Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke onverwachtse kosten aan een lening denk je dan te hebben?@apzoeir ,
Wij vonden een bezoekje aan de hypotheekwinkel wel nuttig al was het maar om de verschillende soorten leningen is uitgelegd te krijgen. Je hebt een goeie indicatie van wat je leencapaciteit is. Naar onze ervaring gingen die mannen wel tot op het bot met hun voorstel, lees weinig ruimte voor onverwachte kosten (en die komen er zeker). Verder zorgde het wel dat we een goeie basis hadden rond voorstellen met elkaar vergelijken en dat we bij de bank niet als een totale leek binnenstapten.
Uit men zinsopbouw misschien niet geheel duidelijk maar ik bedoelde onverwachte kosten aan u aankoop tout coursWelke onverwachtse kosten aan een lening denk je dan te hebben?
Je hebt de maandelijkse aflossing (redelijk straightforward, lijkt me), de dossierkosten (0-500 euro?) en eventueel de "niet-verplichte maar in de praktijk vaak toch verplichte" verzekeringen zoals brandverzekering/schuldsaldo/... + eventueel de kosten van een rekening bij de bank.
Of zie jij nog andere?
.
Uit men zinsopbouw misschien niet geheel duidelijk maar ik bedoelde onverwachte kosten aan u aankoop tout cours.
Kleine opsomming bij ons (en wat ik dus bedoel):
- Na 3 maand oven kapot
- Na 5 maand natte muur door slechte afwatering terras -> ~100€ aan stabilisé in den Hubo
- Na 6 maand 1600€ aan Engie dokken -> slechts 6 maand voorschot in koudste periode van het jaar.
- Na 9 maand onze regenpomp vervangen
Zo gaat ge al vlot richting een paar duizend euro kosten.
We hadden zulke dingen ingecalculeerd. Maar een mens word nog altijd niet blij van zulke facturenDie zijn wel niet eigen aan een hypotheek en moet je inderdaad incalculeren. Nummer 3 is dan nog geen onverwachte kost, als je een maand je verbruik in de winter opvolgt weet je wel of je goed zit of niet met je voorschot.
.We hadden zulke dingen ingecalculeerd. Maar een mens word nog altijd niet blij van zulke facturen.
Ondertussen zonnepanelen gelegd en aan het wachten op Fluvius. Ik ben benieuwd hoe snel ze zullen zijn met onze terugbetaling.
.En nog een tip: stort nooit je voorschot bij de makelaar, zelfs al staat dat in de compromis! Je stort bij je eigen notaris en geeft het betaalbewijs af aan het makelaarskantoor.
Vriendin van me had compromis getekend voor een woning, bleek een deel van de woning officieel van de buren te zijn! Compromis wordt ontbonden, voorschot terug? "Als je terug bij ons een woning koopt wordt dat wel geregeld. Schakel gerust een advocaat in om het terug te krijgen, wij hebben een juridisch team, ons kost het geen geld of tijd..."Dit.
Schoonzus voorschot gestort naar immo kantoor.
Uiteindelijk is in die woning die ze wou kopen de verwarmingsketel ontploft en is heel dat huis onder water gelopen (was al leegstaand) en is de verkoop niet doorgegaan.
immo kantoor had het voorschot al niet meer op de rekening staan ofzo en kon het niet onmiddellijk terugstorten... Gingen het terugstorten als de woning toch verkocht werd lol!!!
Inkomen van de zaak is zeker hoog. genoeg. We keken naar huizen rond de 850k max.Eigen inbreng is 1, inkomen is een andere belangrijke factor.
Banken gaan nog steeds ver, veel te ver in mijn ogen.
Hoe ik het begrijp is het bijna altijd nadelig om een woning op de zaak te kopen op de lange termijn. (zie het freelancer topic onder werk & studie, komt om de week wel eens aan bod) is dit anders in jullie situatie? Ben wel benieuwd waarom je de keuze maakt.Inkomen van de zaak is zeker hoog. genoeg. We keken naar huizen rond de 850k max.
Nog niets van gelezen, kan je dat eens doorlinken?Hoe ik het begrijp is het bijna altijd nadelig om een woning op de zaak te kopen op de lange termijn. (zie het freelancer topic onder werk & studie, komt om de week wel eens aan bod) is dit anders in jullie situatie? Ben wel benieuwd waarom je de keuze maakt.
Je kan eens zoeken in de thread of je situatie daar posten, zitten aantal zeer goeie boekhoudersNog niets van gelezen, kan je dat eens doorlinken?

Dit.
Schoonzus voorschot gestort naar immo kantoor.
Uiteindelijk is in die woning die ze wou kopen de verwarmingsketel ontploft en is heel dat huis onder water gelopen (was al leegstaand) en is de verkoop niet doorgegaan.
immo kantoor had het voorschot al niet meer op de rekening staan ofzo en kon het niet onmiddellijk terugstorten... Gingen het terugstorten als de woning toch verkocht werd lol!!!
Wat een cowboys... Ik veronderstel toch dat deze gelden naar een derdenrekening werden gestort en niet zomaar op de rekening van een makelaar.Vriendin van me had compromis getekend voor een woning, bleek een deel van de woning officieel van de buren te zijn! Compromis wordt ontbonden, voorschot terug? "Als je terug bij ons een woning koopt wordt dat wel geregeld. Schakel gerust een advocaat in om het terug te krijgen, wij hebben een juridisch team, ons kost het geen geld of tijd..."
Smerige spelletjes die sommigen spelen! Ook de reden waarom ik altijd onderhandel over het voorschot om het zo laag mogelijk te houden. Bij de eerste woning 5% betaald, bij deze woning 5000 euro (maar zonder opschortende voorwaarde ivm verkrijgen van lening).
Bluf. Zeggen ze standaard, maar als de eerste aangetekende brief binnen valt is het opeens oooooh en zus en zo.Vriendin van me had compromis getekend voor een woning, bleek een deel van de woning officieel van de buren te zijn! Compromis wordt ontbonden, voorschot terug? "Als je terug bij ons een woning koopt wordt dat wel geregeld. Schakel gerust een advocaat in om het terug te krijgen, wij hebben een juridisch team, ons kost het geen geld of tijd..."
Smerige spelletjes die sommigen spelen! Ook de reden waarom ik altijd onderhandel over het voorschot om het zo laag mogelijk te houden. Bij de eerste woning 5% betaald, bij deze woning 5000 euro (maar zonder opschortende voorwaarde ivm verkrijgen van lening).
Toch altijd spijtig dat we in deze tijden voor dit soort praktijken geen wall of shame kunnen oprichten zonder bedolven te worden onder klachten.Wat een cowboys... Ik veronderstel toch dat deze gelden naar een derdenrekening werden gestort en niet zomaar op de rekening van een makelaar.
Trouwens, de advocaat zou als eerste drukmiddel een klacht indienen bij het BIV voor het niet naleven van de deontologie omtrent gelden ontvangen van en bestemt voor derden. De deontologische sancties zijn niet min, je kan je beroepsvergunning kwijtspelen en dan is het gedaan met makelaartje spelen.
https://www.biv.be/kb/biv/deontologie-toegelicht/derdenrekening-art-29-en-deontologische-richtlijn#:~:text=Een derdenrekening impliceert dat de,bepaalde professionele hoedanigheid of kwaliteit.