Het grote stoner & doomtopic

Voor degenen die de AOTW van Acid Bath wel konden smaken paar maanden terug, ze zijn ineens weer actief blijkbaar.
Voorlopig enkel nog een optreden in de USA bekend gemaakt. Maar dit lijkt mij mogelijks ook wel een kanshebber om dan op de lineup van Roadburn te verschijnen.

Ik ben nu ook een eindje ver. Dit is eigenlijk een fictieve OST met heel veel giallo sfeer, zoals @PBR Streetgang aangeeft. Conceptueel album dat aangenaam is om naar te luisteren, maar hoe ze dat gaan vertalen naar een optreden is ook een beetje de vraag. Of je speelt het integraal of je speelt er niets van? Vraagt alleszins wel veel lef om zo'n album naar buiten te brengen, want dit is geen klassiek album met catchy songs maar een narratief concept dat nauw aan elkaar samenhangt. Maar wel een heel geslaagd concept, vind ik.
Op hun amerikaanse tour gaan ze hem blijkbaar volledig spelen:
yvaxraw9lxud1.jpeg

Voor degenen die de AOTW van Acid Bath wel konden smaken paar maanden terug, ze zijn ineens weer actief blijkbaar.
Voorlopig enkel nog een optreden in de USA bekend gemaakt. Maar dit lijkt mij mogelijks ook wel een kanshebber om dan op de lineup van Roadburn te verschijnen.
Is dat het boomerfestival met Metallica en Linkin Park?

Korte Desertfest samenvatting:
Vrijdag:
  • Rezn: heel goed. Strak einde van de set (da's me voor één of andere reden vooral bij gebleven).
  • Black Tusk: degelijk maar goed een dik half uur, daarna had ik het wel gehad.
  • Crouch: grote verrassing. Totaal onbekend en héél goed. Loodzwaar bij momenten, I like.

Zaterdag:
  • Nachtwacht: "De bevroren Sneeuwkoningin". Beter dan verwacht, het uur en een kwartier vloog voorbij.

Zondag:
  • Gnome: niet gespeeld wegens onverwachte bevalling van de vrouw van één van die mannen. Zeven weken te vroeg maar blijkbaar alles wel in orde met zowel vrouw als kind.
  • Mondo Drag: ok, niet meer dan dat.
  • Messa: Stuk meegepikt maar niet meteen overtuigd. Me laten overhalen om ne snack te gaan halen.
  • Stoned Jesus: ok begin van de set maar beterde naarmate de set vorderde. Black Woods blijft een awesome nummer.
  • Inter Arma: band van het weekend. Wat een pletwals! Kerel met de theremin was wel cool en meer dan een gimmick.

Note: zondag wat later vertrokken wegens omstandigheden. Wilde als eerste Gnome meepikken maar dat sloeg dus wat tegen.
Al bij al een geslaagd weekend gehad, al had ik nog wat meer willen checken maar m'n agenda heeft dat anders bepaald.

Ik ging normaal vrijdag en zaterdag gaan, maar zondag waren vrouw en kind ziek en ik oververmoeid dus heb - tegen mijn goesting - gepast voor die dag.

Eerste band van de dag was REZN, hier keek ik enorm naar uit. Ik vond zelf dat ze wat op gang moesten komen maar tegen het derde nummer was de sfeer er wel helemaal. Uitstekende muziek, maar vond niet dat hun concert iets bracht dat niet op plaat te horen of voelen valt.

Daarna even gaan piepen bij Black Tusk maar snel gevlucht want helemaal mijn ding niet. Dan ben ik maar even naar de merch gaan kijken en de nieuwe Bongripper gekocht.

De volgende band aan de beurt was Crouch, niet mijn keuze maar had met een vriend afgesproken die dat wou checken. Toch blij dat ik het concert bijgewoond heb want het wist me wel te overtuigen. Binnenkort komt er een plaat van uit, die ga ik zeker beluisteren,

Russian Circles was voor velen de hoofdact, maar ik heb er maar twintig minuten van gezien. Dat waren twintig minuten vol goede muziek, maar toch blijft dat voor mij enkel surface-level. Er zijn betere bands in het genre en fans van RC wisten me te zeggen dat het een minder goed optreden was van hen.

De grote attractie van de dag was voor mij Five the Hierophant, die tot mijn verbazing op het kleinste podium speelden. Maar dat deed niet af aan de ervaring: mystieke doom met blazende riffs, hypnotiserende ritmes en zwoele saxofoonsolos. Mijn verwachtingen waren ingelost.

Terug
Bovenaan