Jupiler Pro League 2025-2026

21/22 valt wel weg na dit seizoen, daar hadden we maar 6.6 punten waar Nederland er 19.20 had. Dus als Club, Union en Genk een beetje hun best doen, of net genoeg om opgevangen te worden door een lagere competitie en daar ver in te geraken, kan het nog wel meevallen.

21/22 valt wel weg na dit seizoen, daar hadden we maar 6.6 punten waar Nederland er 19.20 had. Dus als Club, Union en Genk een beetje hun best doen, of net genoeg om opgevangen te worden door een lagere competitie en daar ver in te geraken, kan het nog wel meevallen.
Idd, we zitten nu al aan 4.1 punten en de league fase moet nog beginnen, dus die 6.6 punten van het "mindere" seizoen 21/22 dat volgend jaar wegvalt, zouden we wel opnieuw moeten kunnen halen om zo dezelfde score te behouden.
Wel enorm zuur is het feit dat Portugal en Nederland - die net voor ons staan - enorm veel punten verliezen van 21/22, dus we hadden bij weer een goed Europees jaar minstens Portugal al zeker kunnen inhalen. :(

Idd, we zitten nu al aan 4.1 punten en de league fase moet nog beginnen, dus die 6.6 punten van het "mindere" seizoen 21/22 dat volgend jaar wegvalt, zouden we wel opnieuw moeten kunnen halen om zo dezelfde score te behouden.
Wel enorm zuur is het feit dat Portugal en Nederland - die net voor ons staan - enorm veel punten verliezen van 21/22, dus we hadden bij weer een goed Europees jaar minstens Portugal al zeker kunnen inhalen. :(
En Portugal en Nederland hebben veel ploegen die nog punten kunnen pakken dit seizoen. Het dubbel van ons land

Er is toch geen vangnet meer van een lagere competitie? Of vergis ik me nu?

Dacht dat dat afgeschaft was in het nieuwe format.

Er is toch geen vangnet meer van een lagere competitie? Of vergis ik me nu?

Dacht dat dat afgeschaft was in het nieuwe format.
inderdaad, geen vangnet meer. Of je gaat door naar de volgende ronde in de competitie waar je in zit, of het is gedaan met Europees voetbal na de groepsronde.

Exact dit! Iedereen is het er over eens, behalve Genksupporters.
Wie weet komt dat nog voort uit het verleden, met de gekregen reconversiezak geld. ;)

STVV is schuldenvrij en maakt winst. Dus zeker goed geleid op dat vlak. Ze hebben RD z'n "kanscontract" al helemaal weggewerkt. Helaas zitten we wel vast aan het stadion (dat van RD is) en bijhorende kunstgras.

Maar het sportieve is er té ondergeschikt aan de positieve balans; de afgelopen jaren was het transferbeleid een ramp en bleek nergens enige ambitie uit. Dit jaar is het voor 't eerst ietsje beter. We zullen zien volgende zomer/winter.
Ik denk ook dat DMM een verkoop aan 't voorbereiden is aan Japanet.
Dat reconversiegeld is met veel interest terug opgelost. Dus ook weer een non-argument.

Had je mij 10 jaar geleden gezegd dat in 2025 Rednic en Hasi trainer zouden zijn bij Standard en Anderlecht, ik had u niet geloofd. Wat een incompetentie.

Dat reconversiegeld is met veel interest terug opgelost. Dus ook weer een non-argument.
Ongezien jumpstart die je krijgt dan, dus wel degelijk relevant.
(uiteraard niet relevant in de discussie van de VZW, puur aangebracht om wat extra te stengelen)
Nu, je moet 't ze geven dat ze er goed mee omgegaan zijn, bij STVV zou het opgesmost zijn.

Laatst bewerkt:
En wie hebben ze dan al liggen om te vervangen? Want die moet toch nog wat inspraak krijgen omtrent wat er moet gebeuren in de laatste dagen van de mercato?

Of is het puur om te sussen naar zondag toe?
Ah Biglia he

Speelde nog samen met Messi en weet hoe je titels wint met Anderlecht!
Spreekt die intussen eigenlijk als Engels, Frans of Nederlands?

Allehup we zijn weer Brighton B. Je hebt miljoenen minder betaald als andere clubs in dezelfde periode maar dat was dan een historisch voorrecht?

De genkies hier houden precies van spelletjes maar niet van het spel. Allemaal precies als een wesp gestoken.

Dit weekend den derby se, wetende dat er maar 1 ploeg Europees speelt in het lotto park. Da pikt

Ik noemde u nergens Brighton B. Maar ge gaat nu toch niet ontkennen dat uw scouting extreem veel geholpen wordt door het systeem van Bloom? En ik haalde dit ook niet aan als verwijt, maar wel als punt dat ik het vreemd vind dat wij niet goed geleid zouden zijn omdat wij profiteren van een systeem (wat nogmaals een gevolg is van anderen die het systeem gebruikt hebben om extern geld binnen te halen) terwijl een andere club die ook profiteert van een systeem wel goed geleid zou zijn. Geen aanval dus op Union, want ik heb geen probleem met dat systeem. Maar wel een rechtzetting op iemands vreemde mening over ons.

Soms ook gewoon eens lezen wat er staat en niet denken dat alles een aanval is omdat het van iemand van Genk komt.

Het is trouwens net omdat ik al 40 jaar houd van het spel dat ik geen fan ben van bepaalde moderne evoluties.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan