VRT's AI Check: Echt of Nep?

We gaan leuke tijden tegemoet, met een internet vol met fake news. Sommige gaan afhaken, terwijl andere juist nog meer gaan kijken (wegens bevestiging van overtuiging)

Leuk testje, 83% Dat filmpje van Melania en de robot en dan nog 1 dat al ben vergeten.

De muziek vond ik eigenlijk vrij duidelijk. Bruno Mars zijn pop is toch wel wat beter dan die generieke monotone audio. Je hoorde dit goed bij Thijs haar lied. Veel meer "energie" in imo en sloeg nog op iets op vlak van tekst.

We gaan leuke tijden tegemoet, met een internet vol met fake news. Sommige gaan afhaken, terwijl andere juist nog meer gaan kijken (wegens bevestiging van overtuiging)

Internet is nu al vol met fake nieuws. Er is gewoonweg nog genoeg "nonfake nieuws" waarom sommige kanalen nog gebruikt worden.

Als het 80% fake nieuws wordt, niemand die nog Reddit, X, Tiktok,... wil gebruiken.

Nu kan je het nog herkennen als je beetje aandachtig bent. Ik denk dat dat de belangrijkste les is van vandaag. Zit je te doomscrollen op Tiktok of Reddit, ga je veel fake brol te zien krijgen dat je niet herkent als AI want je bent niet actief aan het lezen of luisteren.

Speel dat liedje van Bruno Mars in een lift of een winkel en niemand die opkijkt. Als het "achtergrond" wordt, iedereen negeert het. Het nieuwe muzak.

Hopelijk komt er een nieuwe markt, ik heb ze al horen spreken over een klein logo dat duidelijk zou maken dat het AI content is (verplicht op iedere foto en video) De volgende stap is dan een social media kanaal waar alle AI content verbannen wordt.

Hopelijk komt er een nieuwe markt, ik heb ze al horen spreken over een klein logo dat duidelijk zou maken dat het AI content is (verplicht op iedere foto en video) De volgende stap is dan een social media kanaal waar alle AI content verbannen wordt.
Is die markt er niet al een beetje? Als je je nieuws haalt uit fatsoenlijke bronnen dat ben je al afgeschermd voor AI fake news, journalisten doen dan de schifting voor je. Zowel het probleem als de oplossing lijken me al langer te bestaan, AI maakt fake news verspreiden makkelijker en da's niet goed maar fundamenteel verandert er op dat vlak nu ook niet zo veel.

Terug
Bovenaan