Buiten de ring/training, één keer dat ik me voor de geest kan halen.
Buurt werd hier al jaren geplaagd door iemand die auto's bekraste.
Heb hem op camerabeelden betrapt en de flikken gebeld. Voor die aankwamen heb ik hem bij zijne kraag gepakt en door een raam gegooid (daar hing ne doek en dacht dat dat ne muur was dus foutje).
Lowkickske gegeven en goed ingepeperd dat em niet meer moest terug komen. Gewoon omdat die mannen er toch altijd zo licht vanaf komen en hij op die manier zeker niet meer zou terugkomen.
Ook es ene zijn vrouw zien slaan in Oostende en daar tussengekomen maar niet echt moeten slaan.
Sindsdien toch kleine update.
In de zomer op een terras iemand die duidelijk aan de drug was op klaarlichte dag en luid begon te roepen op alles en iedereen. Zich agressief opstelde, de meest bizarre dingen riep,...
Toen hij nog eens naar binnen in de zaak liep ben ik om de hoek de politie gaan bellen.
Net als ik de hoek om kwam zag hij mij en vroeg of ik de politie gebeld had, waarop ik bevestig.
Komt die toch een dikke 10 minuten in mijn gezicht staan schreeuwen, mij uitschelden, zeggen dat hij me in mekaar gaat slaan and what not.
Heb me goed kunnen beheersen, en hem constant met mijn linkerhand op afstand kunnen houden als hij te dicht kwam. Ook wel geleerd in zo een scenario's van nooit mijn handen te fel laten zakken mocht er een sucker punch komen.
Ik heb er veel met een glimlach op mijn gezicht gestaan omwille van de onzin die hij uitkraamde. De garçon kwam er ook bij, op een bepaald moment heb ik wel gezegd tegen die garçon dat ik op een moment wel moest slaan als het nog erger zou escaleren want het was echt heftig.
Toen hij voor me stond nog eens de politie gebeld, toen ik vroeg wanneer die ging komen zei die aan de telefoon doodleuk: "Ja, ik ga niet komen hé meneer".
Zo een sarcastische opmerking is wel het laatste wat ge dan wilt horen.
Nadat hij het afdroop meldden verschillende mensen en buren me dat ze ook de politie hadden gebeld maar heb ze dus niet gezien.
Toen hij weg ging heb ik ze wel nog gebeld en gezegd wat hij aanhad en welke richting hij opging dus misschien hebben ze hem nog opgepakt.
Was wel wat teleurgesteld dat ze mij niet eens terugbelden om te horen of alles ok was of ik klacht wilde indienen ofzo.
Al bij al blij dat ik rustig ben gebleven, denk dat hij aan mij zeer relaxte houding ook wel zag dat het weinig indruk maakte.
+10 jaar vechtsport en vaak 3 keer per week sparren en in de ring gestaan hebben geven op zo een situaties toch wel een vorm van zelfvertrouwen die overkomt denk ik.