Jupiler Pro League 2021-2022

En hoe is dit 'leuk' voor de neutrale Voetbalsupporter?

Als Club fan is dat plezant want je wint je match, als voetbalfan heb je dan 50 minuten gekregen ipv 90.

En ja als neutrale fan zal je wss niet kijken naar club-eupen, maar als we dit consequent gaan doen in de CL en op grote toernooien?

Maar dat is het hem nu net. Als voetbalsupporter of liefhebber zou je toch compleet tegen het gedrag van Eupen moeten zijn? Maar hier, omdat het Club is, wordt nu plots schande gesproken omdat er 10 minuten bijkwamen. Terwijl elke neutrale kijker toch zou moeten denken "welbesteed, die van Eupen deden gewoon belachelijk".

Had beter tussen "" gezet. Maar bedoel dus een "fanboy post". Wat dus niet hetzelfde is als een fanboy he schat.

Ja kijk, er worden hier zaken geschreven waar je dan zogezegd niet op mag reageren. Schrijf ze dan ook gewoon niet. Simpel.

Ik vraag mij inderdaad af wat de reactie zou zijn als Eupen in minuut 46 voorkomt, 15 minuten tijd wint, Brugge in de 88ste en 90ste minuut de situatie omdraait... En je dan opeens nog vijftien minuten moet overspelen, waarbij Eupen nog een gelijkmaker uit de brand sleept.
Waarom niet? Dat gebeurd nu ook.

Op zich ook wel het probleem van velen e. De haat tegen een bepaalde ploeg is groter dan de liefde voor het spel op zich.
Ben er redelijk zeker van als dit gebeurd was bij een andere ploeg de helft van de personen die nu het hardste aan het roepen waren van schande zich niet geroerd zouden hebben en vice versa, dat een deel van de clubsupporters die het nu verdedigen zich dan er net tegen hadden uitgesproken.
Dit denk ik toch vooral ja... Jij reageert ook vaak erg emotioneel dus mocht het idd omgekeerd zijn had je ook staan schuimbekken (ergens terecht zelfs, voetbal is emotie en ik ben ook verre van rationeel als mijn eigen club speelt)

Gezien de enige ploeg waar ik haat voor koesterde eindelijk terug in 1B zit kan ik objectief gezien zeggen dat ik het een fantastische beslissing vind om 13 minuten te laten overspelen bij zo'n overduidelijk tijdgerek van Eupen. En ik hoop echt van harte dat we de eerste weken zo nog een paar matchen gaan krijgen, liefst van alle ploegen. Nog zo'n match of 4-5 en dat tijdrekken zal wel een pak minderen.
Als het nu dan ook nog ff zou kunnen om elke speler die als een dulle stier naar de scheidsrechter loopt bij het minste fluitsignaal gewoon per direct geel te geven (en elke trainer die de 4e scheids aanvalt gewoon in de tribune te droppen) gaan we echt nog een aangename competitie krijgen.

Leuke eerste speeldag trouwens! Elke PO1 "favoriet" al punten kwijt, en een hoop mindere ploegen die allemaal slecht voetbal brengen dus hoewel het qua voetbal misschien niet hoogstaand wordt dit seizoen lijkt het mij wel spannend te worden. Zowel boven- als onderaan. Voor zover matchen in dit stadium vd competitie representatief zijn natuurlijk.

Ja kijk, er worden hier zaken geschreven waar je dan zogezegd niet op mag reageren. Schrijf ze dan ook gewoon niet. Simpel.
Emotionele posts mogen en horen er bij zolang een punt gemaakt wordt. En dat was er wel met starspike zijn post. Daar mag ook zo emotioneel opgereageerd worden als er een punt wordt gemaakt.

Een fanboy text is "iedereen is tegen ons". Daar kan je gewoon niet opreageren. Maar soit ik denk iedereen wel begrijpt wat het verschil is. En op naar de volgende speeldag, waar KVK alleen koploper zal worden.

En hoe is dit 'leuk' voor de neutrale Voetbalsupporter?

Als Club fan is dat plezant want je wint je match, als voetbalfan heb je dan 50 minuten gekregen ipv 90.

En ja als neutrale fan zal je wss niet kijken naar club-eupen, maar als we dit consequent gaan doen in de CL en op grote toernooien?
Ik zeg ook maar hoe het volgens Gavin en de regels zou moeten beoordeeld worden.

Maar als jij liever hebt dat de tijdrekkende ploeg uiteindelijk nog kan profiteren van hun eigen gedoe.
Da zou pas "niet leuk" zijn voor de ploeg en supporters van de betrokken ploeg.

Terug naar orde van de dag :)
Club was weer vrij zwak hadden wel genoeg kansen om te winnen maar geven weer twee goals weg tegen maar " eupen". We trekken dus de lijn door van vorig seizoen circa maart.

Hebben dringend nieuw bloed nodig op de flank want dit gaat ons nog punten kosten, nu al moeilijke verplaatsing naar union die mannen spelen op een wolk na hun zege gisteren.

Maar dat is het hem nu net. Als voetbalsupporter of liefhebber zou je toch compleet tegen het gedrag van Eupen moeten zijn? Maar hier, omdat het Club is, wordt nu plots schande gesproken omdat er 10 minuten bijkwamen. Terwijl elke neutrale kijker toch zou moeten denken "welbesteed, die van Eupen deden gewoon belachelijk".
Ik erger mij zeker aan unfair spel, maar dan moet je het consequent toepassen.
En bovendien kan je het veel beter aanpakken dan nu 10 (+nog eens 3) te laten overspelen

Maar stop aub met klagen en zagen over Eupen want ik lees vooral dit:

Heris blijft liggen na tik van Dost : Blessure. Hier kan je toch niemand iets verwijten ?
VAR-fase: strafschop voor Club Brugge. Wat kan Eupen hier aan doen ? Deze fase is in het voordeel van Club zelfs, zijt blij dat hij tussenkomt.
Brugge viert openingsgoal: Serieus ? Dit bijtellen ? Wat een grap
Eupen viert gelijkmaker: Zie hierboven
Communicatieprobleem bij scheidsrechter: Again, waar is dit de fout van Eupen ?
Twee wissels Eupen + wissel Club Brugge. 30 seconden per wissel, lijkt me logisch
Eupen viert de 1-2: Dit tel je toch niet bij hé. Doe ff normaal. Haal anders nog wat meer alle emotie uit het voetbal. Gewoon scoren en aftrappen.
Wissels Eupen. Opnieuw. 30 seconden
Opstootje tussen Lang, Perez en Beck: Ik weet niet wie de aanstoker hier van was, maar Lang zat er ook tussen, ander krijg je geen opstootje dus waarom deze tijd bijtellen. Als Lang slimmer is doet hij zo niet en wilt hij zo snel mogelijk voetballen.
Keeper Eupen heeft krampen en trekt handschoenen uit: Dit is hoogstwaarschijnlijk tijdrekken en kan je bijtellen.

Dit bovenstaande verzin ik niet hé, dit komt van die link van Sporza waarom de 10 minuten gerechtvaardigd waren.
Zoals ik het zie is er dus maar 2m50 tijdgerokken door de keeper van Eupen. Al de rest zijn toch wedstrijdfases en horen bij het spel.
Dus waarom die aanvallen op Eupen ?

Elke ploeg speelt naar zijn mogelijkheden en als Club ooit 0-1 voorstaat in de CL op ManCity en tijd probeert de stelen gaan jullie allemaal op de barricades staan omdat de ref nog maar zou durven om 5 minuten te laten overspelen.

Emotionele posts mogen en horen er bij zolang een punt gemaakt wordt. En dat was er wel met starspike zijn post. Daar mag ook zo emotioneel opgereageerd worden als er een punt wordt gemaakt.

Een fanboy text is "iedereen is tegen ons". Daar kan je gewoon niet opreageren. Maar soit ik denk iedereen wel begrijpt wat het verschil is. En op naar de volgende speeldag, waar KVK alleen koploper zal worden.

En het punt was dat het een verkochte boel is, dat de bond Club voortrekt, dat Club kampioen moet worden van de scheidsrechters en de bond, dat Club de bond en de scheidsrechters heeft omgekocht,...? Goed punt, absoluut het discussiëren waard! :thumb:

En dan zijn mijn posts "fanboy posts"?

Het punt van mijn eerste post was dat het belachelijke tijdrekken van Eupen er echt zo zwaar over was, dat in eender welke match de neutrale kijker alleen maar zou tevreden zijn met die extra tijd en dat welbesteed zou vinden. Maar dat er hier meteen als een briesende stier spreken over "omgekochten boel". Dat daar een keeper minutenlang kramp had (echt, ooit al eens een keeper krampen zien krijgen op een plein? Die moeten niet eens lopen) of een speler die geblesseerd buiten veld ligt zich plots binnen de lijnen gaat leggen, daar wordt niks over gezegd. Nee, het is een schande en omgekochten boel.

Dat is net iets meer dan simpelweg "iedereen is tegen ons".

Beetje vreemd dan ook trouwens dat in de neutrale media het oordeel toch ook vnl is dat Eupen extreem en ongezien tijd heeft zitten rekken en dus die extra tijd terecht was.

Wat waren die precedenten dan van die fase met Vanaken? Ik ken werkelijk niemand die rechtstreeks rood en/of twee speeldagen werd geschorst.

Het ging me over de rode kaart na de fout. Daar was ook veel commotie rond. En die pakten wij bvb twee weken ervoor ook. Ik heb toen ook gezegd dat ik het streng vond, maar kon snappen als ze het consequent deden. De week erna: Steve De Ridder kreeg geen rood. Dat dan iedereen in Brugge hun broek afzakt, vond ik toen doodnormaal.

En het punt was dat het een verkochte boel is, dat de bond Club voortrekt, dat Club kampioen moet worden van de scheidsrechters en de bond, dat Club de bond en de scheidsrechters heeft omgekocht,...? Goed punt, absoluut het discussiëren waard! :thumb:

En dan zijn mijn posts "fanboy posts"?

Het punt van mijn eerste post was dat het belachelijke tijdrekken van Eupen er echt zo zwaar over was, dat in eender welke match de neutrale kijker alleen maar zou tevreden zijn met die extra tijd en dat welbesteed zou vinden. Maar dat er hier meteen als een briesende stier spreken over "omgekochten boel". Dat daar een keeper minutenlang kramp had (echt, ooit al eens een keeper krampen zien krijgen op een plein? Die moeten niet eens lopen) of een speler die geblesseerd buiten veld ligt zich plots binnen de lijnen gaat leggen, daar wordt niks over gezegd. Nee, het is een schande en omgekochten boel.

Dat is net iets meer dan simpelweg "iedereen is tegen ons".

Beetje vreemd dan ook trouwens dat in de neutrale media het oordeel toch ook vnl is dat Eupen extreem en ongezien tijd heeft zitten rekken en dus die extra tijd terecht was.

De neutrale media :laugh: De neutrale media die in 2018 na de bekerfinale tegen Standard ons bijna de verdoemenis in smeet omdat wij klaagden over het tijdgerek van Standard? Toen was het geslepen en uitgekookt gespeeld van Standard en "part of the game". Eens benieuwd of die neutrale media de rest van het seizoen ook de chronometer bovenhaalt.

Het wordt overigens eens dringend tijd dat enkele Brugge supporters (de meerderheid heeft het al door) eens beseffen wat de klacht is: Iedereen is het erover eens dat Eupen er echt KEIHARD mee speelde. Het WAS schandalig. Het probleem voor velen/de meesten is dat het enkel en alleen deze keer zo bestraft werd. De voorgaande jaren hebben we dit nog nooit gezien. En we zijn collectief benieuwd of dat nu elke week voor elke match zo beoordeeld gaat worden. In dat geval zal er door iedereen gejuicht worden. Maar gezien de geschiedenis is er niet bijster veel hoop.

En eerlijk gezegd, uw post is dan echt nog de ergste. Je zegt wel dat je neutraal en objectief probeert te zijn, maar echt, uit die post blijkt helemaal het tegenovergestelde.

In de ogen van de Brugge supporter wel. In de ogen van de meerderheid van de niet-Brugge supporters vindt ge die mening toch ook terug. En als dat gekoppeld wordt aan een algemeen objectieve houding mogen er toch eens wat vragen gesteld worden.

En ja, discussie mag, maar gewoon komen posten dat dit expliciet Club bevoordelen en al die andere zever, sorry dat is gewoon zielig. We zijn hier toch geen belachelijk fanboy forumke van ne ploeg, toch?

Kent ge dat gezegde van de splinter en de balk?
Er is hier wel degelijk een bepaalde vibe naar één ploeg toe en dat komt niet toevallig omdat de meerderheid van de actieve leden voor die ploeg zijn. Besef dat: De algemene toon is absoluut niet neutraal. Van geen enkele kant. Voor elke zogezegde anti-reactie is er wel degelijk een fanboy reactie. En niet inzien dat de klachten en zelfs de volgens jullie zielige praat een voedingsbodem hebben (wat niet hetzelfde is als vinden dat die "zielige praat" klopt), is wel degelijk fanboyism. Niet voor de niets dat quasi heel voetbalminnend België zich gisteren vragen stelde. Of past dat binnen het "iedereen is tegen ons" kader?
Ik kan toegeven dat mijn antipathie voor jullie club niet 100% neutraal is van aard. Het omgekeerde mag ook wel eens beseft worden.

En zoals ik al zei (en nu beloof ik echt om te proberen erover op te houden): Begrip moet van twee kanten komen en staat niet gelijk met akkoord gaan met elkaar. Wij begrijpen de frustratie die ge als supporter voelt op zo een moment. Wij spreken Eupen zijn gedrag niet goed (verre van zelfs). Begrijp nu eens ook waar de talloze reacties vandaan komen, zeker gezien hoe uitgebreid het veld in waarvan die reacties komen.

Laatst bewerkt:
Lijstje bijhouden als blessuretijd consequent toegepast wordt zal idd moeilijk worden helaas.

Lijstje bijhouden van members die we niet al te serieus meer moeten nemen zou daarentegen wel lukken alvast, gewoon eens gisteren na de match beginnen kijken en we hebben de basis al. Daarna is het wachten tot andere topploegen eens, zogezegd, bevoordeeld worden om de rest die geen enkele nuance kennen er aan toe te voegen.

En ja, discussie mag, maar gewoon komen posten dat dit expliciet Club bevoordelen en al die andere zever, sorry dat is gewoon zielig. We zijn hier toch geen belachelijk fanboy forumke van ne ploeg, toch?

Ik erger mij zeker aan unfair spel, maar dan moet je het consequent toepassen.
En bovendien kan je het veel beter aanpakken dan nu 10 (+nog eens 3) te laten overspelen

Maar stop aub met klagen en zagen over Eupen want ik lees vooral dit:

Heris blijft liggen na tik van Dost : Blessure. Hier kan je toch niemand iets verwijten ?
VAR-fase: strafschop voor Club Brugge. Wat kan Eupen hier aan doen ? Deze fase is in het voordeel van Club zelfs, zijt blij dat hij tussenkomt.
Brugge viert openingsgoal: Serieus ? Dit bijtellen ? Wat een grap
Eupen viert gelijkmaker: Zie hierboven
Communicatieprobleem bij scheidsrechter: Again, waar is dit de fout van Eupen ?
Twee wissels Eupen + wissel Club Brugge. 30 seconden per wissel, lijkt me logisch
Eupen viert de 1-2: Dit tel je toch niet bij hé. Doe ff normaal. Haal anders nog wat meer alle emotie uit het voetbal. Gewoon scoren en aftrappen.
Wissels Eupen. Opnieuw. 30 seconden
Opstootje tussen Lang, Perez en Beck: Ik weet niet wie de aanstoker hier van was, maar Lang zat er ook tussen, ander krijg je geen opstootje dus waarom deze tijd bijtellen. Als Lang slimmer is doet hij zo niet en wilt hij zo snel mogelijk voetballen.
Keeper Eupen heeft krampen en trekt handschoenen uit: Dit is hoogstwaarschijnlijk tijdrekken en kan je bijtellen.

Dit bovenstaande verzin ik niet hé, dit komt van die link van Sporza waarom de 10 minuten gerechtvaardigd waren.
Zoals ik het zie is er dus maar 2m50 tijdgerokken door de keeper van Eupen. Al de rest zijn toch wedstrijdfases en horen bij het spel.
Dus waarom die aanvallen op Eupen ?

Elke ploeg speelt naar zijn mogelijkheden en als Club ooit 0-1 voorstaat in de CL op ManCity en tijd probeert de stelen gaan jullie allemaal op de barricades staan omdat de ref nog maar zou durven om 5 minuten te laten overspelen.

Maar uiteraard moet het consequent zijn, ik beweer toch niks anders?

Maar al die zaken samen was meer dan die uiteindelijke 10 minuten. Dus neen, niet alles is gewoon zomaar erbij geteld.

Met de VAR fase en de problemen met de communicatie, de wissels en de krampenkeeper kom je al aan 9 minuten, waarvan dus een kleine 3 tijdrekken (naast alle andere kleinere tijdrekfases). Maar op zich zijn die extra minuten dan toch gewoon gerechtvaardigd? Los van het feit of het door Eupen dan wel andere zaken kwam.

En je bent wel het tijdrekken in de extra tijd vergeten vermelden, nog eens een dikke 3 minuten waarbij opnieuw een keeper met krampen. :unsure:

En dat laatste ben je helemaal verkeerd in wat mij betreft, maar daar kan ik natuurlijk alleen voor mezelf spreken.

Ik kan die extra minuten natuurlijk alleen maar toejuichen, want ik ben ook tegen dat tijdrekken. Het gaat er mij gewoon om dat ze in België niet consequent kunnen zijn. Met hands is dat ook altijd het geval.

Eerste speeldag van de competitie en het zit er al tegen, dat beloofd voor het vervolg.

Wat mij opviel deze speeldag is vooral dat wij er allemaal veel te vroeg moeten aan beginnen. Werkelijk geen enkele ploeg ( Behalve Union dat nagenoeg met dezelfde ploeg kan spelen als vorig jaar) is klaar voor de start. Ze hadden beter meegedaan met al de competities rondom ons en pas binnen een 2 a 3 weken gestart. Sommige ploegen ontbreken er zelfs nog spelers door het EK of Copa America. Dit komt onze competitie toch niet echt ten goede vind ik.

Starspike anno 2012 is terug precies :unsure:

Zij blij dat het niet starspike anno 2007 is. Die van 2012 komt er overigens enkel op extreme momenten en aan welke kant van de discussie ge staat, kan iedereen het wel over eens zijn dat dit één van de meer "speciale" momenten van de laatste paar jaar was ;)
Ik ben de laatste 3/4 jaar zwaar gekalmeerd, maar de aard van het beestje verdwijnt uiteraard nooit helemaal. Al wordt die wel minder beledigend.

Wat mij opviel deze speeldag is vooral dat wij er allemaal veel te vroeg moeten aan beginnen. Werkelijk geen enkele ploeg ( Behalve Union dat nagenoeg met dezelfde ploeg kan spelen als vorig jaar) is klaar voor de start. Ze hadden beter meegedaan met al de competities rondom ons en pas binnen een 2 a 3 weken gestart. Sommige ploegen ontbreken er zelfs nog spelers door het EK of Copa America. Dit komt onze competitie toch niet echt ten goede vind ik.
Was vorig jaar ook vond ik.
De reeks die Charleroi en Beerschot toen neerzetten lag toch ook gewoon puur aan het feit dat die hun ploeg wel klaar was en de rest nog niet?
Als je natuurlijk nog wat meer matchen in u competitie wil rammen door persé met 18 ploegen te spelen en u play-offs wil houden moet je nu beginnen of hopen dat er een heel seizoen lang geen enkele speeldag afgelast wordt door noodweer (zoals het nu al was voor 1 match)

Voor mij komt het inderdaad ook de competitie niet ten goede.

Was vorig jaar ook vond ik.
De reeks die Charleroi en Beerschot toen neerzetten lag toch ook gewoon puur aan het feit dat die hun ploeg wel klaar was en de rest nog niet?
Als je natuurlijk nog wat meer matchen in u competitie wil rammen door persé met 18 ploegen te spelen en u play-offs wil houden moet je nu beginnen of hopen dat er een heel seizoen lang geen enkele speeldag afgelast wordt door noodweer (zoals het nu al was voor 1 match)

Voor mij komt het inderdaad ook de competitie niet ten goede.
Ik ben benieuwd hoe die volgend jaar dit concept gaan uitwerken met het WK voetbal in Qatar november / december.

Ik vraag mij inderdaad af wat de reactie zou zijn als Eupen in minuut 46 voorkomt, 15 minuten tijd wint, Brugge in de 88ste en 90ste minuut de situatie omdraait... En je dan opeens nog vijftien minuten moet overspelen, waarbij Eupen nog een gelijkmaker uit de brand sleept.
Ik vind oprecht dat de extra tijd bekomen door tijdwinnen van de tegenstander, weg zou mogen vallen indien de andere ploeg de situatie heeft omgekeerd in zijn voordeel voordat de extra tijd zou starten (Niet enkel voor Club, maar in't algemeen natuurlijk).
Dus in dit concrete geval zou het inderdaad zuur geweest zijn indien Eupen dan nog kon profiteren van de extra tijd waar zij verantwoordelijk voor waren.
Uiteraard is dit moeilijk (zoniet onmogelijk) om in een effectieve regel om te zetten, dus als Eupen in de 15e extra minuut dan nog scoort, is het gewoon zuur natuurlijk.

Voor brugge gelden er andere regels en die worden anders beoordeeld dan elke andere ploeg. En als ze in een zeldzaam geval iets tegen krijgen, dan staat heel het belgisch medialandschap in vuur en vlam. Als ze onbegrijpelijke dingen meekrijgen staat de media klaar om zich in onmogelijke bochten te wringen om het toch maar goed te praten. Andere ploegen worden afgemaakt wanneer ze dezelfde behandeling eisen. Niet verwonderlijk natuurlijk als fanboys de artikels mogen schrijven.
Ik heb tientallen, zoniet honderden matchen gezien waar er erger werd tijdgerokken en waar de blessuretijd nog niet in de buurt komt van de helft van de schande van gisteren. Hell, zelfs 5 minuten zie je nauwelijks bij ergere matchen. Ik denk zelfs aan matchen waar de kleine ploeg op voorsprong komt vroeg in de eerste helft en gans de match alle truken gebruikt. Zo een match krijgt dan 3/4 minuten en vanaf de laatste minuut ingaat ziet ge de scheidsrechter constant op zijn klok kijken om zo rap mogelijk af te fluiten. Zelfs al wordt er niet gevoetbald, doet er niet toe... Tot nu dan ... het machtige instituut dat al 10 jaren onafgebroken kampioen speelt en volgens de "neutrale" media de competitie al 38 keren is ontgroeid, dreigt zijn competitiestart te missen. Dat past niet in het plannetje.

Terug
Bovenaan