Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat lijkt me met een kanon op een mug schieten.Is het misschien een optie om een AI-tool te integreren die checkt of de post die je wil publiceren voldoet aan de forumregels?
Hoezo? Geen posts meer die niet voldoen aan de forumregels, geen overgefrustreerde forumleden meer omdat in principe alle posts voldoen, en minder moderatie nodig. Iedereen gelukkig.Dat lijkt me met een kanon op een mug schieten.
Omdat een tool uitwerken voor iets dat een kind kan, een post maken in lijn met de forumregels, me nogal een verspilling van tijd en energie lijkt.Hoezo? Geen posts meer die niet voldoen aan de forumregels, geen overgefrustreerde forumleden meer omdat in principe alle posts voldoen, en minder moderatie nodig. Iedereen gelukkig.
Elk van je argumenten is er net eentje tegen het gebruik van AI voor wat er hier wordt voorgesteld, maar je conclusie is het tegenovergesteldeOf een tool die de denigrerende toon van sommige posts wat kan afvlakken?
Feit blijft dat geschreven taal geen wiskunde is, het is niet 1 of 0. Het is ergens tussenin. Een deel van de regels zijn zowiezo voor interpretatie vatbaar en dan zal het van de mod/situatie afhangen of deze al dan niet toegepast worden. Dus vind het zeker niet direct "onzin".
Taal is geen wiskunde, veel regels zijn voor interpretatie vatbaar en hangt van de context af. Klopt.Bwa dit kan perfect, maar goed dan gaan jullie zonder werk zitten natuurlijkop dit moment is het absoluut onmogelijk om dit te laten uitvoeren door AI. Los van de druk op de infrastructuur, de (economische en ecologische) kost die wij niet wensen, is het technisch dus ook nog onmogelijk

Niet flauw doen, ik zie er je prompt zo doorBwa dit kan perfect, maar goed dan gaan jullie zonder werk zitten natuurlijk
Zelfs copilot vindt de toon van @Sylverscythe neerbuigend. Dezelfde boodschap kan perfect op een andere manier gebracht worden zonder dat daarbij anderen geschoffeerd moeten worden
![]()
Wat dus exact aangeeft waarom we hier nog niet eens over gaan nadenken, sorry. Het is technisch niet mogelijk, economisch niet en ecologisch totaal onwenselijk en druist in tegen de waarden die net in de regels staan uitgelegd.Wat bedoel je hiermee?Niet flauw doen, ik zie er je prompt zo door![]()
100% dit. De hoeveelheid gekke cijfers / statistieken die bevraagd worden via ChatGPT en binnen P&A gepost worden zijn echt enorm misleidend.Over prompts gesproken, kunnen we - zeker op P&A - verplichten om bij het delen van door AI gegenereerde informatie niet alleen de info in citaat te zetten, maar ook om altijd het gebruikte prompt bij te voegen?
De vraagstelling stuurt een AI, zoals in het voorbeeld hierboven, vaak al in een bepaalde richting. Om informatie verkregen door AI naar waarde en waarachtigheid in te kunnen schatten heb je ook de gebruikte prompt nodig.
Dit vind ik ook een goeie, en voegen we meteen toe.Over prompts gesproken, kunnen we - zeker op P&A - verplichten om bij het delen van door AI gegenereerde informatie niet alleen de info in citaat te zetten, maar ook om altijd het gebruikte prompt bij te voegen?
De vraagstelling stuurt een AI, zoals in het voorbeeld hierboven, vaak al in een bepaalde richting. Om informatie verkregen door AI naar waarde en waarachtigheid in te kunnen schatten heb je ook de gebruikte prompt nodig.
"Zelfs Copilot vindt de toon neerbuigend". Dat is niet waar, jij hebt hem gezegd dat het neerbuigend was of gevraagd hoe je die minder neerbuigend kon schrijven.Wat bedoel je hiermee?
Dat is niet waar hè, heb enkel gevraagd om de zin te herschrijven volgens de regels van het forum. Het was copilot die vond dat de toon neerbuigend was."Zelfs Copilot vindt de toon neerbuigend". Dat is niet waar, jij hebt hem gezegd dat het neerbuigend was of gevraagd hoe je die minder neerbuigend kon schrijven
Dus zonder dat jij het woord neerbuigend hebt gebruikt, heeft Copilot dat spontaan zelf geantwoord?Dat is niet waar hè, heb enkel gevraagd om de zin te herschrijven volgens de regels van het forum. Het was copilot die vond dat de toon neerbuigend was.
Eeuh ja, kijk naar mijn screenshot op de vorige pagina?Dus zonder dat jij het woord neerbuigend hebt gebruikt, heeft Copilot dat spontaan zelf geantwoord?
Dus zonder dat jij het woord neerbuigend hebt gebruikt, heeft Copilot dat spontaan zelf geantwoord?
Ik heb het zelf in andere taalmodellen gegooid en krijg ook telkens dat het een minachtende en denigrerende toon heeft. De interpretatie kan zijn dat wanneer iemand strafpunten krijgt men dommer is als een kind.Eeuh ja, kijk naar mijn screenshot op de vorige pagina?
Voor de rest maak je hier heel veel aannames over de dood van een kind, omdat het in je kraam past van een soort wraak voor boetes die je al gehad hebt. Waar ik niet bij kan.