Hebben jullie al vaak gevochten?

Bij uitgaan: conflict vermijden want teveel mensen hebben een mes, een koevoet, iets scherp bij hen. Tis het niet waard om je ego te tonen voor het risico een oog kwijt te geraken.

Op school zou ik nog durven zeggen jezelf verdedigen. Als jezelf durft te verdedigen, ga je er minder last van hebben.
Want last hebben van zo'n pestkop op je school voor meerdere jaren, is psychologische foltering. Liever een keer klop vangen desnoods dan jarenlang op je hoede te moeten zijn.
Een mes tot daaraan toe maar wie heeft nu een koevoet mee als die opstap gaat?

Enkele jaren geleden in een club werd er een meisje (die ik vaag kende) lastiggevallen door een kerel. Herhaaldelijk.
Als ik wat pintjes op heb kan ik nogal hoogmoedig worden en heb die kerel dan ook teken gedaan dat ie maar beter stopte.
Die gast was gekend in de buurt en ik had er al veel slechts over gehoord.

Uiteraard ging die helemaal uit z'n dak na m'n verwittiging. Hij vloog op me maar ik kon hem op de grond leggen en we hebben wat vuisten rondgeslingerd. Ineens voel ik verschillende personen in m'n rug die me allemaal een pag slaag wouden geven. Hij had heel wat vrienden mee. Ik belandde met m'n rug op de grond en ik voel hoe één van die gasten met z'n duim m'n oog wil induwen. Heb me er gelukkig met de hulp van enkele anderen kunnen uitwringen. Ben vertrokken met ferm blauw oog.

Enkele jaren geleden in een club werd er een meisje (die ik vaag kende) lastiggevallen door een kerel. Herhaaldelijk.
Als ik wat pintjes op heb kan ik nogal hoogmoedig worden en heb die kerel dan ook teken gedaan dat ie maar beter stopte.
Die gast was gekend in de buurt en ik had er al veel slechts over gehoord.

Uiteraard ging die helemaal uit z'n dak na m'n verwittiging. Hij vloog op me maar ik kon hem op de grond leggen en we hebben wat vuisten rondgeslingerd. Ineens voel ik verschillende personen in m'n rug die me allemaal een pag slaag wouden geven. Hij had heel wat vrienden mee. Ik belandde met m'n rug op de grond en ik voel hoe één van die gasten met z'n duim m'n oog wil induwen. Heb me er gelukkig met de hulp van enkele anderen kunnen uitwringen. Ben vertrokken met ferm blauw oog.
Security niks?

Daar ga ik zeker mee akkoord. Maar just be the bigger person and walk away from the argument .. ik vind ook soms dat iemand dat verdiend hoor, maar ik zal niet degene zijn die zo iets doet
Thoh, dat is natuurlijk allemaal te zien in welke situatie hé.

Verbaal < geweld is een ding, tot op een bepaald punt.

Ik ben een vrouw van 1m60 en ik begin al te wenen als de imaginary authority figures boos op mij zijn dus tja, nog nooit.
20f6653ac40347ea544b7bc6b3ce7365.jpg

Nog nooit gevochten en zal dit hopelijk ook nooit moeten doen.
De enige reden waarom ik vechten nog begrijp/aanvaard is om uzelf of iemand te verdedigen (wanneer ge bv overvallen wordt) maar ook dan zou dat in mijn geval beperkt blijven tot "gewoon maken dat ik hier gewoon asap weg geraak". Dat mensen vechten omdat ze uitgedaagd werden en dus van mening waren dat de ander het zelf gezocht heeft, zal ik nooit snappen en/of goedkeuren.

Zo vaak. Tegen mijn vader, mijn moeder, een broer, een zus, politie agenten, medeleerlingen, scoutsleiders, medepassagier(s) openbaar vervoer ...
:shy: In een vorig leven.
Maar zeg nooit nooit...

Edit : redenen waren verdediging, verweer, opkomen, bijstaan et cetera.

Laatst bewerkt:
Zo ja, wat was de reden?
- (In mijn jeugd) Iemand beweerde een goeie amateurbokser te zijn en hij zocht steeds brave of zwakke medestudenten uit om als boksbal te gebruiken. (letterlijk) Ik was dus de 'brave' gast van de klas, dus hij probeerde dit ook uit op mij.

Ik was echter wel een sterke kerel en ik sloeg (helaas voor hem) gewoon terug want braaf of niet -hij sloeg op mijn gezicht- en dat moet je nu echt niet doen bij mij. Hij ging meteen KO, het licht ging ferm uit. Nadien heeft die gast mij nooit meer lastig gevallen.

- (In mijn jeugd) Iemand die mij maanden lang lag te pesten. Op een bepaald moment tijdens de turnles, ging hij net iets te ver. Hij duwde dan zijn stinkende kousen in mijn gezicht. Ik was zoals gezegd ne brave (maar sterke kerel) dus helaas liet ik hem heel lang zijn gang gaan (met die pesterijen) maar ik had er toen echt genoeg van. Ik heb zijn sport T-shirt toen volledig kapot gescheurd en hem een ferme bloedneus geslagen. Toen waren de pesterijen dus ook meteen ten einde. (Hij is daar heel de dag toen niet goed van geweest van dat pak slaag)

Dat is het voor zover ik het nog goed herinner. Zoals gezegd ik was (en ik ben) een softie maar als ik echt kwaad werd, dan kwamen mijn slagen heel hard door en was het meteen gedaan met mij als slachtoffer te gebruiken.

ik ga wel eens uit op zaterdag en als er dan gevochten wordt, doe ik wel eens mee. (pas op: ik drink geen alcohol) Niets dat plezanter is, toch? Ons lichaam is erop gebouwd om af en toe eens een lap te verkopen. Wel nooit in louche milieus waar iedereen een mes of erger meedraagt.

ik ga wel eens uit op zaterdag en als er dan gevochten wordt, doe ik wel eens mee. (pas op: ik drink geen alcohol) Niets dat plezanter is, toch? Ons lichaam is erop gebouwd om af en toe eens een lap te verkopen. Wel nooit in louche milieus waar iedereen een mes of erger meedraagt.
Ben jij een Brusselse jongere?

Terug
Bovenaan