Groep C (Slovenië, Denemarken, Servië, Engeland)

Dus eigenlijk een beetje zoals Kompany dus? :oi22:

Ja, maar ik vind dat zelfs Kompany al meer bewezen heeft dan Southgate. (gepromoveerd met Burnley, met sprankelend voetbal)
Ok, daarna terug gedegradeerd, maar goed.

Als Kompany bij Bayern volledig zou falen, en dan wat gaat aanmodderen bij de nationale jeugdelftallen, en dan over 15 jaar bondscoach wordt, dan zit je in een Southgate parallel :unsure:

Ik moet zeggen dat ik Southgate nog een pak dramatischer vind dan Bobby.

Martinez is geen topcoach, maar heeft wel al bij clubs laten zien dat hij nog min of meer ok is.
Southgate, geen idee op basis waarvan ze die man bondscoach gemaakt hebben. Die heeft vroeger wat geprutst bij Middlesbrough, o.a. gedegradeerd, en dat is het dan.
En vooral, Martinez liet ons tenminste voetballen. Er was geen plan B, er was nauwelijks een echt plan A, en hij bleef te lang vasthouden aan zijn favorieten. Maar hij liet ons wel voetballen. Southgate heeft alle slechte punten van Martinez, maar spuit daar nog een gigantische lading angsthazerij bovenop. Hoe je met spelers als Bellingham, Foden, Saka, Palmer, Kane, ... er in slaagt om in drie matchen tegen Denemarken, Servië en Slovenië amper twee keer te scoren ... dat is bijna crimineel.

Die zouden met de spelers die ze op het middenveld en in de aanval kunnen zetten quasi elk team moeten kunnen domineren, en kansen maken bij de vleet. Hetzelfde kan je zeggen van Deschamps bij Frankrijk, alleen haalt die er wel resultaat mee.

En vooral, Martinez liet ons tenminste voetballen. Er was geen plan B, er was nauwelijks een echt plan A, en hij bleef te lang vasthouden aan zijn favorieten. Maar hij liet ons wel voetballen. Southgate heeft alle slechte punten van Martinez, maar spuit daar nog een gigantische lading angsthazerij bovenop. Hoe je met spelers als Bellingham, Foden, Saka, Palmer, Kane, ... er in slaagt om in drie matchen tegen Denemarken, Servië en Slovenië amper twee keer te scoren ... dat is bijna crimineel.

Die zouden met de spelers die ze op het middenveld en in de aanval kunnen zetten quasi elk team moeten kunnen domineren, en kansen maken bij de vleet. Hetzelfde kan je zeggen van Deschamps bij Frankrijk, alleen haalt die er wel resultaat mee.
Engeland raakt ook wel vaak ver in tornooien natuurlijk. Maar da's dan eerder ondanks de coach, dan dankzij hem.
Tegenover Deschamps sta ik eerder neutraal. Zou meer uit zijn selectie kunnen halen, maar anderzijds zit er af en toe wel leuk voetbal in het Franse elftal. Ze kiezen hun momenten. Southgate gaat puur voor resultaatsvoetbal, een echte boekhouder. Doet pijn aan de ogen.

Ik dacht gisteren na de match nog "Sorry Bobby, Sorry Teddy(esco), het kan dus duidelijk nog erger"

Tja, een deftige coach wordt natuurlijk ook geen bondscoach, maar blijft bij de clubs. Er zijn uitzonderingen, maar die zijn toch een minderheid.

"Gareth Southgate gefrustreerd: "Engelse fans zorgen voor een ongewone sfeer die problematisch is voor de spelers"

Het ligt dus aan de fans.
Das dus opgehelderd. 🫠

Terug
Bovenaan