GameMania: hoeveel krijg je voor je games?

ViperHD

Well-known member
Weet iemand of GameMania op een vaste manier berekent hoeveel ze willen geven voor een game ? Kan je dat inschatten op basis van wat ze zelf Used of Nieuw vragen ? Of moet je echt je game gaan aanbieden en dan hopen dat je de juiste persoon vastkrijgt om een goede prijs te krijgen ?

Heb er 6 jaar gewerkt,
Scannen dat gewoon in op een kassa, die geeft een prijs berekend op de hoeveelheid stock die er aanwezig is en de leeftijd van de game.
Maximum dat je krijgt is 34 euro voor een game die net uit is. Als je cash wil gaat er 15-20% af.

Maar zelf kan je dat niet berekenen.

Ze geven echt weinig. Doorgaans is het interessanter om eens te checken bij je vrienden of een lokale verkooppagina ofzo.

Als je niet ver van de Waalse grens woont, kan ik aanraden om naar één van de Smartoys winkels te gaan.
Zij werken met het briljante concept dat je 90% van hun verkoopprijs krijgt in store-credit of 80% cash.
Aangezien je daar dan ook regelmatig eens iets koopt, krijg je dus een superprijs.
Beter nog, als je je games bij een winkel koopt die ze wat goedkoper heeft, bv. aan €55 ipv €69 in de gameshop, ze een maandje speelt en dan bij Smartoys (waar het aan €69 staat) verkoopt, krijgt je er opnieuw uw €55 voor terug. Ik game al jaren quasi gratis. Je moet dan wel soms eens iets met je store-credit kopen, zoals nu bv. de PS5, met al je opgestapeld krediet. Pro gamer moves.

Ze geven echt weinig. Doorgaans is het interessanter om eens te checken bij je vrienden of een lokale verkooppagina ofzo.

Als je niet ver van de Waalse grens woont, kan ik aanraden om naar één van de Smartoys winkels te gaan.
Zij werken met het briljante concept dat je 90% van hun verkoopprijs krijgt in store-credit of 80% cash.
Aangezien je daar dan ook regelmatig eens iets koopt, krijg je dus een superprijs.
Beter nog, als je je games bij een winkel koopt die ze wat goedkoper heeft, bv. aan €55 ipv €69 in de gameshop, ze een maandje speelt en dan bij Smartoys (waar het aan €69 staat) verkoopt, krijgt je er opnieuw uw €55 voor terug. Ik game al jaren quasi gratis. Je moet dan wel soms eens iets met je store-credit kopen, zoals nu bv. de PS5, met al je opgestapeld krediet. Pro gamer moves.
Merci voor de tip!
Moeskroen begint opt einde van mijn straat en daar hebben ze zo'n winkel.

Uw games zijn dan ook allemaal met een Frans doosje?

De tijd van enkel Franstalige doosjes is wel wat voorbij. Doorgaans staat de beschrijving in eng/fr/nl op de achterkant, ook als je via goedkopere Hollandse webshops besteld. Ingame kan je altijd tussen alle beschikbare opties kiezen.
En games die je daar koopt en toch een enkel Franstalig doosje hebben, verkoop je ook daar gewoon terug dus dat maakt dan ook niet uit.
Ik heb ze wel eens een game weten weigeren die enkel in NL op de doos stond maar dat is toch wel uitzonderlijk.
Enfin, de moeite waard als er eentje in de buurt is. Zie, ik begin er al Frans van te praten.

De tijd van enkel Franstalige doosjes is wel wat voorbij. Doorgaans staat de beschrijving in eng/fr/nl op de achterkant, ook als je via goedkopere Hollandse webshops besteld. Ingame kan je altijd tussen alle beschikbare opties kiezen.
En games die je daar koopt en toch een enkel Franstalig doosje hebben, verkoop je ook daar gewoon terug dus dat maakt dan ook niet uit.
Ik heb ze wel eens een game weten weigeren die enkel in NL op de doos stond maar dat is toch wel uitzonderlijk.
Enfin, de moeite waard als er eentje in de buurt is.
Dat is inderdaad vaker het geval, thanks! Dus van hun used prijs krijg jij 90% bon of 80% cash of is het vanop de nieuwprijs?

Hier spreekt men trouwens dat je 90% in bonwaarde krijgt als uw game is verkocht. Dus niet bij het inleveren: https://www.smartoys.be/catalog/ecogaming-n-2079.html

Laatst bewerkt:
90% van de verkoopprijs van uw tweedehands game, dus niet 90% van de nieuwprijs.
Stel dat de game daar nieuw nog aan €65 staat, dan kan uw tweedehands game daar nog vlot verkocht worden aan bv. €55. en daarvan krijg je dan €49,5 in tegoedbon op uw 'depot' rekening. Je krijgt wel pas het geld als uw game effectief verkocht wordt. Dat is quasi altijd eerstdaags want de occasiemarkt gaat wel hard in die winkels, net om die reden.
Het gaat vooral lekker bij recente games die je ook geen jaar bijhoudt. Wanneer een game er al meerdere malen in occasie staat, daalt de verkoopprijs en de kans dat jouw game eerstdaags verkocht wordt. Wat normaal is.
Het zou kunnen dat het maar 70% van de verkoopprijs is wanneer je cash wilt. Ik kan het niet even checken want de site wordt net aangepast. Dat concept wordt hernoemd naar nu ecogaming blijkbaar:)

Concreet voorbeeld van Gamemania. Gisteren een spel ingeleverd met die inruil actie, maar was nog niet actief in het systeem, dus weet ik de aankoopwaarde. Het spel was immortals voor ps5, nieuw 40€. Ik kreeg er nog 15€ voor.

Uiteindelijk niet slecht bekeken van Smartoys, al moet je dan wel meer geduld hebben als het op oudere titels aankomt. Vroeger kocht ik ook altijd een nieuwe game 2ehands, bespaart u paar euro, dus why not.

Thanks all, zeer useful. Ik ben eigenlijk aan het overwegen een game terug van de hand te doen (notabene daar Used gekocht) om de digital versie van de PS Store te kopen waar nu 80% korting op is. Idee voor digitaal is om tegelijk op PS4 als PS5 te kunnen spelen, wat niet kan met disk versies.
Zal eens langsgaan bij GM en horen hoeveel ze geven. En anders gewoon op Facebook verkopen.

Thanks all, zeer useful. Ik ben eigenlijk aan het overwegen een game terug van de hand te doen (notabene daar Used gekocht) om de digital versie van de PS Store te kopen waar nu 80% korting op is. Idee voor digitaal is om tegelijk op PS4 als PS5 te kunnen spelen, wat niet kan met disk versies.
Zal eens langsgaan bij GM en horen hoeveel ze geven. En anders gewoon op Facebook verkopen.
Je kan ook hier op het forum je games verkopen of ruilen:

Hoeveel geven ze hier op het forum voor een PS4 game.. heb er hier genoeg liggen om te verkopen. Zelfs nog sealed ook..
Tjah neem budgetgaming.nl als basis, moet toch goedkoper zijn inclusief verzending tegenover een nieuwe game, als het niet sealed is moet er toch wel wat af ook... Maar tis nu ook niet voor niet dat het weggaat eh, ligt eraan hoeveel je afspreekt met de verkoper/koper ehh

Hoeveel geven ze hier op het forum voor een PS4 game.. heb er hier genoeg liggen om te verkopen. Zelfs nog sealed ook..

gloednieuw: ~45 euro
paar maand oud: ~35 euro
1 jaar oud: ~25 euro
ouder: 10 à 20 euro

Zoiets. Hangt ook af van de game natuurlijk. Oorspronkelijke nieuwprijs, vraag en aanbod, rarity, sealed, etc.

De laatste threads geven je ook een idee.
Zo ging Demon's Souls onlangs nog voor 45 euro, maar DIRT5, Assassin's Creed Valhalla en Immortals gaan voor 35 euro.

De inruildeals bij Gamemania zijn naar mijn mening wel vrij goed als je het deftig aanpakt. Doorgaans moet je 2 spellen inruilen om dan een nieuw spel te kopen voor 25 euro. De spellen die je inruilt moeten een minimum USED verkoopwaarde van 19,99 euro hebben in hun winkel.

Zo krijg je met andere woorden 40 euro voor 2 spellen die al vrij oud kunnen zijn. Tegen de tijd dat ik er 2 heb om in te ruilen, zijn deze al wat ouder waardoor ik niet meer dan 20 euro per spel zou krijgen via 2dehands of dit forum.

Zoiets. Hangt ook af van de game natuurlijk. Oorspronkelijke nieuwprijs, vraag en aanbod, rarity, sealed, etc.

Zo ging Demon's Souls onlangs nog voor 45 euro, maar DIRT5, Assassin's Creed Valhalla en Immortals gaan voor 35 euro.
Vraag & aanbod is ook een indicatie. Games die niet veel verkocht worden maar gegeerd zijn hebben een hogere waarde ook na verloop van tijd.

Bedankt voor de info. Ik ben van plan mijn geüpgradede PS4 naar 1TB (launchmodel 500Gb) en een 20-tal PS4 games te verkopen

Terug
Bovenaan