House of the Dragon - seizoen 2

Beetje soms een trage teaser deze episode. Met wat een vreemd tempo die van de ene situatie naar de andere springt. Ook wel paar goeie scenes, niet van dat.
... en we hebben een humeurige draak :giggle:

Seasmoke lijkt me wel essentieel als tegengewicht voor Vhagar
Ne koppige en sneaky fucker. :unsure:

Beetje soms een trage teaser deze episode. Met wat een vreemd tempo die van de ene situatie naar de andere springt. Ook wel paar goeie scenes, niet van dat.
... en we hebben een humeurige draak :giggle:

Seasmoke lijkt me wel essentieel als tegengewicht voor Vhagar

Ongeveer ook mijn mening .
Er zaten een paar goede stukken bij maar ook weer die langdradige niets terzake doende stukken..Heb wel al gemerkt dat er een paar acteurs beter hun best doen en meer in het verhaal komen .

Betere aflevering dan vorige week. Daemon zijn sidequest blijft wel mild vervelen.

Fijn om Paddy nog eens te zien, maar deze uitgerokken manier om Daemon te groeien als personage... Ik vraag me af of het in de boeken ook zo traag verteld wordt.

Opnieuw wel een interessante aflevering, maar toch een bedenking.

Met het verbranden van die ridder versterken ze toch het idee dat enkel een Targaryen een dragonrider kan zijn. Dus slaat het toch op niets dat die bastaardzoon van Corlys Velaryon plots wel een dragonrider is? Dit is in seizoen 1 ook door hemzelf aangehaald dat hoewel de Velaryon's wel van adel zijn, ze geen dragon lords zijn. Vandaar dat de Sea Snake zelf geen dragonrider is.

Dan zou het toch logischer geweest zijn dat zijn kleindochter (Kan de naam even niet vinden) die weggestuurd is met de kinderen van Rhaenyra. Dit komt maar uit het niets.

Hetzelfde met die plotse "romance" tussen Rhaenyra en Mysaria. Had wel iets meer opbouw mogen hebben, ze hadden dit nog 1-2 afleveringen moeten verder uitbouwen. Misschien de kus houden voor een seizoensfinale net voor Rhaenyra ten strijde trekt ofzo.

Nu, kan zijn dat dit nog komt. Maar ik wil geen spoilers van de boeken. :unsure:

En het verhaal rond Daemon en Haranhall mag ook wel stilletjes aan stoppen.

@Carrion Over draken:
Velaryons kunnen niet op draken rijden omdat ze geen draken hebben. Het kan zijn dat ze gaandeweg zelf zijn gaan geloven dat ze het niet kunnen, maar strikt gezien is enkel Valyrian afkomst nodig. De serie heeft dit nogal slecht overgebracht. Je kan nog redeneren dat de onbekende moeder van Addam toch een Targaryen voorouder heeft.

Over Daemon: in de boeken is er enkel een kort zinnetje "hij spendeerde maanden in Harrenhal". Dus ze hebben de bekende acteur wat bezigheden gegeven, maar vele kijkers vinden idd dat hij daar niets zit te doen (en dat is ook zo). Het karakter Simon Strong is wel een leuke rol toebedeeld, hoe die zo komisch overkomt, dat is goed gebracht.

Cole is nu gestuurd om Harrenhal te claimen en dan kunnen ze naar het einde van het seizoen toe weer oppikken waar het geschreven verhaal Daemon plots weer vermeldt.

Voor Alicent hebben ze ook wat extra verzonnen, maar daar komt het wat beter over omdat ze met verschillende personages interageert (en daar zijn meerdere lijnen uit het geschreven verhaal op te pikken).

@Carrion Over draken:
Velaryons kunnen niet op draken rijden omdat ze geen draken hebben. Het kan zijn dat ze gaandeweg zelf zijn gaan geloven dat ze het niet kunnen, maar strikt gezien is enkel Valyrian afkomst nodig. De serie heeft dit nogal slecht overgebracht. Je kan nog redeneren dat de onbekende moeder van Addam toch een Targaryen voorouder heeft.
Zelfs nog voor Aegon's conquest trouwden de Targaryens en Velaryons met elkaar. Aegon de conqueror's moeder was zelfs een Velaryon.
Van Corlys zijn de moeder en grootmoeder 'onbekend'. De kans bestaat dus dat dat Targaryens waren.
Het kan ook gewoon zijn dat ze Valyrian ancestry bedoelden, en niet per se Targaryen bloed.
Een derde verklaring kan ook zijn dat na Leanor Velaryon, Addam (half-broer van Leanor) the next best thing is en dat Seasmoke daarnaar op zoek was.

Aflevering met paar goeie, maar vooral veel flauwe momenten. En zo sleurt het seizoen zich naar een (hopelijk) climax.

Nog 2 afleveringen te gaan, ik zie voorlopig niet veel hoogtepunten nog komen dit seizoen of het zal moeten heel rap gaan.
Ik vermoed dat het een aanloop zal zijn naar volgend seizoen door nu wat riders te rekruteren / overtuigen

Nog 2 afleveringen te gaan, ik zie voorlopig niet veel hoogtepunten nog komen dit seizoen of het zal moeten heel rap gaan.
Ik vermoed dat het een aanloop zal zijn naar volgend seizoen door nu wat riders te rekruteren / overtuigen
Ik ben niet heel ontevreden, maar er mag inderdaad de laatste twee afleveringen wat meer gebeuren. Anders is het toch teleurstellend.

Ik vond het opnieuw niet slecht, maar als de laatste aflevering niet knalt... Tja, dan heb ik toch een heel teleurgesteld gevoel.

8/10 !

Toch nog wel een interessante aflevering ookal zag je het eigenlijk wel van ver afkomen. Voelde wel aan als het begin van een hopelijk lange reeks aflevering met genoeg actie niveau GoT. Wat ik dan wel wat jammer vond is het process om dragonrider te worden. De ene wordt random uitgekozen, de andere struikelt er dan half perongelijk op en dan het stukje van de blacksmith is dan nog het beste, maar echt logica waarom hij het dan wel wordt en de rest niet zit er ook niet echt in, het voelt vrij random aan (wat het misschien ook is?). Ergens ook wel spijtig dat heel dat process afgerond is op zo'n 10 minuten. Ze komen aan, mensen gaan dood, hopla. :censored:

Laatst bewerkt:
Ik vond het opnieuw niet slecht, maar als de laatste aflevering niet knalt... Tja, dan heb ik toch een heel teleurgesteld gevoel.
Ik denk eigenlijk niet dat het gaat knallen, we moeten het hebben van enkele steekvlammen van de draken. En op het einde zien we enkele legers marcheren waardoor je denkt dat het in seizoen 3 wel moet gebeuren.

Ik had ook gehoopt dat er een stevige finale ging komen maar peins dat ze met hun setup nog lang niet klaar zijn waardoor het komende aflevering hoogstens de eerste speldenprikken gaan zijn. En Daemon maakt nu ook pas aanstalten om eindelijk te kunnen weggaan (zie al die voorwaardelijke wijzen).

Goh, wie zou er uitverkoren zijn om op een draak te gaan rijden: deze personages die tot dusver weinig bijdroegen aan de hoofdverhaallijn maar wel al meermaals in beeld kwamen via zijsprongen, of één van deze random extra's? Hahaha.

Lichte spoiler: er is toch een kans dat de finale gaat volgens mij wel een kleine veldslag bevatten, je zag er in de laatste aflevering toch een duidelijke hint op.

Ze moeten wel stoppen met een climax want anders kijkt niemand nog naar het 3de seizoen …
Denk nog altijd het begin van de veldslag in Harrenhal…de draken zijn er , het leger is er…Nu de veldslag nog . ;)

T voelt inderdaad wel allemaal wat gerushed aan, beetje zoals het laatste seizoen van GoT.
Duidelijk om naar die finale toe te werken dus hopelijk stelt deze niet teleur, anders toch wel zwak seizoen. Al begin ik er wel wat meer 'in' te geraken ondertussen.

Kan er iemand mij verduidelijken waarom 'ze' wegtrokken uit the eyrie? Was het niet de bedoeling dat ze daar gingen blijven?

Laatst bewerkt:
T voelt inderdaad wel allemaal wat gerushed aan, beetje zoals het laatste seizoen van GoT.
Duidelijk om naar die finale toe te werken dus hopelijk stelt deze niet teleur, anders toch wel zwak seizoen. Al begin ik er wel wat meer 'in' te geraken ondertussen.

Vind het juist goed dat het zo fast paced is. Geen goesting om in feite een redelijk korte historie (de dance of the dragons heeft maar 1-2 jaar geduurd) te zien uitgespreid worden over 7 seizoenen met telkens 2 jaar daartussen ofzo.

Kan er iemand mij verduidelijken waarom 'ze' wegtrokken uit the eyrie? Was het niet de bedoelint dat ze daar gingen blijven?

Eyrie was maar tijdelijk tot ze naar Pentos ofzo konden.

ik was wel tevreden over de laatste aflevering al vond ik het wel maar flauwtjes naar voor gebracht hoe die ene daar struikelt, in zijn broek pist van angst en dan gewoon geaccepteerd wordt door die draak.

Silverwing was zowat de Golden retriever van de dragons, met als enige rijder voor Ulf de good queen Alysanne. Ook Silverwing heeft dus geen echte battles meegemaakt in de tijd van king Jaehaerys en queen Alysanne

Terug
Bovenaan