808 State
Well-known member
Tragisch inderdaad, ik wist niet dat je beide ouders al overleden waren. Hier waren hospitalisatieverzekeringen etc ook allemaal uit den boze wegens "geldklopperij". Gevolg is dat er dan peperdure ziekenhuisfacturen moesten betaald worden toen mijn grootmoeder dialyse moest krijgen, die is thuis ook in erbarmelijke omstandigheden overleden door gebrek aan deftige verzorging want een rusthuis of deftige thuisverpleging waren te duur. Het ergste is dat die recht had op mantelzorg en allerhande tegemoetkomingen zoals bijstand van Familiehulp, maar daar moesten ze ook niet van weten want dat was voor 'profiteurs' en ze wilden geen 'vreemden in hun kot' (vreemden = mensen die niet van de familie waren).Hier was het ook redelijk tragisch.
Grootouders waren eigenlijk niet zo'n aangename mensen, zeker mijn grootvader was ook gewoon ziekelijk gierig. Denk dan aan kwaad worden als mijn broer als jong kind speelgoed wou opladen, thuis zitten met een jas zonder verwarming, de WC doorspoelen als het "dringend genoeg" was (voor er bezoek kwam), mijn tante enkel haar haar laten wassen als kind als het vettig genoeg was (trauma's op overschot). Uiteindelijk is mijn moeder, hun oudste dochter, eerst overleden. Mijn grootmoeder lag dan na ziekte in de woonkamer in een bed, want revalidatie ging veel kosten volgens mijn grootvader. Dus nog jaren 0 levenskwaliteit gehad om geen cent te veel uit te geven. Uiteindelijk werd mijn tante bewindvoerder en heeft zij nog een schenking uitgevoerd na veel discussie, maar het merendeel (huis, grond, spaarrekening) was gewoon erfenis.
Bij mijn vader, niet ziekelijk gierig maar ook geen zin in enige schenkingen of dergelijke, was het net hetzelfde. Al was het daar ook vooral dat hij het niet zag aankomen, tussen de diagnose en zijn dood zaten maar 5 weken. Maar op die korte tijd werd het wel duidelijk dat hij spijt had van die levensstijl waar alles werd opgepot voor een later dat er nooit zou komen.
Die term 'later' zou eigenlijk mogen geschrapt worden eens iemand in pensioen gaat.
. Wel mooie retro verpakkingen!
.