Goede voornemens! (Welke ga je nemen en welke ben je niet nagekomen?)

sarnath

Active member
Zoals de titel zegt...
Welke goede voornemens ga jij nemen en welke had je genomen, maar ben je niet nagekomen?

Nog even aanvullen:

Ik heb als voornemen genomen niet meer per sé goede voornemens te nemen bij de start van een nieuw jaar, maar er ook doorheen het jaar al te maken.
Als dat geen goed voornemen is!

Net als vorig jaar: 10kg afvallen, aangezien daar toen niets van in huis is gekomen. 🤪

Verder: weinig druk op mezelf leggen ivm werk etc. Vroeger flipte ik als ik na 1 maand nog geen job had, dit jaar heb ik mijn opzeg tot in maart, ik zal wel zien wat daarna volgt: of ik tegen de herfst een leuke job heb gevonden of niet. Of ik een opleiding ga volgen of niet. No stress. 🤷🏼

2021 is 2022 niet he Toontje!
Ik denk niet dat "potentiële dates swipen"bvb vorig jaar op je lijstje stond? 😉

Snap ik het niet, of jij niet?
*Verward*

Vorige is toch: "we sluiten het jaar af met een terugblik"
En dit is toch
"We starten het nieuwe jaar met een frisse blik en de hoop dat..." ?

Snap ik het niet, of jij niet?
*Verward*

Vorige is toch: "we sluiten het jaar af met een terugblik"
En dit is toch
"We starten het nieuwe jaar met een frisse blik en de hoop dat..." ?
't is goed, je hebt gelijk

geen specifieke voornemens, buiten 'blijven ademen'.
Wel dingen dat ik hoop dat mogen gebeuren, maar niet specifiek naar toe zal werken of een streefdatum op plak.
- misschien geschikt vrijwilligerswerk vinden om mezelf wat nuttiger te voelen en onder de mensen te komen.
- of gewoon iets doen om wat meer onder de mensen te komen.
- macrofotografie terug oppikken
- GIMP en/of Blender weer oppikken.
- (en die laatste twee helpen wel niet bij de wens om wat meer onder de mensen te komen :p )
Kans op succesvol verloop: 5%

Ik heb sinds begin dit jaar terug moeite gedaan om meer te bewegen. Het iedere dat thuiswerken maakte dat ik iedere dag om 07h00 achter mijn PC ging zitten om er pas tegen 24h00 achteruit te komen. Een zeer groot aandeel van die schermtijd was werken. Dat meer bewegen en meer sporten is in ieder geval gelukt.

Maar, ik heb deze zomer een serieuze waarschuwing gehad, op vakantie twee dagen in de kliniek gelegen wegens pijn in de borststreek. Een hartkatheterisatie heeft toen uitgewezen dat mijn hart perfect in orde was. Volgens de cardioloog waren mijn klachten gewoon een gevolg van stress. Ik werk veel te veel en veel te hard. Ik heb me in juli goede voornemens genomen, maar die zijn alweer volledig vergeten. Werkdagen van minder dan 10 uur zijn zeldzaam, ik werk sinds kort ook wat bij in het week-end en ik heb de voorbije weken een nieuw dieptepunt bereikt in de omgekeerde richting (van 03h00 's morgens tot 22h00 's avonds werken, non-stop).

Ik heb me voorgenomen om volgend jaar echt meer los te laten en wat minder te werken. Ik heb in ieder geval mijn plan om mijn verlof van volgende week te laten schieten om wat achterstand in te halen laten varen. Ik ga een hele week niets te doen. En dus volgend jaar wat minder werken.

Mijn eerste goede voornemens hebben een beetje met elkaar te maken: goed mijn oefeningen blijven doen zodat ik hopelijk eindelijk van mijn knieblessure afgeraak, zodat ik terug kan sporten en kan afvallen.

Verder heb ik plannen om me in te schrijven voor de opleiding volleybaltrainer via Sport Vlaanderen, maar omdat zoiets toch wat buiten mijn comfortzone ligt is mijn goede voornemen om dit effectief te doen.

Vorig jaar geen goede voornemens gemaakt voor zover ik mij kan herinneren.
Dit jaar twee dingen:
1) Terug een job vinden waar ik voldoening uit haal en mij niet de helft van de tijd hoef te vervelen. Ik heb momenteel 3 sollicitaties lopen dus komt wel goed.
2) Echt en oprecht tijd maken voor ontspannende hobby's en dit vol houden. Afgelopen jaar had ik er moeite mee om nog te ontspannen. Op aanraden van mijn huisarts blokkeer ik nu vaste moment in mijn agenda om leuke dingen te doen en dit werkt goed. Nu moet ik zien dat ik dit in 2022 kan volhouden. Het zal vooral het lezen van fictieboeken zijn en het leren ukelele spelen via youtube.

Waar begin ik...

1) een andere kinesist zoeken gezien m'n rugpijn blijft aanslepen. Betekent ook al direct leren ad rem zijn. 3 januari m'n laatste afspraak daar en dan bij de dokter een andere vragen.

2) meer tijd voorzien voor vrienden + openstaan voor nieuwe contacten. Vrienden zitten doordeweeks op café en dat vind ik niks, maar er is niks mis met een waterke of eender wat non-alcoholisch op café.

3) beyondgamers zijn over t algemeen serieuze grootverdieners, met lonen waarvan ik weet dat het hors catégorie is. Al dan niet hoop ik met een bijjobke 10.000 op 't einde VH jaar te hebben bijverdiend.(Jup, woon nog thuis).

Ik ga toch proberen om in 2022 weer wat meer van mijn oude, authentiekere zelf terug te vinden. Zo braaf en rustig, ik word ziek van mijzelf.
Aangezien de dokter zegt dat ik moet ontspannen, denk ik dat zoiets alleen zal lukken als ik mijn kant met een hoek af terug omarm.

Ik heb sinds begin dit jaar terug moeite gedaan om meer te bewegen. Het iedere dat thuiswerken maakte dat ik iedere dag om 07h00 achter mijn PC ging zitten om er pas tegen 24h00 achteruit te komen. Een zeer groot aandeel van die schermtijd was werken. Dat meer bewegen en meer sporten is in ieder geval gelukt.

Maar, ik heb deze zomer een serieuze waarschuwing gehad, op vakantie twee dagen in de kliniek gelegen wegens pijn in de borststreek. Een hartkatheterisatie heeft toen uitgewezen dat mijn hart perfect in orde was. Volgens de cardioloog waren mijn klachten gewoon een gevolg van stress. Ik werk veel te veel en veel te hard. Ik heb me in juli goede voornemens genomen, maar die zijn alweer volledig vergeten. Werkdagen van minder dan 10 uur zijn zeldzaam, ik werk sinds kort ook wat bij in het week-end en ik heb de voorbije weken een nieuw dieptepunt bereikt in de omgekeerde richting (van 03h00 's morgens tot 22h00 's avonds werken, non-stop).

Ik heb me voorgenomen om volgend jaar echt meer los te laten en wat minder te werken. Ik heb in ieder geval mijn plan om mijn verlof van volgende week te laten schieten om wat achterstand in te halen laten varen. Ik ga een hele week niets te doen. En dus volgend jaar wat minder werken.
Herkenbaar. Maandelijks neem ik mij voor om wat meer tijd voor vrouw en zoon te maken. Om dan de dag erna weer te vervallen in oude gewoontes.

Ik wil in het nieuwe jaar graag tevreden zijn met wat ik heb en me niet blind staren op wat ik niet heb, geluk vinden in de kleine dingen en mijn zoon een goede basis meegeven om uit te groeien tot een fatsoenlijk, respectvol mens.

Zoals elk jaar: Eens echt leren mijn plan trekken in de keuken. Daarom dit weekend me ingeschreven voor een cursus “Start to cook”

Sociaal leven heropstarten. Met een kind in huis en corona is dat de afgelopen twee jaar serieus in elkaar gezakt en ik mis sociaal contact.
Iets bijverdienen met fotografie.
Tijd vrijmaken voor meer quality time met vrouw en kind. De dagen hervallen snel in een routine en die herhaling begint afmattend te worden.
Fitnessabo doen renderen, want de afgelopen weken ben ik amper gegaan en daarvoor kost te het teveel geld.

... wellicht nog wat, maar daar denk ik momenteel aan.

Zoals net gepost in een ander topic: een jaar geen alcohol nuttigen als eerste.
Als tweede wat meer Japans koken en kleinere porties nuttigen.

Terug
Bovenaan