Jupiler Pro League 2021-2022

Het kan zijn dat ik een aantal jaar vanalles gemist heb, maar naar mijn weten is het bestraffen van tijdrekken geen ding dat pas dit tussenseizoen ingevoerd is. Of ben ik daar fout in?

Heel België spreekt weer schande, maar uiteraard is het enkel de "anti-club brigade" die spreekt en moeten meningen weer in het belachelijk getrokken worden door mensen als u, Svartalfar en Solleke. Ik zou eens terugzoeken naar mijn reacties rond de rode kaarten van Toma en Cuesta en dergelijke om te zien dat ik wel degelijk objectief kan zijn in het nadeel van mijn eigen club of mijn reacties rond de rode kaart van Vanaken vorig seizoen qua objectief zijn in het voordeel van onze concurrenten. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om denigrerend te doen naar anderen dan soms eens te beseffen dat iets gewoon objectief "vreemd" is.

Ik ben hier best objectief (uiteraard nooit 100% want dat is geen één supporter). Maar op een forum dat voor 50% uit Brugge supporters bestaat (exacte cijfers weet ik niet meer gezien ik de poll van vorig seizoen niet vanbuiten heb geleerd, maar het was wel een gigantisch "onevenwicht"), wordt dat natuurlijk altijd in vraag gesteld als het niet 100% strookt met hetgeen jullie willen horen.

Soit, verdere klachten doet ge maar via PM of blokkeert ge me maar, want ik heb geen zin om in peutertuin te eindigen.
Nou nou in het belachelijke getrokken zelfs. Denk dat ik niks verkeerd zeg met anti-club brigade als ge ziet wie er net weer direct na de match het meest verontwaardigd is. Meerendeel is nu niet de forummembers die gekend staan over hun objectieviteit betrekkende club brugge. Integendeel zelfs. En daar reken ik u ook bij, u anti-club gedrag is de laatste jaren alleen maar gestegen, ik zie idd een direct verband met u , door uzelf aangegeven trouwens, activiteit op blauwwit. Staat mijn mening u niet aan dan is dat maar zo. Op zich hebt gij best wel veel verstand over voetbal hoor, en objectiviteit is een utopie betreffende voetbal, maar idd gij zijt best objectief. Als het maar niet over Club Brugge gaat, want dan valt daar niet meer veel van te merken.

De manier waarop die verontwaardiging dan nog eens verwoord wordt helpt de zaak ook al niet vooruit. Natuurlijk volgt daar reactie op.
Als ze dit blijven doen, kan daar toch niemand iets op tegen hebben? Als dit een eenmalig iets is ja dan is dat natuurlijk wel correct die kritiek, maar dat kan niemand weten nu.

En normaal is een WK/EK de waardemeter voor nieuwe scheidsrechterlijke rules. Het is raar dat nu net deze match zo wordt toegepast en je weet zo nu ook al dat de rest vh jaar niet zo streng toegepast zal worden.

Tja. Ik heb me voorgenomen zoveel mogelijk te zwijgen over de schande van de arbitrage wanneer Brugge erbij betrokken is, maar dit gaat er echt gewoon gigantisch over. Maar echt wat een schande... HONDERDENTWEE minuten. Het was echt letterlijk wachten tot Brugge zou scoren. En verrassing verrassing. Direkt na aftrappen fluiten ze af.
Ze doen echt zelfs geen moeite meer om het te verbergen.

En dan dat "anti-voetbal" geroep naast het veld. Misschien nu nog wat interviews uitjouwen ofzo? Ongelooflijk die club.
Ik zou jouw reactie wel eens willen weten als Eupen dit bij Genk deed.

Die keeper heeft letterlijk minutenlang op de grond gelegen met zogenaamde 'krampen'. Je moet geen genie zijn om te beseffen dat dat puur komedie is. Dikke karma dan ook dat het uiteindelijk wordt afgestraft. Van Driessche heeft in de eerste helft al een waarschuwing gegeven voor tijdrekken.

Sardella.. er is maar ene die er iets in ziet. Helaas maakt die de opstelling

Laat ons nu vooral hopen dat Union geen tijd gaat trekken

Die keeper heeft letterlijk minutenlang op de grond gelegen met zogenaamde 'krampen'. Je moet geen genie zijn om te beseffen dat dat puur komedie is. Dikke karma dan ook dat het uiteindelijk wordt afgestraft. Van Driessche heeft in de eerste helft al een waarschuwing gegeven voor tijdrekken.
Dan moet ge die tijd er in de 1e helft bijtellen hè, niet in de 2e alles samen

Nou nou in het belachelijke getrokken zelfs. Denk dat ik niks verkeerd zeg met anti-club brigade als ge ziet wie er net weer direct na de match het meest verontwaardigd is. Meerendeel is nu niet de forummembers die gekend staan over hun objectieviteit betrekkende club brugge. Integendeel zelfs. En daar reken ik u ook bij, u anti-club gedrag is de laatste jaren alleen maar gestegen, ik zie idd een direct verband met u , door uzelf aangegeven trouwens, activiteit op blauwwit. Staat mijn mening u niet aan dan is dat maar zo. Op zich hebt gij best wel veel verstand over voetbal hoor, en objectiviteit is een utopie betreffende voetbal, maar idd gij zijt best objectief. Als het maar niet over Club Brugge gaat, want dan valt daar niet meer veel van te merken.

De manier waarop die verontwaardiging dan nog eens verwoord wordt helpt de zaak ook al niet vooruit. Natuurlijk volgt daar reactie op.
Als ze dit blijven doen, kan daar toch niemand iets op tegen hebben? Als dit een eenmalig iets is ja dan is dat natuurlijk wel correct die kritiek, maar dat kan niemand weten nu.

Mijn verwoording vond ik nog best OK, hoor. Ik beledig toch niemand, dus zo een issue kan dat niet zijn. Ik probeer hier zelfs zo weinig mogelijk persoonlijk te gaan en heb zelfs al ff een beetje spijt dat ik te persoonlijk ben geworden naar Babaluna toe de afgelopen week.

En als ze dit blijven doen, kan niemand er iets op tegen hebben. Maar zoals ik al eerder aanhaal: Die regels bestaan al jaaaaaaaaaaaaren en nog nooit in al de jaren (een kleine 35) dat ik voetbal kijk, heb ik 13 minuten extra tijd gezien in Belgisch voetbal. Dus ik heb geen hoge hoop dat ze dit gaan volhouden. Puni geeft al een voorbeeld van een andere match deze speeldag waar er zo te zien anders naar gekeken werd. Een match waar ik trouwens ook een heel deel van gezien heb en waar ik puni dan ook volledig in snap.
Ik sta alleszins open om me te laten verrassen en dan wil ik dit gesprek gerust nog eens voeren binnen een paar maanden. Maar omgekeerd ook dan. Deal?

Ik denk dat ik zelfs niet kan tellen hoeveel keer we "2 minuten extra" hebben gekregen na een wanvertoning qua tijdrekken, hoor.
Geloof me: Ik snap de frustratie als supporter op dat moment en dat ge die frustratie uit, snap ik ook. Maar gezien het verleden op het vlak van het bestraffen van tijdrekken, mag er toch wel meer begrip zijn voor de quasi land-wijde verontwaardiging die er nu heerst.

Ah tis echt een complot, oké, jongens toch, wat een hoop gezever bij elkaar weer.
Dus we moeten het, zoals fcberke ook zegt, abnormaal vinden dat er 10 minuten bijgeteld worden ...
  • als er 6 wissels zijn = quasi altijd 30 sec per wissel > 3 min
  • de keeper 2 keer krampen krijgt, what the hell zeg, zijn dat amateurs ofzo? heeft 3 reddingen moeten in gans de match ofzo, want Club amper kansen gehad > zeker 2 keer 2 min > 4 min
  • 3 goals, dat is ongeveer hetzelfde als wissels > 1 min 30 sec
  • Var/penalty fase > lijkt me ook gewoon 1,5 a 2 min ofzo geweest te zijn
  • Minstens nog 2 andere blessurebehandelingen > 1 min
  • Dan springt er nog één het veld terug in
  • En zijn er 8 gele kaarten uitgedeeld
Die laatste twee tel ik dan nog voor niets mee, maar Imo ben ik nu echt niet aan het overdrijven en kom ik zo al gemakkelijk aan 11 min. Maar ja, tis echt overdreven dat Eupen hier benadeeld wordt voor het tijdgerek.
Is het hun goed recht, tuurlijk wel, maar dan moet je niet verbaasd zijn als dat afgestraft wordt door een terechte lange blessuretijd.

Los van dat was het gewoon weer zwakjes en verder op het elan van de PO's, dus dit wordt hoogstwrs een kutseizoen.

Het gaat niet om dat tijdrekken van Eupen eh, alleen het feit dat het 'toevallig' weer bij FCB is dat er ineens consequent tijd wordt bijgeteld, in een wedstrijd waar ze in eigen huis achter staan.

En dat dat in andere wedstrijden eigenlijk gewoon nooit gebeurt. Gisteren in Leuven waren het vier minuten extra, dat hadden er ook gerust zeven of acht kunnen zijn alleen al voor het tijdrekken van Zulte na de rode kaart.
Het was er gewoon dik over dat tijdrekken, en als ge in de extra tijd nogmaals hetzelfde gaat doen tja geef u wel gelijk dat ze dat consequent overal moeten doen maar daar kunnen wij niet veel aan doen vandaag.
Tenslotte hebben we 2pnt verloren vandaag :(

Hopelijk nog wat aandacht voor de match zelf ook. Imo toch weer een buis voor clement. Dit is gewoon hetzelfde probleem als eind vorig seizoen, bijna geen druk kunnen zetten, nooit in de match had je het gevoel dat we gingen scoren. Bas Dost is ook compleet nutteloos op de manier dat we nu spelen, krijgt geen enkele deftige voorzet en de corners zijn ook maar zielig, Perez past imo beter in hoe we nu proberen spelen. Ook weer veel te laat wisselen en maar 2 keer, en positie voor positie, was toen nog 1-1 dus vraag ik me af of je dan al content bent met een puntje thuis tegen Eupen. En de 1-2 nog geen risico nemen. Al zit er op de bank nu ook wel niet veel kwaliteit en zekerheid maar niets proberen en blijven niets proberen is ...

We zijn quasi letterlijk van de tribunes gestapt met de woorden: hopelijk doen ze dat nu echt eens consuequent in alle matchen, iedereen wil dan, helaas zal het idd niet zo zijn.
Maar dat belachelijk gezever omdat het Club Brugge is, kom zeg, stop daar mee.

Ach terecht of niet terecht, het waren er zeer veel. Als dit bij Anderlecht gebeurd zit half Brugge op hun hobbelpaardje zo hard te schuimen dat ze de dijk in Blankenberge moeten afsluiten.

Even terzijde twijfel ik ook of die val effectief buiten was bij de afgekeurde goal. Maar daar gaan we niet meer over beginnen :unsure:

Terug
Bovenaan