Aangezien het onbetaalbaar geworden is voor ons om iets leuk in Gdańsk, Polen, te kopen (in de wijk waar we nu huren, ~6.000€ per m², in andere wijken met goede scholen ~4.000€ per m²), hebben we besloten te verhuizen naar de andere kant van het land. Mijn vrouw is van de Lubelskie provincie, en ik ben Gdańsk eigenlijk spuugzat (heb het hier nooit leuk gevonden), dus we hebben onlangs een huis gekocht in Lublin voor 270.000€.
135m² leefruimte, 17m² ingebouwde garage en 90m² tuin. Heel blij mee, ben het wonen in een appartement echt ontzettend beu. Opgetogen met de hoeveelheid kamers, een leuk tuintje waar we voor de kinderen wat speelgoed in kunnen placeren, rustige wijk met weinig verkeer, maar toch op ~10 minuutjes rijden van het centrum en op 5 minuten van de autosnelweg naar Warschau.
Gdańsk was echt zo'n uithoek van Polen, je zit er vrij geïsoleerd met weinig tot geen andere grote steden om je heen. Vanuit Lublin zit je toch een stuk sneller in steden als Warschau, Krakau, Łódź en Katowice. Enige echt grote voordeel aan Gdańsk is de veel grotere luchthaven, al zit je vanuit Lublin ook wel binnen 1,5h op Warschau dus dat compenseert.
Er is ook een grotere arbeidsmarkt in Gdańsk dan Lublin, maar zolang ik remote kan werken, boeit dat eigenlijk niet zoveel en zelfs hybride 1x per week naar Warschau is niet zo'n groot probleem als zich dat moest voordoen.
Een virtuele toer voor de geïnteresseerden, het heeft wel een jaar leeggestaan dus de tuinen zijn niet tip top in orde natuurlijk:
Rozpocznij witrualne zwiedzanie.
sb360.online