House of the Dragon - seizoen 2

Blijft ook nog altijd in de eerste plaats een politiek drama.

Die laatste seizoenen van Game Of Thrones hebben dat beeld mss wat veranderd, maar mensen die iedere aflevering een hoop actie verwachten zitten imo bij de verkeerde reeks.

Blijft ook nog altijd in de eerste plaats een politiek drama.
Zelfs dit is niet aanwezig …weinig politiek en het drama is dat het acteerwerk dat ze er neer zetten niet echt superspannend te noemen is …het is eerder een kostuumdrama met vliegende draakjes ….GOT was gewoon op een veel hoger niveau waar de acteurs u konden boeien door gewoon een monoloog af te steken en dan kregen die een respons waar je van dacht ….what the fuck is er hier gebeurt ….
Nu …nope , het eerste seizoen is zelfs beter dan wat we nu te zien krijgen …

Laatst bewerkt:
Zelfs dit is niet aanwezig …weinig politiek en het drama is dat het acteerwerk dat ze er neer zetten niet echt superspannend te noemen is …het is eerder een kostuumdrama met vliegende draakjes ….GOT was gewoon op een veel hoger niveau waar de acteurs u konden boeien door gewoon een monoloog af te steken en dan kregen die een respons waar je van dacht ….what the fuck is er hier gebeurt ….
Geen tekort aan goeie acteerprestaties in HotD nochtans. De drie leads (Matt Smith, Emma D'Arcy, Olivia Cooke) spelen voortreffelijk, en dan is er nog Rhys Ifans die een fantastische Otto Hightower neerzet dat op gelijkwaardig niveau staat van Charles Dance's Tywin.

Geen tekort aan goeie acteerprestaties in HotD nochtans. De drie leads (Matt Smith, Emma D'Arcy, Olivia Cooke) spelen voortreffelijk, en dan is er nog Rhys Ifans die een fantastische Otto Hightower neerzet dat op gelijkwaardig niveau staat van Charles Dance's Tywin.

King Aegon vind ik ook heel goed gespeeld door Tom Glynn-Carney. Eigenlijk toch echt veel goede acteerprestaties in HOTD.

Nu …nope , het eerste seizoen is zelfs beter dan wat we nu te zien krijgen …
Ergens volg ik uw mening wel, maar vind de acteerrprestaties niet de grote boosdoeners hier. Gelijk Furon zei, de cast is zeer degelijk in mijn ogen en ze hebben met momenten deftige monologen/dialogen.

Ik heb de boeken niet gelezen, dus kan niet zeggen of het verhaal zoveel slechter is dan in GOT of deze prequel-serie gewoon slechter geadapteerd werd voor tv...

Als ik ook terugkijk op GOT dan voelen de sets/cinematografie veel beter dan in HOTD. Ge krijgt in de huidige reeks vaak de indruk dat al het budget op gaat naar de draken en weinig anders...

Niet dat ik constant veldslagen verwacht of nodig heb, maar de plot en het tempo vh verhalen blijven de grootste zwaktes in deze serie.

Ik vind het moeilijk om acteerprestaties te beoordelen in dat stijf oud Engels. Niet kunnen acteren lijkt hier zelfs een pluspunt voor die houterige manier waarop iedereen praat en beweegt in de hogere kringen.
Ik ben meer gevoelig aan karakterkoppen en hier voel ik hem echt niet. Naar mijn gevoel banalere, saaie koppen in tegenstelling tot heel wat zalige figuren in GoT. Je mist zo de legendarische figuren precies en hierdoor komen zowel de actiescenes als de complotscenes minder binnen.
Er zal nog wel wat tijd moeten overgaan want Jon Snow was ook zo'n plat, braaf gezicht die pas na meerdere seizoenen tot zijn recht kwam.

Ik moet zeggen dat ik dit seizoen ook wel een Paddy Considine mis, die het eerste seizoen toch wel naar een hoger niveau bracht tov het huidige. Maar ik probeer zoveel mogelijk beide series los van elkaar te zien. Ik mis ook karakters als Tyrion (en Bronn), Lord Varys, Lord Baelish, Cersei… maar het continu vergelijken tussen beide series heeft voor mij weinig meerwaarde.

Gewoon een degelijke tot goed seizoen. En de wanne be kenners hier die het niet goed vinden, kijk nr wat anders zou ik zeggen. Genoeg keuzes vr elk.

Gewoon een degelijke tot goed seizoen. En de wanne be kenners hier die het niet goed vinden, kijk nr wat anders zou ik zeggen. Genoeg keuzes vr elk.
En jij bent dan waarschijnlijk een wanna be kenner fan die al tevreden is met een aflevering als er een blote borst in te zien is zeker .

(En ja deze post is net zo nuttig als den uwe en mag voor mijn part verwijderd worden )

En jij bent dan waarschijnlijk een wanna be kenner fan die al tevreden is met een aflevering als er een blote borst in te zien is zeker .

(En ja deze post is net zo nuttig als den uwe en mag voor mijn part verwijderd worden )
Nee ik geniet van wat ik zie en heb niet de pretentie om te veroordelen wat ik zie.

Jezus Christus wat een reacties man. :") Kennelijk kunt ge niet naar een serie of film kijken, ervan genieten en alsnog kritiek hebben.... volgens die logica mogen internetfora enkel bevolkt worden door fanboys.

Als ge kritiek snel associeert met pretentie en veroordeling dan heb ik medelijden voor degenen die ooit een onderbouwd gesprek met u moeten voeren.

Pff ik kom hier voor de spoilers he, zodat ik weet of ik deze avond eens een leuke aflevering kan bekijken of het weer een langdradig gedoe is met 5 min actie!

Ik lees geen boeken, dus ja tis belangerijk dat de reeks me niet verveeld!

:biglaugh:

In deze aflevering hebben mensen ook hun beklag met 1/10 uit te delen op IMDB, blijkbaar veel uit Saudi-Arabië, omdat
Rhaenyra kuste met Mysaria.
Ik denk dat het bij sommigen wringt omdat er veel war by proxy in zit. Het is leuker om twee facties te zien vechten en intriges opzetten als ze in hetzelfde hof zitten, maar hier zitten ze ver van elkaar te praten over acties die ze misschien gaan doen.

Beetje soms een trage teaser deze episode. Met wat een vreemd tempo die van de ene situatie naar de andere springt. Ook wel paar goeie scenes, niet van dat.
... en we hebben een humeurige draak :giggle:

Seasmoke lijkt me wel essentieel als tegengewicht voor Vhagar

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik dit seizoen ook wel een Paddy Considine mis, die het eerste seizoen toch wel naar een hoger niveau bracht tov het huidige. Maar ik probeer zoveel mogelijk beide series los van elkaar te zien. Ik mis ook karakters als Tyrion (en Bronn), Lord Varys, Lord Baelish, Cersei… maar het continu vergelijken tussen beide series heeft voor mij weinig meerwaarde.
Ze hebben geluisterd :)

Terug
Bovenaan