Hobbies kinderen

Welke hobby's doen jullie kinderen?

• Atletiek

Stemmen: 13 18,8%
  • Basketbal

Stemmen: 5 7,2%
  • Dans

Stemmen: 16 23,2%
  • Hockey

• Paardrijden

Stemmen: 4 5,8%
  • Turnen

Stemmen: 21 30,4%
  • Vechtsporten

Stemmen: 6 8,7%
  • Voetbal

Stemmen: 16 23,2%
  • Zwemmen

Stemmen: 19 27,5%
  • Andere sport

Stemmen: 26 37,7%
  • Kunst/beeld (schilderen, tekenen)

Stemmen: 10 14,5%
  • Muziek (welk instrument?)

Stemmen: 9 13,0%
  • Woord (toneel, voordracht, ...)

• Fotografie

Stemmen: 0 0,0%
  • Koken/Bakken

Stemmen: 1 1,4%
  • Programmeren (Coderdojo,...)

Stemmen: 1 1,4%
  • Nog iets anders

• Jeugdbeweging

Stemmen: 31 44,9%

• Totaal aantal stemmers
    69
  • Oudste dochter, 8 jaar: 3 academie. Maandag na school 1 uur woord en woensdagnamiddag 2 uur kunst.
    Ze wilde graag nog een instument leren maar dat werd meteen een heel stevig schema.
  • Zoon, 6 jaar: rugby. 2 trainingen van ongeveer een uur en kwartier. Woensdag- en vrijdagavond. Om de paar weken op zaterdag wedstrijden. Nadeel van rugby: verre verplaatsingen.
  • Jongste dochter, 5: een uurtje dans op zaterdagvoormiddag.

Ze mogen alles zeker eens proberen. De zoon heeft bv interesse om te leren drummen. Eens commited moeten ze het wel volhouden.
Rugby was vorig jaar soms een beetje een strijd om thuis te vertrekken. Maar eens op het plein was dat telkens over.

De oudste wil ook nog gaan muurklimmen. Maar we moeten nog eens bekijken, hoe wat en waar.
De jongste wil gaan turnen maar we wachten nog effe af tot ze volgend jaar in het eerste zit om te zien hoe het qua school etc loopt.

Qua puzzelen valt het wel mee, alleen vallen de rugby wedstrijden samen met de danslessen. Aangezien we maar 1 auto hebben is het ofwel met de fiets nr de dansles of carpoolen. Rugby wordt op termijn ook wel carpooling, al wat afgesproken met andere ouders. Maar ze zijn nu eenmaal wel vrij jong. Ne 6 jarige stuurt ge nu eenmaal met eender wie nen halve dan naar de Ardennen om daar te gaan spelen.

• Oudste dochter, 8 jaar
    • Muziek en woord 2x per week 1 uur op dinsdag en donderdag
    • Instrument (dwarsfluit) 2 uur op woensdag
    • Volleybal op woensdag en vrijdag + match in het weekend - 1u15 op woensdag en 1u45 op vrijdag
    • Chiro van 14 tot 17 op zondag
    • Deed vroeger ook nog turnen, maar was niet combineerbaar met de uren van de instrumentles
  • Jongste dochter, 6 jaar
    • Turnen op woensdag 1 uur
    • Volleybal op vrijdag 1 uur
    • Chiro op zondag van 14 tot 17

Dochter 4 jaar, vorig jaar deed ze kleuterturnen op zondagvoormiddag. Momenteel enkel watergewenning op zaterdagvoormiddag.

Ze gaat wel al regelmatig op kamp bij de lokale tennisclub, is maar op 200M wandelen, dus mogelijks schrijven we haar daar ook wel eens in voor wat lessen, zeker op jonge leeftijd is dat vooral wat spelen/multiball , komt toch altijd enthousiast thuis van de kampjes.
Chiro is hier ook maar op 200m wandelen en ze kijkt toch altijd zeer enthousiast naar wat al die meisjes aan het doen zijn (Chiro is hier enkel meisjes, KSA enkel jongens) dus mogelijks gaat ze daar ook wel naartoe eens ze oud genoeg is.

Zoon is nu 16 jaar en laatste jaren is dat darts.
Trainen, tornooien, speelt in 2 competities.
(net zoals ik, dus lekker makkelijk)

Van 6 tot +/-11 jaar: chiro (uiteindelijk mee gestopt omdat het niet meer te combineren was met darts)
Van 7-9: badminton.....tot er iemand tegen hem zei dat dit h*m*-tennis was (gedaan ermee)

Had graag gehad dat hij (ook zoals mij) iets van gevechtsport zou doen, maar totaal geen interesse, dus ik ga hem niet dwingen. (meer voor discipline dan iemand wat toeken te geven uiteraard)

Heeft ooit met voetbal begonnen, maar dat was geen succes.
Training om 14u en de trainers kwamen pas om 14u20 aan.

Dit botste dan met mijn "waarden". (om een groot woord te gebruiken)
Als de training om 14u begint, sta je klaar om 14u.

+ dat het meer een modeshow en wie heeft de dikste was, dan het over voetbal ging.
Enfin, rare sfeer daar.

Hij vond het zelf ook niet leuk, dus dit was snel afgesloten.

Dochter is 9
2u toestelturnen
1u tumbling
2u notenleer
0,5u pianoles
Scouts

Zoon is 8
2x 1u15 voetbaltraining
1x match
2u techniektraining voetbal
1u gitaarles
Scouts indien geen uitwedstrijd

Enkel op maandag geen hobby's hier. Vooral voor mama en papa druk om rond te rijden 🥳

Dochter (8): turnen, woord, tekenles, jeugdbeweging.

Zoon (5): voetbal, judo, tekenles.

Volgend jaar nog muziek er bij voor de zoon, tekenles zal waarschijnlijk stoppen omdat hij dat minder plezant vindt.

A (9): Voetbal en gitaar ( 2 training + een les)
A (9): turnen en piano ( 2 training + een les)

En natuurlijk vallen de trainingen op dezelfde dag, dus maandag en woensdag is 16:30 tot 19:30 jongleren :p Het is een half uur rijden naar haar turnlessen >.<

Dit botste dan met mijn "waarden". (om een groot woord te gebruiken)
Als de training om 14u begint, sta je klaar om 14u.
Als de training om 14u begint, moet de trainer daar eigenlijk om 13.30u al zijn om zijn training klaar te zetten.

Oudste zoon (9):
- voetbal, 2 trainingen per week op dinsdag en donderdag (1u30) + keepertraining op woensdag (1u) + wedstrijd op zaterdag
- af en toe Jeugd Rode Kruis

Jongste zoon (7):
- voetbal, 2 trainingen per week op dinsdag en donderdag (1u30) + wedstrijd op zaterdag

Van de jongste ben ik dit seizoen trainer, dus makkelijk te combineren.

Zoon is bijna 4 en is ingeschreven in het turnen. Probleem is dat dat om 9h begint wat te vroeg is voor hem; dus hij gaat meer niet dan wel. We willen hem ook niet wakker maken daarvoor want hij is op het einde van de week echt wel moe van naar school te gaan.

Dochter is 9
2u toestelturnen
1u tumbling
2u notenleer
0,5u pianoles
Scouts

Zoon is 8
2x 1u15 voetbaltraining
1x match
2u techniektraining voetbal
1u gitaarles
Scouts indien geen uitwedstrijd

Enkel op maandag geen hobby's hier. Vooral voor mama en papa druk om rond te rijden 🥳
Dat vind ik al een zéér drukke weekplanning. Is dat iets wat je met plezier doet, dat continu rondrijden?

Dat vind ik al een zéér drukke weekplanning. Is dat iets wat je met plezier doet, dat continu rondrijden?

Hier hebben ze ook wat verschillende hobbies maar sommige ervan vallen gelijk (de jeugdbeweging bv). Dat maakt dan dat je een moment van rust hebt. Of net tijd om iets gedaan te krijgen.
En afspreken met buren en vrienden, waarvan de kinderen ook die hobbies uitoefenen. Samen rijden. Maakt het allemaal wat makkelijker.

Onze dochter is 4.5 en deed tot vorige week multimove op zaterdag en dan zwemmen. Alleen wil ze nu geen les in zwemmen en alleen spelen. Ze deed het nochtans goed. Helaas zijn we te laat om haar in te schrijven op zaterdag voor de volgende reeks van multimove en zwemmen zal het ook niet worden.
We dachten aan turnen maar dat is ook volzet, dusja, bij gebrek aan alternatief enkel multimove op woensdag.

Nee, we proberen indien mogelijk wel te carpoolen met vriendjes. Het voordeel is dat ik 3 dagen kan thuiswerken, want anders zouden de uren moeilijk haalbaar zijn. Notenleer is bv woensdag meteen na school, dus da's tijdens mijn pauze rondrijden. Mijn man gaat regelmatig als delegee ook helpen op de voetbaltrainingen. De thuiswedstrijden probeer ik wel altijd te gaan kijken.

Terug
Bovenaan