Mijn maandlasten zullen inderdaad lager liggen dan de huur die ik nu betaal. Zelfs als ik er de hogere brandverzekering, onroerende voorheffing en pak hogere elektriciteitsfactuur (omwille van de warmtepomp, denk ik) bij optel, dan kom ik nog iets goedkoper uit dan de huur die ik momenteel betaal inclusief de algemene kosten. En inderdaad elk jaar die indexatie waarmee ze elk jaar opnieuw te laat zijn en ik met terugwerkende kracht het verschil moet bijbetalen. Er komt dus inderdaad bugdet vrij voor leukere zaken, maar dan mogen er geen zware gebreken naar boven komen waar ik nu zo een schrik voor heb. Het begint al met de elektriciteit die conform moet worden gemaakt. Dat wist ik natuurlijk wel en heb daar al budget voor voorzien. Van een elektricien al een kosteninschatting gekregen op basis van het keuringsverslag. Maar in mijn hoofd vallen er tijdens die werken een hoop lijken uit de kast waardoor die kosten gaan verdubbelen etc etc.. Ik ben van nature een doemdenker, maar nu heb ik het extreem.