We zijn het huis (
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/londerzeel/1840/10621784) gisterenmiddag gaan bezoeken...
Reminder: vraagprijs is nog steeds 1,595 miljoen. Alle opmerkingen hieronder moet je dan ook in de context van deze vraagprijs zien.
Pro's:
- Top afwerking: heel mooie en kwalitatieve materialen, domotica (een alle lichten uit knop, ik wist zelfs niet dat dat bestond

)
- Energetisch top: warmtepomp, ventilatiesysteem D vloerverwarming, regenwaterton, zonnepanelen... Ik ken er niets van, maar als je zag hoe huge die installatie was ( zowel in de kelder als op de zolder) wist je eigenlijk al genoeg dat dat deftig is en het nieuwste van het nieuwste was.
- 4 Ruime slaapkamers, 2 badkamers (waarvan 1 ensuite badkamer bij de master bedroom met dressing)
- Gigantische afgewerkte zolder met nog een extra douchekamer (waarom dat nodig is, is mij wel een raadsel

)
- Prachtige grote keuken met topmaterialen
- Mooi uitzicht en gevoel van ruimte door grote ramen en vrij zicht langs achter
- Mooi terras + alle leidingen voor een zwembad zijn reeds gelegd
Cons
- Ligging: behoorlijk drukke baan ( zelfs op een vrijdagmiddag was er veel verkeer waaronder ook veel zwaar vervoer) en wanneer je in de gang stond hoorde je het verkeer ook duidelijk ( in rest van het huis hoorde je het niet, vermoedelijk door de goeie isolatie) . Als je dat vergelijkt met de oase van rust en stilte waar we nu wonen...
-We stonden vanachter in de tuin en gisteren was de A12 duidelijk hoorbaar
- Vrijliggend perceel rechts is bouwgrond van de buren... Van zodra die zouden beslissen dat te verkopen, is je gevoel van ruimte/vrij te zitten toch voor een stuk weg, vermits het perceel zelf niet zo breed is. ( al moet ik eerlijk toegeven dat dit moment niet zo heel hard stoorde)
- Dat achterliggende stuk weiland is heel leuk extraatje, maar heb je op zich niet zo veel aan, vermits je er toch niets mee kan doen (en mocht het er niet bijzitten, mag er ook niet op gebouwd worden door iemand anders dus qua uitzicht had dat geen verschil gemaakt).
- Het huis was nog niet geschilderd en dat zag je toch wel duidelijk( was het plan om dit pas na een jaar te doen, maar vermits scheiding zijn ze daar niet meer toe gekomen)
- Op de bovenverdieping was nog een stuk niet afgewerkt ( moest nog een gyprocmuur tegen gezet worden)
- Kleine ramen in de slaapkamers.
- Leefruimte is in 2 compartimenten ( living en eetkamer) , wat ik pesoonlijk niet zou gedaan hebben, maar door de glazen wand ertussen valt het nog wel mee.
We hebben steeds gezegd: als we zouden verhuizen, moeten we ons op alle vlakken verbeteren en dat zou hier door de ligging allerminst het geval zijn, was echt een dealbreaker. Ook het feit dat het perceel ernaast bouwgrond is, is toch een serieus nadeel.
Dan mag het huis nog zo fantastisch zijn, de ligging kan je helaas niet veranderen.
Je zag duidelijk dat er heel veel geld in dat huis is gekropen (pakweg 900k? prijzen 2019-2020) en die grond zal ook wel wat gekost hebben (350-400k) , maar het zou mij ten zeerste verbazen als dit in de huidige marktomstandigheden voor meer dan 1,2-1,3 miljoen € weggaat (ik denk dichter bij de 1,2 tbh) ... De vraagprijs is veel te hoog.
Het staat bovendien al een dikke 3 maanden te koop en vermits scheiding, zal er toch wel wat druk op zitten. Nog enkele maanden en dan komen de aasgieren.