Financiële onafhankelijkheid

Toch wel een dikke steek laten vallen van de VRT ook.
Enfin ze zeggen dat het nu "een weg is ingeslagen die ze niet wilden". Maar vanaf het begin was het toch redelijk duidelijk dat dat op zijn minst een controversieel figuur was. Je zou denken dat ze die dan net extra aan een onderzoek onderwerpen.
Ondertussen heeft hij een platform gekregen dankzij de VRT om wie weet hoeveel extra anderen nog in die Ponzi-scheme te betrekken.

Toch wel een dikke steek laten vallen van de VRT ook.
Enfin ze zeggen dat het nu "een weg is ingeslagen die ze niet wilden". Maar vanaf het begin was het toch redelijk duidelijk dat dat op zijn minst een controversieel figuur was. Je zou denken dat ze die dan net extra aan een onderzoek onderwerpen.
Ondertussen heeft hij een platform gekregen dankzij de VRT om wie weet hoeveel extra anderen nog in die Ponzi-scheme te betrekken.
Kwaliteit van den televisie is toch om van te huilen tegenwoordig. En dat voor een openbare omroep. Zoiets uitzenden in tijden van een crisis is niet enkel onverantwoord maar ook gewoon dom.

Op zich heeft die Wouter het nog altijd niet slecht gedaan toch. Het is dan wel een piramidespel maar als hij hoog op de piramide zat (wat precies wel zo leek) en er geld uithaalde (wat hij ook deed, zie de aankoop van het appartement en zijn aversie tegenover schulden) zal zijn uiteindelijk resultaat toch nog altijd heel positief zijn?

Op zich heeft die Wouter het nog altijd niet slecht gedaan toch. Het is dan wel een piramidespel maar als hij hoog op de piramide zat (wat precies wel zo leek) en er geld uithaalde (wat hij ook deed, zie de aankoop van het appartement en zijn aversie tegenover schulden) zal zijn uiteindelijk resultaat toch nog altijd heel positief zijn?
Hij zal zelf daar ook in moeten "beleggen" om in het piramidespel te blijven he ;).

Je hebt ook fire en Fire natuurlijk, met 1,5 miljoen euro en een afbetaald huis ben je redelijk fire maar in feite heb je 15 miljoen nodig om Fire te zijn toch? Met dat eerste kan je redelijk leven maar daar stopt het ook, in geval 2 kan er al iets extra af.

Het lijken wel verschillende leefwerelden, er gaat geen week voorbij of je praat, zit aan een tafel … met iemand met meer dan 2 miljoen euro, die leefwerelden overlappen grotendeels, geen idee hoe dat zit met diegenen met 100 miljoen of meer - ik ken er 2 en die leven echt wel heel anders.

Is zoiets niet strafbaar?
Ik veronderstel dat er heel wat drugdealers ook FIRE zijn.

Voor hetzelfde geld is dat in de late uren een gigolo om heel dat spelletje te financieren.

Het heeft weinig zin om te speculeren over mensen die zo fake zijn dat ze zelfs hun vakantiefoto's faken.

Je hebt ook fire en Fire natuurlijk, met 1,5 miljoen euro en een afbetaald huis ben je redelijk fire maar in feite heb je 15 miljoen nodig om Fire te zijn toch? Met dat eerste kan je redelijk leven maar daar stopt het ook, in geval 2 kan er al iets extra af.

Het lijken wel verschillende leefwerelden, er gaat geen week voorbij of je praat, zit aan een tafel … met iemand met meer dan 2 miljoen euro, die leefwerelden overlappen grotendeels, geen idee hoe dat zit met diegenen met 100 miljoen of meer - ik ken er 2 en die leven echt wel heel anders.
Er zijn verschillende gradaties.

RegularFire (huidige levensstandaard behouden zonder werken)
LeanFire (onder een steen leven bij wijze van spreken)
BarristaFire (gedeeltelijk werken/bijverdienen)
CoastFire (het onderliggende is genoeg voor je wettelijke pensioen)
FatFire (dat is eerder iets voor 15 miljoen)

Geen budget om 5 minuten te googlen als research, maar wel om een paar entertainment presentatoren 500k per jaar te betalen.
Inderdaad, de eindredacteur die dit programma heeft afgeleverd was toch gewoon een jobstudent mag ik hopen?

En dan te denken dat wij met ons belastinggeld mee betalen om zo'n crap op tv te brengen ... allé, zelfs niet op tv eigenlijk...

Wouter leek me toch vooral iemand die niet echt spaarzaam was en zijn easy verdiende centjes vlot liet rollen.
Binnen paar maand staat die terug in België bij het OCMW aan te kloppen :wink:

Want na zo'n rijkdom terug met de voetjes op de grond komen... dat gaat serieus pikken

Inderdaad, de eindredacteur die dit programma heeft afgeleverd was toch gewoon een jobstudent mag ik hopen?

En dan te denken dat wij met ons belastinggeld mee betalen om zo'n crap op tv te brengen ... allé, zelfs niet op tv eigenlijk...
Die kans is eerder klein,

Ik ben eens naar zijn sociale mediaprofiel gaan kijken (heb de reeks niet gezien).
De mensen die hij aantrekt zijn vooral
- alleenstaand (makkelijker 1 iemand te overtuigen dan een koppel)
- Leeftijd 40-70j (moeilijk overweg kunnen met zoekmachines en financieel ongeletterd blijven hierdoor)
- Vrouwen (makkelijker te overtuigen ?)

Natuurlijk de belangrijkste vereiste: wanhopig.

Wouter leek me toch vooral iemand die niet echt spaarzaam was en zijn easy verdiende centjes vlot liet rollen.
Binnen paar maand staat die terug in België bij het OCMW aan te kloppen :wink:

Want na zo'n rijkdom terug met de voetjes op de grond komen... dat gaat serieus pikken
Vaak staat het 'verdiende geld' op een dummy rekening bij de Russen, na 200 dagen krijgen ze dan een bericht dat ze enkel hun geld eraf kunnen halen als ze volledig willen stoppen wat niemand doet natuurlijk. Geen idee hoe lang TFT al bestaat maar meestal overleven deze piramideschema's niet langer dan een jaar.

Kennen jullie IRL personen die hier mee bezig zijn?

Ik zie rondom mij immers vaak het omgekeerde, mensen die nogal boven hun stand leven. Ik ken er zo met een huis die 2-3x zoveel kost als dat van mij met een stevige SUV voor de deur en jaarlijks 3 grote reizen terwijl ik weet dat hun inkomen eerder bescheiden tot gemiddeld is.
Tenzij je dag op dag inzage hebt in hun banksaldi ( en dat van hun ouders/grootouders) en hoeveel vastgoed er op hun naam staat, is het altijd gevaariljk om een ander zijn rekening te maken...
Er wordt over niets zo veel gelogen als over geld en rijkdom. En dat kan heus ook inhouden dat je je armer voordoet dan je bent, om jaloezie te vermijden.

Pour vivre heureux, vivons cachés !

Kennen jullie IRL personen die hier mee bezig zijn?

Ik zie rondom mij immers vaak het omgekeerde, mensen die nogal boven hun stand leven. Ik ken er zo met een huis die 2-3x zoveel kost als dat van mij met een stevige SUV voor de deur en jaarlijks 3 grote reizen terwijl ik weet dat hun inkomen eerder bescheiden tot gemiddeld is.

Aangezien de gemiddelde pensioenleeftijd een pak onder de wettelijke ligt, denk ik dat heel België daarmee bezig is ;).

Ik denk niet dat op invaliditeit staan of prepensioen gaan, telt als FIRE. :unsure:
Maar invaliditeit wordt ook niet meegerekend in de werkelijke pensioenleeftijd?
Al valt het technisch gezien wel onder FIRE? Toch als ze financieel rond komen...

En prepensioen al helemaal. Dat is letterlijk stoppen met werken voor de pensioenleeftijd omdat je genoeg verdiend hebt om het verschil te overbruggen... De definitie van FIRE eigenlijk.

(daarnaast is de gemddelde pensioenleeftijd niet zo laag door de invaliden en prepensioeners he. Maar door mensen die nog vroeger stoppen omdat het kan).

Terug
Bovenaan