Jupiler Pro League 2025-2026

Een DAZN abbo kan je niet delen. Je kan op 2 schermen kijken binnen hetzelfde thuisnetwerk, maar zodra er via een ander IP wordt gekeken, valt het uit.
Dat was een voordeel van TV Vlaanderen, je betaalde om te beginnen maar 15 euro voor alle zenders incl DAZN en je kon op 2 locaties tegelijk kijken. Had zo abbo samen met mijn broer, dus zou nu plots van 7.5 naar 20 moeten gaan per maand om nog te kijken.
1 persoon heeft het op zijn telefoon en cast het dan telkens naar de tv waar hij zit. Dan gebruik je toch maar 1 ip adres?

Een DAZN abbo kan je niet delen. Je kan op 2 schermen kijken binnen hetzelfde thuisnetwerk, maar zodra er via een ander IP wordt gekeken, valt het uit.
Dat was een voordeel van TV Vlaanderen, je betaalde om te beginnen maar 15 euro voor alle zenders incl DAZN en je kon op 2 locaties tegelijk kijken. Had zo abbo samen met mijn broer, dus zou nu plots van 7.5 naar 20 moeten gaan per maand om nog te kijken.
In deze tijden van 5G en telefoons met een scherm van 7" kan je toch niet verwachten dat iedereen steeds braaf thuis in zijn zetel naar het voetbal kijkt? Alles is toch mobiel geworden?

In deze tijden van 5G en telefoons met een scherm van 7" kan je toch niet verwachten dat iedereen steeds braaf thuis in zijn zetel naar het voetbal kijkt? Alles is toch mobiel geworden?
Ja, je moet niet altijd op hetzelfde ip zitten hé, maar je kan niet op 2 aparte locaties tegelijk kijken, dus kan je het abbo niet delen, wat met TV Vlaanderen wel kon.

De enige echte waarheid...de clubs moeten die tv-gelden uit hun hoofd zetten, dat gaat niks meer voorstellen.

Ja, je moet niet altijd op hetzelfde ip zitten hé, maar je kan niet op 2 aparte locaties tegelijk kijken, dus kan je het abbo niet delen, wat met TV Vlaanderen wel kon.
Verkeerd begrepen! Ik had niet door dat je met 2 op hetzelfde tijdstip kijken bedoelde.

De enige echte waarheid...de clubs moeten die tv-gelden uit hun hoofd zetten, dat gaat niks meer voorstellen.
Zoals ik ook al zei : als DAZN geen akkoord kan maken, hebben die een grandioos groot probleem. In Frankrijk hebben die inderdaad ook al voor zoveel problemen gezorgd. Daar is het allemaal stop gezet.

https://www.nieuwsblad.be/regio/lim...en-maar-.../78039415.html?recommender=Proteus

Sport cafe's met meerdere tv's hebben blijkbaar ook problemen. Blijkbaar zou dat maar op 1, max 2 tv's werken dat streamen via DAZN. Sta je dan mooi zoals in Hasselt waar bijna tientallen schermen hangen. DAZN kan technisch geen antwoord geven hoe ze dat moeten doen, want die willen het wel nemen :laugh: En dan wel 150 euro per maand vragen aan die cafe's om het uit te zenden.

Laatst bewerkt:

Wel bizar dat die IPTV en piraterij als de hoofdschuldige aanduid. De meeste mensen die dat doen, zouden sowieso nooit een abo zelf afsluiten dus veel verlies wordt daar niet geleden. Afin, als ik de comment secties op die piraterij websites lees, zijn dat tieners of mensen met een verstandelijke beperking (of beiden).

Ik zelf heb IPTV, maar de enige reden waarom ik dat gepakt heb, is omdat Eleven/Dazn van de ene dag op de andere beslist heeft dat je geen abo op hun diensten meer kan afsluiten vanuit het buitenland. Tsja, oke dan, dan heb ik geen andere mogelijkheid meer dan de illegale route.

Wel bizar dat die IPTV en piraterij als de hoofdschuldige aanduid. De meeste mensen die dat doen, zouden sowieso nooit een abo zelf afsluiten dus veel verlies wordt daar niet geleden. Afin, als ik de comment secties op die piraterij websites lees, zijn dat tieners of mensen met een verstandelijke beperking (of beiden).

Ik zelf heb IPTV, maar de enige reden waarom ik dat gepakt heb, is omdat Eleven/Dazn van de ene dag op de andere beslist heeft dat je geen abo op hun diensten meer kan afsluiten vanuit het buitenland. Tsja, oke dan, dan heb ik geen andere mogelijkheid meer dan de illegale route.
shit :unsure:

Niks boven live gaan kijken. Ik snap dat dat voor sommigen niet mogelijk is, maar mijn ticketje naar Brugge is weer binnen. Heerlijk die uitmatchen.

Als ik jong was had ik een abbonement op Club. Andere tijden. Nu is er geen haar op mijn hoofd die denkt om nog in een stadion te gaan kijken (per uitzondering natuurlijk), te marginaal. Ik vind voetbal nu toch veel aangenamer volgen op TV.
Hangt van de club af denk ik

Ik ben dan wsl een man met een mentale beperking die zich daarom identificeert als tiener :)
Ik denk alleszins dat iemand hier een serieus fout beeld heeft opimpact van IPTV en hoe breed dat gedragen wordt. En het zal er dit seizoen zeker niet beter op worden.

Ik ben dan wsl een man met een mentale beperking die zich daarom identificeert als tiener :)
Ik denk alleszins dat iemand hier een serieus fout beeld heeft opimpact van IPTV en hoe breed dat gedragen wordt. En het zal er dit seizoen zeker niet beter op worden.

Ben jij dan een van die mensen die de hele tijd beledigingen schrijft in de chatbox op de piraterij websites? Want dat zijn 90% van de comments. "F*ck club X/Y. F*ck speler X/Y".
ik heb nergens gezegd of gezinspeeld op het feit dat iedereen die illegaal livestreams kijkt iemand is met een mentale handicap.

Wat het draagvlak van IPTV betreft, dat is mijn insziens inderdaad vooral voorkomend bij de jongere mens, die minder snel een DAZN abo neemt zelfs als IPTV niet beschikbaar is. Als ik in mijn kennissenkring kijk, is er maar 1 iemand naast mezelf met IPTV, en de overgrote meerderheid kent het niet eens.
Maar je laatste zin is natuurlijk het belangrijkste in je hele post. Mensen worden de piraterij in gedwongen wegens allerlei regeltjes en limiteringen. Netflix had het probleem van de piraterij initieel opgelost. En dan wou iedereen een stukje van de koek, waardoor piraterij voor films en series weer booming is. En bij sport is dat ook weer het geval, sinds paar jaar. Zoals in mijn geval (geen abo vanuit buitenland), veel duurdere prijzen, allerlei limiteringen, etc.
Maar ter verduidelijking, ik had eerder een probleem met de stelling dat piraterij reeds NU de hoofdreden is van de problemen voor DAZN. Daar ging ik niet mee akkoord.

Ben jij dan een van die mensen die de hele tijd beledigingen schrijft in de chatbox op de piraterij websites? Want dat zijn 90% van de comments. "F*ck club X/Y. F*ck speler X/Y".
ik heb nergens gezegd of gezinspeeld op het feit dat iedereen die illegaal livestreams kijkt iemand is met een mentale handicap.

Wat het draagvlak van IPTV betreft, dat is mijn insziens inderdaad vooral voorkomend bij de jongere mens, die minder snel een DAZN abo neemt zelfs als IPTV niet beschikbaar is. Als ik in mijn kennissenkring kijk, is er maar 1 iemand naast mezelf met IPTV, en de overgrote meerderheid kent het niet eens.
Maar je laatste zin is natuurlijk het belangrijkste in je hele post. Mensen worden de piraterij in gedwongen wegens allerlei regeltjes en limiteringen. Netflix had het probleem van de piraterij initieel opgelost. En dan wou iedereen een stukje van de koek, waardoor piraterij voor films en series weer booming is. En bij sport is dat ook weer het geval, sinds paar jaar. Zoals in mijn geval (geen abo vanuit buitenland), veel duurdere prijzen, allerlei limiteringen, etc.
Maar ter verduidelijking, ik had eerder een probleem met de stelling dat piraterij reeds NU de hoofdreden is van de problemen voor DAZN. Daar ging ik niet mee akkoord.

Piraterij is vooral het gevolg van DAZN.

In mijn omgeving is het toch heel anders. Mijn pa (van 71) was zelfs de eerste met IPTV. Aanvanklijk vond dat ook vooral zijn aantrek bij mensen zoals hem: geëmigreerde Belgen/Nederlanders/... die hun thuis TV nog wilden kijken. Daarna is dat naar onder gesijpeld naar hun kinderen van 30/40 die door de stijgende streamingprijzen en opties een kans zagen. De jongeren die ik ken, blijven zelfs meer aan legale dingen hangen dan wij...

Niks boven live gaan kijken. Ik snap dat dat voor sommigen niet mogelijk is, maar mijn ticketje naar Brugge is weer binnen. Heerlijk die uitmatchen.

Idem, ik ga niet veel zien maar als ik ga kijken is het naar Beerschot via schoonbroer of met een vriendin met extra abbo.

Niks gaat boven die sfeer vind ik.

Op TV kan je alles beter volgen, akkoord, maar live is zo veel intenser.

da's toch ook weer zo'n random statement.

er waren al sport-pirate-streams voor DAZN hoor.
Klopt, maar de laatste jaren waren de meeste mensen via die weg niet meer aan het zien. Dat gaat nu gewoon wel opnieuw gebeuren als ze het nergens meer laten zien dan enkel op hun app. En dat doen ze hun eigen wel aan

Zoals @Général Zantas ook zegt wordt dit ergens ook wel een beetje in de hand gewerkt.
Netflix, Disney+, HBOMax, ... en consoorten, ik kijk best graag series (meer dan films) en die zitten dan op 5 verschillende abonnementen, ja, laat maar hé dan.
En voetbal hetzelfde, ik kan op een vrijdag- en zaterdagavond al quasi nooit voetbal kijken omdat ik dan zelf sport, dus ik kan enkel matchen op zondag wat volgen, en dat mag al eens Engels of Spaans voetbal zijn ook dan, maar dat is het.

En om al deze reden hebben ik géén streaming abonnement én ook geen sport op TV - althans niet op een legale manier, want via torrents (of andere) kan je toch gewoon alles vinden en dan gewoon via plex op de TV (het is eigenlijk té simpel :biglaugh:)
Ben ik daar trots op? In se niet echt eigenlijk, en het is niet dat ik er niet wil voor betalen, maar niet op deze manier, of als ik eigenlijk al d'office veel te veel betaal voor wat ik maar van gebruik (of kan gebruiken).
Vorig jaar nog TV vlaanderen overwogen met het idee, eerste maand is gratis, ik probeer het eens als ik eens op een moment dat ik zeker een weekend of twee in die maand kan kijken, en het is zelfs niet gelukt om dat in te plannen omdat ik dan maar één keer kon kijken, leek me ook weer zonde :shutup:

Terug
Bovenaan