2 kinderen resp. 9 en 7 jaar. In de mate van het mogelijke proberen we ze naar dezelfde dingen te laten gaan, dat is handiger en motiveert soms ook wel meer.
Vanuit zichzelf is er eigenlijk nooit een vraag geweest van iets te doen - met uitzondering van voetbal bij de oudste, maar daar nooit op ingegaan. Die wou dat uiteraard doen voor de vriendjes en na te moeten voetballen op de KSA is die liefde volledig over

.
We zijn indertijd gestart met kleuterturnen op woensdagnamiddag - omdat de oudste angstig was bij vanalles en zwemles van zodra het kon/we binnen geraakten gezien dat amper aangeboden wordt op school (in de meeste jaren 4 keer in totaal zwemles...).
Momenteel doen ze: zwemmen (jongste 2 keer in de week (intensiever), oudste 1 keer in de week), muziekschool (notenleer + instrument voor oudste, initiatie voor jongste), badminton (2keer in de voor voor de oudste, 1 keer voor de jongste) en KSA.
Enkel voor de jeugdbeweging zijn we wat soepeler, ze zijn zelf ook heel wisselvallig in het willen gaan (momenteel niet), ik hoop dat dat op een keer volledig omslaat.
In de praktijk betekent het dat er elke dag van de week iemand wel ergens naartoe moet. Gelukkig is er bij elke hobby ook een klasgenootje betrokken dus we delen de ritten of de dagen. En voor een aantal dingen (badminton, muziekschool) is er overlap voor beide kinderen (momenteel

).
Ik heb vaak de indruk uit mijn omgeving dat dat toch best veel is maar de kinderen zelf hebben er niet echt last van precies (alléja, extra tijd op de tablet willen ze altijd liever natuurlijk). Dus zolang het kan wil ik ze toch veel laten doen. het is altijd makkelijker om later ergens terug op in te pikken dan helemaal van 0 te moeten beginnen.