Ik ben in mijn studententijd (+- 10j geleden) misschien 5-6 keer uitgegaan in de overpoort waarvan het 4 of 5 keer eindigde in een gevecht met wat margi's.
Echt van die typische dingen zoals iemand die op een kwartier tijd, 5 keer zo hard tegen u stampt dat de helft van uw pint over uw kleren hangt. Ergste dat ik mij herinner is dat we met een groepje van 4 mannen en 3 vrouwen waren en het was weer van dat. Ene die ons vriendinnen begint lastig te vallen en expres te duwen in de hoop dat ge uw pint over u kleren kapt. die daar op aangesproken, hij begon direct te slaan ( alles er naast) 1 mep terug gekregen op zijn kaak en ging KO en 3 minuten laten stonden er 10 turken rond ons om te vechten.
Op 10 minuten tijd was dat geëscaleerd naar een gevecht waar bierglazen, stoelen, tafels, en uiteindelijk messen aan te pas kwamen. tot de buitenwipper ons buitengooide in plaats van de ruzie zoekende messentrekkers.
Daarvoor altijd in aalst uitgegaan en mensen mogen zeggen wat ze willen dat het marginaal e.d. is maar dat was gelijk allemaal veel minder erg. 5-6 jaar lang praktisch elk weekend weggeweest en buiten af en toe eens wat woorden met mensen hebben we daar nooit gevochten.
Zottegem daarintegen... Wat was dat jong. Daar heb ik pas dingen gehoord van vrienden. Iemand die geld gepikt had van iemand uit een andere groep. Die mensen ontdekken wie het gedaan had, wordt compleet overslaan , armen gebroken, benen gebroken, ribben gebroken. paar maand nadien ontvoeren de vrienden van dat slachtoffer de de opdrachtgever van die andere groep en overslaan hem en doen hem min of meer hetzelfde aan, pikken zijn portefeuile, gsm, ... en dumpen hem ergens in the middle of nowhere. Die kerel geraakt uiteindelijk thuis en schakelt weer andere vechtersbaasjes in om bij iemand van die andere groep thuis aan te bellen. moeder doet open ipv die kerel(was niet thuis), moeder krijgt klappen en in ziekenhuis geslagen en haar juwelen en geld worden gestolen.
Die vriend van mij heeft die mensen dan ook laten vallen en ik vraag me tot op vandaag af hoe dat allemaal is afgelopen..