Maar als je geld op tafel legt komen ze wel hoor.
Hoedt zat als voormalig Nederlands international anderhalf jaar geleden gewoon bij Antwerp, zegt genoeg. Alles dat bij Antwerp tekent, al dan niet door D'Onofrio, tekent ook sowieso bij Anderlecht als de kans er is. Neen, ik heb het niet over Lamkel Ze of Refaelov, gewoon algemeen genomen. Gheysens Paul mag nog op zijne getrokken kop gaan staan en een haast vrij te gebruiken bankautomaat installeren in de kleedkamer voor spelers: Antwerp is Anderlecht niet.
Na dat seizoen Antwerp ging Hoedt terug een seizoentje zwemmen en vooral bankzitten bij Lazio want meneer de Nederlander vond dat hij zeker hogerop kon na dat redelijk standaard seizoen in de JPL. Toen was dat (de zoveelste) poging tot ambitie in zijn carrière, achteraf klinkt dat eerder als de zoveelste gefaalde stap in zijn hoofdzakelijk uitleencarrière. En nu zit ie dus bij Anderlecht, weer in de JPL, te zwemmen tegen Union. Als Genk gebeld had, zat die in Genk. Als Brugge gebeld had, zat die in Brugge. Als Gent gebeld had, dan ... neen, dat durf ik niet zeggen want wie wil daar op dit moment nog gaan spelen. Nu was het dus Anderlecht, en die zou daar ook zitten zonder Kompany. Allez, Hoedt heeft Kompany's Anderlecht met eigen ogen zien stuntelen in 19/20 en nu zou dat een factor zijn door er meer dan een jaar mee te praten? Kom nou, met die PR-zever is Vince de voorbije twee jaar genoeg weggekomen.
De meeste van de rest van die namen allicht wel, al denk ik verder ook dat die spelers komen door de naam Kompany en het netwerk dat die naam vertegenwoordigt, niet door zijn kunde als coach. Gewoon wat spelers die op een dwaalspoor (van uitleenbeurten) zitten en dan maar bij een bekende naam komen shotten. Maak Kompany sportief directeur boven een coach als Vanderhaeghe bij Anderlecht en die spelers komen ook, hij heeft die connecties in een wereld van connecties. Tenzij het dat was wat bedoeld werd.
And we have a second Gavin !
Ik hoop dat Marsu wel een aangenamere mens is. Dat, en buiten het feit dat ik nooit zou zeggen dat het een topcoach kan worden. Het zit er gewoon niet in. Kompany mag al ongelooflijk blij zijn dat hij zonder enige ervaring bij een club van de grootte van Anderlecht mocht beginnen, en dat hij na twee jaar aanmodderen nog altijd bij een ploeg van de grootte van Anderlecht zit.
Als Anderlecht ook nog maar enigszins een heel klein beetje trok op het grote Anderlecht, dan lag Kompany 23 maanden geleden al buiten toen hij begon te milderen. Ah ja, wacht, da's toen ook even gebeurd. Maar 12 maanden geleden niet. 10 maanden geleden ook niet. 8 maanden .... de mond vol van data bij spelers en si en la, maar de data van de coach blijft maar genegeerd worden. De enige plaatsen waar Kompany zogezegd groeit als coach zijn interviews, reportages en documentaires. Op het veld verandert er niets. Elke uitvlucht is goed om zijn donquichotterie niet te moeten erkennen. Zelfde voor vele supporters; personencultus >>> club blijkbaar. Vele clubs hebben die Peproute geprobeerd, maar ik zie er maar één zo aan vasthouden. Het ontgaat me volledig hoe dat er zelfs in het derde seizoen, bij een toch stabiliserende situatie van de club, toch nog altijd gezegd wordt "Ja nee, als coach met deze kern kunnen wij nu écht niemand beter vinden dan deze ervarings- en progressieloze ex-speler van 35, onmogelijk, dit is de enige optie." Brugge en Genk waren enkele matchen verwijderd van de dubbel vorig seizoen en daar was de coach minder zeker van zijn plaats, zoiets moet afstralen op de hele ploeg.
Ik zie er wel wat Sihame in ondertussen. Een tanende traditionele club waar de nieuwe leiders niet weten van welk hout pijlen maken buiten een buzzwordjukebox met invloed op de jeugd binnenhalen die de herkenbare maar verloren waarden van de partij schijnt te bezitten. Het Vlaanderen van morgen, Kompany belichaamt ons imago. Naar realisaties wordt niet gekeken, enkel het sloganesk taalgebruik en de onhaalbare droomdoelen tellen, dat mensen uit zijn netwerk aan functies worden geholpen zonder enige bekwaamheid maakt ook niet uit: krediet blijft haar verstrekt worden zonder tegenprestatie. All style, no substance. Projecten komen en projecten gaan, de media blijven het spel meespelen waardoor iemand die de functie niet verdient toch op post blijft en zich zelfs boven de regels durft stellen, onaantastbaar. Alleen gebeurt bij de ene wel alles onder het oog van twintig camera's, dus dezelfde spectaculaire val en verontwaardiging zit er niet aan te komen. Voetbal is ook serieuzer dan politiek, dus dat scheelt ook wat.
Het spelen zonder spits, want Thelin is de naam spits nauwelijks waardig, helpt ook niet om een match te winnen.
Al een geluk dat ge die nog hebt om wat te dissen bij een tegenvallende prestatie, denk ik. Nog de enige zeker nu Trebel en Vlap geen minuten kregen en de andere patattenzakken buiten de club beland zijn, en toch verandert er niets? Raman stond daar ook (ergens) op het veld hoor. Of hoe het echte zwart schaap van gisteren Sardella onbesproken blijft, en als ik de zoekfunctie even gebruik zie ik toch dat ge daar nochtans altijd lovende woorden voor had in tegenstelling tot Thelin. Een speler die doet wat er van hem verwacht wordt en een speler die niet doet wat er van hem verwacht wordt opstellen ... we kijken hoe dan ook weer naar Sihame.
En neen, het is niet omdat je Anderlecht supporter bent, want ik kan pakweg
@Hans Moleman zijn mening best wel appreciëren ook al ben ik het soms totaal niet eens met zijn visie, zoals nu ook in deze rond Kompany.
Wil ik toch ook even onderschrijven!