Het grote stoner & doomtopic

Ik had zelf al eerder gezien dat The Obsessed zou gaan, maar was het om de één of andere stomme reden uit het oog verloren. Toen @Avondland hier aangaf dat zaterdag en zondag ineens uitverkocht zijn was het van shit! :headshake: (Luister er blijkbaar al 13 jaar naar. :') )

Nu, ik luister al een tijdje naar Margarita Witch Cult's album, dus daarom was ik benieuwd om ze eens live te aanschouwen. Dit nummer is mijn favoriet. Echt een crushing, zeer heavy track die mij doet denken aan Alice In Chains:

Kende ik nog niet, maar klinkt zeker niet slecht!

Zin in een mini-musicmeet de vrijdag?
('t Is te zeggen, als ik het goed begrepen heb, heb jij een combi-ticket?)
Ik heb een combi-ticket inderdaad, dus kunnen we doen! Het zal inderdaad wel maar mini-meet zijn, met al die andere sukkels mensen hier die vergeten tickets te kopen :unsure:

Ik heb een combi-ticket inderdaad, dus kunnen we doen! Het zal inderdaad wel maar mini-meet zijn, met al die andere sukkels mensen hier die vergeten tickets te kopen :unsure:
Ik voel mij ook deels aangesproken. :(
Nu ja, het is in mijn geval ook de eerste keer, dus waarschijnlijk niet slecht om mee te beginnen.

Heb het wel over combitickets gehad met de vriend, maar het lijkt hem te vermoeiend... en mij waarschijnlijk ook.

Een proto stoner klassiekertje om de avond mee af te sluiten :music::love:
Eerste 2 tracks blijven mijn favorieten!
Al mag hun Voodoo Chile-cover er zeker ook zijn.

Laatst bewerkt:
More like Nay of no Light, am I right fellas

:shutup:

giphy.gif

Om de een of andere reden had ik dus nog nooit naar Mass I geluisterd, ondanks dat Amenra waarschijnlijk mijn hoogste teller heeft van aantal keren live te zien.
In eerste instantie was ik enorm verbaasd en had ik het gevoel naar een andere band te luisteren. Maar als ik echt actief begin te luisteren, bij de tweede en derde luisterbeurt, hoor ik de herkenbare sound en patronen weer die ze in hun latere albums zo verfijnd hebben uitgewerkt. Heerlijke ervaring voor iemand die zo vertrouwd is met het latere werk.

Ya boy is er morgen bij bij SunnO))) in het depot. Toen zo'n 10 jaar geleden gezien in Fort 4 in Hoboken. By far loudest show ever - nog luider dan Swans die keer in de Kompass Club - en dan in De Kreun op Life Metal tour nog niet zo lang geleden... Helaas niet zo luid toen...

Op de website van Het Depot in de Q&A staat dat ze strict de geluidsnormen volgen...(int algemeen, niet specifiek over dit concert) Ik kan me niet voorstellen dat Greg en SOM komen spelen aan onze geluidsnormen... Hopelijk luid genoeg dus. If not, zou dit wel eens gewoon een cashgrab tour kunnen zijn. Hopelijk deliveren ze.

Toen de Life Metal tour in De Kreun, ook zonder Atilla maar met nog iemand op Moog en nog een gitarist (dacht ik) was echt fan-tas-tisch (net zoals ik Life Metal zelf op plaat ook geweldig vind.)

Come say hi! Ik ga sowieso op tijd om Aluk Todolo te checken maar vooral om te kunnen zitten (lang leve Depot flexsetup)

PS: fun factoid: in hun huidige US tour opent Earth voor SunnO))), en daar staat geadverteerd dat ze Earth 2 spelen :O daar zou ik nu echt willen bijzijn... Heb earth al meerdere keren gezien, en is altijd wel fijn, maar nog nooit echt iets Earth 2-achtig gespeeld. Enkel uit hun latere albums, die ook goed maar helemaal anders zijn.

Kan me geen betere double bill voorstellen dan Earth playing Earth 2 en Sunn back to basics zonder Atilla... Mss Boris er nog ergens bij :)

Tot morgen!

Margarita Witch Cult heeft ook sneller materiaal ter beschikking:

Nu al zin in Desertfest!

EDIT: ook net dit ontdekt:

Toch een handig kanaal die Heavy Psych Sounds Records!

Laatst bewerkt:
Ya boy is er morgen bij bij SunnO))) in het depot. Toen zo'n 10 jaar geleden gezien in Fort 4 in Hoboken. By far loudest show ever - nog luider dan Swans die keer in de Kompass Club - en dan in De Kreun op Life Metal tour nog niet zo lang geleden... Helaas niet zo luid toen...

Op de website van Het Depot in de Q&A staat dat ze strict de geluidsnormen volgen...(int algemeen, niet specifiek over dit concert) Ik kan me niet voorstellen dat Greg en SOM komen spelen aan onze geluidsnormen... Hopelijk luid genoeg dus. If not, zou dit wel eens gewoon een cashgrab tour kunnen zijn. Hopelijk deliveren ze.

Toen de Life Metal tour in De Kreun, ook zonder Atilla maar met nog iemand op Moog en nog een gitarist (dacht ik) was echt fan-tas-tisch (net zoals ik Life Metal zelf op plaat ook geweldig vind.)

Come say hi! Ik ga sowieso op tijd om Aluk Todolo te checken maar vooral om te kunnen zitten (lang leve Depot flexsetup)

PS: fun factoid: in hun huidige US tour opent Earth voor SunnO))), en daar staat geadverteerd dat ze Earth 2 spelen :O daar zou ik nu echt willen bijzijn... Heb earth al meerdere keren gezien, en is altijd wel fijn, maar nog nooit echt iets Earth 2-achtig gespeeld. Enkel uit hun latere albums, die ook goed maar helemaal anders zijn.

Kan me geen betere double bill voorstellen dan Earth playing Earth 2 en Sunn back to basics zonder Atilla... Mss Boris er nog ergens bij :)

Tot morgen!

Hebben ze in De Kreun ook niet "vals gespeeld" door een stukje solo trombone in de set te steken om alicht zo het gemiddelde dB niveau te doen zakken. Ferme show toen.

Ik ga er helaas niet geraken maar bon, Sunn O))) live is zo'n speciale beleving dat er gerust wat marge is om ze om de vijf jaar eens mee te pikken :D

Tot morgen!
Sunn O))) plays Black One
Earth plays Earth2
Boris plays Feedbacker

Bisnummers: enkele nummers uit Altar

En erna potdoof voor een maand.

Terug
Bovenaan