dev!lke
Active member
Geen immo kosten op dat bedrag is het enige dat ik kan bedenkenWat is het voordeel daaraan voor de verkoper?
Zou ik persoonlijk weigeren
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen immo kosten op dat bedrag is het enige dat ik kan bedenkenWat is het voordeel daaraan voor de verkoper?
Zou ik persoonlijk weigeren
Hoe werkt dat dan? Jij gaat 10.000€ cash afhalen bij de bank?Ze willen dus effectief een deel int zwart. Nog is goed nadenken daarover. Ze hebben geen bedrag gezegd ...
Awel geen idee eerlijk gezegd ... Eerst nog overleggen met de vrouw.Hoe werkt dat dan? Jij gaat 10.000€ cash afhalen bij de bank?

Ze winnen dan 3 proc op het bedrag int zwart… en geven jou ambetant gevoel.
Goed opletten van dat type verkopers!
De leeftijd zou onbekend zijn, ook deels gerenoveerd én bijgebouwd in de loop der jaren.Welke leeftijd heeft deze woning? Wat waren de opmerkingen op de afgekeurde installatie? 1500 kan genoeg zijn, en kan ook veel te weinig zijn. Zoals je zegt het is hun schatting.
Ik zou mijn stoute schoenen aantrekken. Ik zou communiceren dat je je bod herhaalt, maar geen bezettingsvergoeding verwacht waarmee de waarde van je bod verhoogt. Tevens op voorwaarde dat de elektriciteit in orde gebracht wordt en gekeurd tegen aktedatum. Dit uiteraard via het immokantoor met terloops de boodschap dat het proces toch vreemd verloopt en je niet helemaal lekker zit. Dit bod is 24u geldig, en is finaal.
397 is imo wat belachelijk tegenbod voor een woonst die al even te koop staat. Uit wat je zegt lijkt de kans me vrij groot dat er geen andere gegadigden zijn. Heb je een link naar de woonst die je wil delen?

)Doorgaans weten ze toch wel ongeveer hoe oud het is of staat er wel een jaar op de gegevens die ze op het stadhuis hebben. Informeer daar dus maar eens... Deels gerenoveerd en bijgebouwd? Met of zonder vergunning? Ook dat kan je op het stadhuis te weten komen.De leeftijd zou onbekend zijn, ook deels gerenoveerd én bijgebouwd in de loop der jaren.
Dat KAN maar 3fasig voor een oudere woning is heel uitzonderlijk dacht ik?De installatie, de controleur zou op het verslag foute zaken hebben genoteerd (bv dat het 2 fasig is terwijl het 3 fasig zou zijn). Dus het verslag op zich zou al foutief zijn.
Welk bod wacht je af?Ik zou zelf 395k bieden maar we wachten het bod af. We willen het niet kwijt voor paar duizend euro ...
Eerste bod was inderdaad 385k. Probleem is, de vrouw werkt vanaf morgenmiddag tot in de avond (toezichthouder op school bij kinderen) en dan is ze dus hele tijd onbereikbaar.En overbrugging of niet, een overbrugging kost bakken geld. Als ze bvb 250k overbrugging hebben gaat dat al naar 1000€/maand.
Ik zou je niet gek laten maken en zeker noet te hoog bieden.
Eerste bod was 385k? Of je herhaalt het zonder bezettingsvergoeding, of je gaat voor 390k en telt het verschil als bezettingsvergoeding, waarbij 385k voor hun beter is. Elektriciteit best zelf doen, dan weet je dat het goed is.
Bod laten gelden tot morgenavond 18h ofzo. Ik heb het gevoel dat ze ervan af willen maar er zoveel mogelijk proberen uit te persen.
Wil je het pand delen? Ben wel benieuwd (geen concurrent, ik heb pas een huisgekocht)
Keuken is volledig gerenoveerd, het dak is (bijna) volledig gerenoveerd.Doorgaans weten ze toch wel ongeveer hoe oud het is of staat er wel een jaar op de gegevens die ze op het stadhuis hebben. Informeer daar dus maar eens... Deels gerenoveerd en bijgebouwd? Met of zonder vergunning? Ook dat kan je op het stadhuis te weten komen.
Dat KAN maar 3fasig voor een oudere woning is heel uitzonderlijk dacht ik?
Ik zou er toch ook niet veel vertrouwen in heb eigenlijk...
Welk bod wacht je af?
Ga in elk geval EERST informeren hoe of wat bij het stadhuis, noch de eigenaar noch de makelaar noch de notaris gaat het doen voor jou helaas...
Edit: gekende fouten moeten ze wel doorgeven, fouten waar nooit aangifte van werd gedaan blijven zo onder de radar...
Bij mij legden ze van het stadhuis de satellietfoto op de foto van wat vergund was om te tonen wat illegaal werd aangebouwd. Van die woning was dus ook geen enkele n
Bouwovertreding geregistreerd en er stond 50m2 extra aan...
Ja maar het punt blijft dat er discussie is over het verslag. Dus das heeel lastig ...Vind dat je wel al een atevig bod gedaan hebt. Amper 3,75% onder de vraagprijs.
Zou wss naar 390k gaan als tegenbod, elektriciteit zelf doen. Niets zwart, laag tegenbod zonder bezettingsvergoeding of hoger met. Dat moet je een beetje aanvoelen.
Qua elektriciteit, je moet sowieso een nieuwe kast hangen en de kast toegankelijker maken. Ook is er een aardingsgeleider verkeerd gebruikt en is de aardingsweerstand 100 ohm. Dat gaat wel wat kosten om dat naar 30 te brengen wss.
De rest lijken kleine dingen. Je kan de opmerkingen hier anders eens delen in het elektriciteitstopic.
Verder wel een net huis op het eerste zicht, met aardig wat grond. Snap wel dat je het wil kopen.
Is ze bereid om het dan ook te verliezen voor 392.500? Als het antwoord daarop "ja" is, stopt de discussie natuurlijk. Maar ik vind het zeker een stevig tegenbod!De vrouw wilt max 392500 bieden. Al beetje discussie geweest daarover.
Zij is van mening, alst dit niet, komt er iets anders. Bij mij is het moeilijker omdat ik echt een goed gevoel heb sinds het eerste bezoek.Is ze bereid om het dan ook te verliezen voor 392.500? Als het antwoord daarop "ja" is, stopt de discussie natuurlijk. Maar ik vind het zeker een stevig tegenbod!
Zij is van mening, alst dit niet, komt er iets anders. Bij mij is het moeilijker omdat ik echt een goed gevoel heb sinds het eerste bezoek.
Maar toen we er gisteren waren, is haar gevoel veel verbeterd, zonder invloed van haar pa ..