Grootvader in huis halen

Squidward

Well-known member
Grootvader.zip eigenlijk.
De urne van mijn grootvader staat volgend jaar 30 jaar in het columbarium. Maar moet hij eigenlijk daar blijven of kan ik die urne in huis nemen?

Hangt misschien wat af van gemeente tot gemeente, maar in de meeste gevallen ga je die urne wel thuis mogen bewaren, ook al heeft die eerst in een columbarium gestaan.

Je moet wel kijken in hoeverre dit kan op gebied van graad. Ik dacht dat enkel nabestaanden in 1e graad dit mochten doen. Dat kan ondertussen wel al veranderd zijn.

Hangt misschien wat af van gemeente tot gemeente, maar in de meeste gevallen ga je die urne wel thuis mogen bewaren, ook al heeft die eerst in een columbarium gestaan.

Je moet wel kijken in hoeverre dit kan op gebied van graad. Ik dacht dat enkel nabestaanden in 1e graad dit mochten doen. Dat kan ondertussen wel al veranderd zijn.
Ik ben de enige overblijver met een bloedband, mijn grootmoeder is er in 1981 van gescheiden en die beseft het ook niet meer.
Stad Gent eens contacteren en anders met de Philips Head en een grote handtas eens naar het kerkhof.

Terug
Bovenaan