Jupiler Pro League 2025-2026

Dat zie ik toch niet gebeuren. Ik voorzie een zelfde scenario als vorig seizoen waar we met deze verdediging gewoon weeral slaag gaan krijgen van de topploegen en we in PO1 dan afsteven op een 9/30 ofzo.
veel zal afhangen van de rest van de transferperiode, ook voor ons trouwens -> indien jullie Dolberg nog verkopen moet er toch voldoende middelen zijn voor versterking zou ik denken?

en als ons bestuur geen versterking meer zou halen dan zou ik dat toch zeer bizar vinden gezien de vele miljoenen transferinkomsten die ze nu hebben deze periode

Zeer tof te zien dat we een ploeg voor de toekomst boiwen met een hoop jonge hongerige kerels. We hadden niet veel kansen maar totale controle. Doumbia mag toch nog een jaartje blijven van mij ;-).
Zeer knappe goal van Adekami die een beloning krijgt voor ook een paar knappe invalbeurten vorig jaar.
Ik vraag me wel af wat Jesus elke keer doet als hij invalt, weet totaal niet waar hij moet lopen of wat te doen maar ze zullen er wel iets in zien op training.
Janssen wederom zeer sterk, wat een baas! En van Foulon en Somers hebben we toch ook al veel mentaliteit en goesting terug gekregen die het elftal ten goede komt. Ik zie echt uit naar dit jaar aangezien men verwachtingen laag zijn. Ik vind playoff 1 halen alweer prima.
5/9 is een prima start met zo'n lastig programma maar gisteren bleek toch dat we het lastig hebben om zelf het spel te maken. Net als tegen Genk en Union zat het defensief goed in elkaar maar zelf aan uitgespeelde kansen komen, lukte toch niet echt. Benieuwd of dat tegen Charleroi en KV Mechelen al wat vlotter zal lopen.

En die eerste penalty; daar word je als ploeg toch ook zot van als je die tegenkrijgt. Volgens de regels zal dat wel te verantwoorden zijn maar het is net zo goed de definitie van low cost.

veel zal afhangen van de rest van de transferperiode, ook voor ons trouwens -> indien jullie Dolberg nog verkopen moet er toch voldoende middelen zijn voor versterking zou ik denken?

en als ons bestuur geen versterking meer zou halen dan zou ik dat toch zeer bizar vinden gezien de vele miljoenen transferinkomsten die ze nu hebben deze periode
Inderdaad, ik denk dat ze bij ons ook wat aan het afwachten zijn momenteel. Enerzijds op het halen van de CL groepsfase of niet, anderzijds op uitgaande transfers (waar Rits en Ashimeru op vertrekken staan, dat zou alleszins budget vrijmaken).

Inderdaad, ik denk dat ze bij ons ook wat aan het afwachten zijn momenteel. Enerzijds op het halen van de CL groepsfase of niet, anderzijds op uitgaande transfers (waar Rits en Ashimeru op vertrekken staan, dat zou alleszins budget vrijmaken).
Ga daar maar niet vanuit. Er is al redelijk wat budget uitgegeven. Dus ik vermoed dat uitgaande transfers gaan dienen om die put te vullen. En dan zeggen dat de helft van de transfers meedoen bij de futures, sterk werk weeral :laugh:

5/9 is een prima start met zo'n lastig programma maar gisteren bleek toch dat we het lastig hebben om zelf het spel te maken. Net als tegen Genk en Union zat het defensief goed in elkaar maar zelf aan uitgespeelde kansen komen, lukte toch niet echt. Benieuwd of dat tegen Charleroi en KV Mechelen al wat vlotter zal lopen.

En die eerste penalty; daar word je als ploeg toch ook zot van als je die tegenkrijgt. Volgens de regels zal dat wel te verantwoorden zijn maar het is net zo goed de definitie van low cost.
OHL had natuurlijk vorige week opendeurdag gehouden tegen Union waardoor die gisteren in de eerste plaats vooral dachten aan verdedigen.

Seg, kunnen we niet afspreken om de afkorting CL en Anderlecht niet meer samen te gebruiken? Ik val telkens van mijn stoel in het gedacht dat Anderlecht Champions League zou spelen :unsure:

Maar blijkbaar zijn we blij als fans. :D

Ja, ik ben fan van dominant aanvallend voetbal. Maar het voetbal dat Anderlecht brengt tegen ploegen die kwalitatief veel minder zijn, mag dan wel vaak voetbal zijn op de helft van de tegenstander met af en toe druk naar voor. Maar het systeem klopt toch gewoon niet. Geen automatismen, spelers die niet goed weten waar ze moeten lopen. Maar goed, modern voetbal volgens Peter Vandenbempt, die weer in de bres springt voor zijn goede vriend Wouter Vandenhaute. Weer een ingeving van op 1 van hun fietstochtjes wss.

Seg, kunnen we niet afspreken om de afkorting CL en Anderlecht niet meer samen te gebruiken? Ik val telkens van mijn stoel in het gedacht dat Anderlecht Champions League zou spelen :unsure:
Of Champions League afkorten tot ChL, aangezien dat de minder belangrijke competitie is :oi22:

Maar blijkbaar zijn we blij als fans. :D

Ja, ik ben fan van dominant aanvallend voetbal. Maar het voetbal dat Anderlecht brengt tegen ploegen die kwalitatief veel minder zijn, mag dan wel vaak voetbal zijn op de helft van de tegenstander met af en toe druk naar voor. Maar het systeem klopt toch gewoon niet. Geen automatismen, spelers die niet goed weten waar ze moeten lopen. Maar goed, modern voetbal volgens Peter Vandenbempt, die weer in de bres springt voor zijn goede vriend Wouter Vandenhaute. Weer een ingeving van op 1 van hun fietstochtjes wss.
Net zijn column gelezen, ik vind het wel grappig hoe hij indirect de schuld legt bij de fans hiervoor :biglaugh:

Vandenbempt wijst naar de trainer, die het publiek slaat en zalft. "Het is een keuze van Hasi, een manier van voetballen die aanslaat bij de fans. De supporters genoten ervan. Na de 2-2 van Bertaccini zouden ze met een goed gevoel naar huis gegaan zijn, maar dat is nu niet het geval."
"De manier van voetballen van Hasi slaat aan bij de fans. Als je het enthousiasme gisteren in het Lotto Park zag."
Toch denkt Vandenbempt dat de fans momenteel tevreden zijn. "Van de wedstrijden onder Brian Riemer werd niemand echt vrolijk. Ondanks de periode met sterke resultaten was er daar terecht veel kritiek op."

"Dit is de weg die Anderlecht moet inslaan", beoordeelt hij het voetbal onder Hasi. "Om die aanpak vol te houden moet je natuurlijk wel snel stabiel worden."

Bij ons loopt het toch ook voor geen meter, tegen genk met geluk gewonnen kvm verloren nu cercle veel kansen....
Als skoras soms bij de betere is zegt genoeg zeker.en als we in de verdediging met spelers het gaan moeten doen.
Maar er zouden nog twee versterkingen komen volgens insiders, wel niet op de Cv.hoorde ik.

Terug
Bovenaan