Jupiler Pro League 2025-2026

Bij Club weet men dat je een kleine dip niet oplost door nerveus te gaan doen en een artificiële crisis te kweken. Je kan niet elke wedstrijd winnen, er wordt nu in sneltempo match na match afgewerkt, af en toe een steekje laten vallen door een gebrek aan concentratie is het einde van de wereld niet.

Als je zoals Anderlecht speelt, is het begrijpelijk dat er nerveus gedaan wordt. Dat spel stelt geen bal voor en je bent Europees belachelijk gemaakt. Club scoort aan de lopende band, en doet het geweldig in Europa.

Wat een belachelijke match, zelfs amper gevierd bij de 5-4, en bij die laatste corner voelde je gewoon dat de bal er nog ging in vliegen, zo'n match was het wel.

Zelfs met Koster dit niet meegemaakt... :sarcastic:

Wat een belachelijke match, zelfs amper gevierd bij de 5-4, en bij die laatste corner voelde je gewoon dat de bal er nog ging in vliegen, zo'n match was het wel.

Zelfs met Koster dit niet meegemaakt... :sarcastic:
verdedigers die zo nonchalant waren: Spileers veel te zwak, Sabbe aan het slapen en Seys nog niet fit

Tjah, zoals enkele weken al gezegd: deze verdediging is te zwak en te dun. Spileers is het echt niet, ook geen juist type om naast Mechele te zetten. Ik snap nog altijd niet dat ze niemand gekocht hebben. Als Onyedika dan nog eens uitvalt..
Bij jullie is het crisis en bij Brugge niet. Ook vreemd. Maar die match vs Monaco doet wel veel natuurlijk. Maar dan nog
Ik denk dat er structrureel wel een groot verschil is tussen Club en Anderlecht en wat er gaande is bij die clubs ;-). Club heeft geen enkele reden om in een kramp te schieten en met crisis beginnen te gooien.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er structrureel wel een groot verschil is tussen Club en Anderlecht en wat er gaande is bij die clubs ;-). Club heeft geen enkele reden om in een kramp te schieten en met crisis beginnen te gooien.
Nee inderdaad, als je ziet hoe we voetballen tegen Monaco dan zou het belachelijk te zijn te twijfelen aan de coach of de spelers. Tegen rsca zullen de spelers wel gemotiveerd zijn, dus laten we in die match dan wel ne keer zien hoe de machtsverhoudingen echt zijn momenteel ;)

Nee inderdaad, als je ziet hoe we voetballen tegen Monaco dan zou het belachelijk te zijn te twijfelen aan de coach of de spelers. Tegen rsca zullen de spelers wel gemotiveerd zijn, dus laten we in die match dan wel ne keer zien hoe de machtsverhoudingen echt zijn momenteel ;)
Als ik jullie was zou ik naar Union kijken ipv Anderlecht. Het is door geen goesting te hebben buiten de CL dat je de titel vorig jaar al hebt mislopen tegen hen. En de achterstand begint toch al aardig te groeien.

Als ik jullie was zou ik naar Union kijken ipv Anderlecht. Het is door geen goesting te hebben buiten de CL dat je de titel vorig jaar al hebt mislopen tegen hen. En de achterstand begint toch al aardig te groeien.
Tuurlijk, was gewoon omdat een rsca-sup hierboven de vergelijking maakte tussen 2 clubs in 'crisis' ;)

miljaarde, gisteren kon ik gratis mee naar club westerlo, maar aangezien ik geen brugge fan ben, dacht ik .... naaah laat maar die match interesseert me niet.

was verdorie een rollercoaster van jewelste. dik balen nu

Club en de competitie is nu toch al een 4-tal jaar een enigma.

Het is ook niet altijd van niet willen/geen inzet/concentratiegebrek etc. Match tegen Gent moesten ze altijd winnen. Match tegen La Lou mogen ze uiteindelijk ook nooit verliezen. Nu al 2 matchen waarin ze in de absolute slotseconden nog een bepalende goal tegen krijgen (Gent en Westerlo).

Union speelt eigenlijk niet zoveel beter in de competitie dan Club. Enkel de resultaten zijn beter. Union wint z'n non-matchen wel. Late winner tegen Dender, late (onverdiende) winner tegen Genk.

Om een of andere reden valt vooral de killermentaliteit weg bij Club de reguliere competitie en slagen ze blijkbaar aan het twijfelen in het slot. Union heeft die killermentaliteit wel. Dát is het grote verschil momenteel.

Als Club "gewoon" wint van Gent (hetgeen verdiend was), gelijkspeelt tegen La Lou (penalty van Tzolis gaat binnen) en de 5-4 gisteren houdt tegen Westerlo, is er amper een haan die zou kraaien naar het "mindere" voetbal. Zoals nu bij Union eigenlijk...

Club en de competitie is nu toch al een 4-tal jaar een enigma.

Het is ook niet altijd van niet willen/geen inzet/concentratiegebrek etc. Match tegen Gent moesten ze altijd winnen. Match tegen La Lou mogen ze uiteindelijk ook nooit verliezen. Nu al 2 matchen waarin ze in de absolute slotseconden nog een bepalende goal tegen krijgen (Gent en Westerlo).

Union speelt eigenlijk niet zoveel beter in de competitie dan Club. Enkel de resultaten zijn beter. Union wint z'n non-matchen wel. Late winner tegen Dender, late (onverdiende) winner tegen Genk.

Om een of andere reden valt vooral de killermentaliteit weg bij Club de reguliere competitie en slagen ze blijkbaar aan het twijfelen in het slot. Union heeft die killermentaliteit wel. Dát is het grote verschil momenteel.

Als Club "gewoon" wint van Gent (hetgeen verdiend was), gelijkspeelt tegen La Lou (penalty van Tzolis gaat binnen) en de 5-4 gisteren houdt tegen Westerlo, is er amper een haan die zou kraaien naar het "mindere" voetbal. Zoals nu bij Union eigenlijk...
Gisteren eerste keer dit seizoen dat ik in het stadion raakte en naast een opnieuw verschrikkelijke Visser (als ref bij zowat elke ploeg als stoorzender gezien worden is geen compliment), een gatenkaas achterin (positioneel zeer zwak bij meeste tegengoals), was het toch ook wel ergerlijk dat er zelden iemand van Club naar de bal toe liep. Zowel aanvallend als verdedigend moest die bal blijkbaar in de voeten rollen om ze te kunnen krijgen. Telkens balletje naar Vanaken en die moet het oplossen, maar niemand liep zich vrij, waar moet hij dan naartoe?
Ondanks 5 gemaakte goals toch wel serieus tekort gekomen op bepaalde vlakken gisteren.
Als eerste van het seizoen deze live mee te maken is natuurlijk wel iets om niet snel te vergeten en het seizoen is nog lang, dus het puntenverlies op zich stoort me niet zo erg. Ik hoop nu vooral dat de blessures meevallen, want naast de uitgevallen Onyedika en Mechele zaten Seys en Forbs er in de tweede helft toch ook serieus door, de wil op de rechterflank was er toen mss nog wel, maar er kwam niets meer uit.

Ach, wees toch allemaal eens content dat we ook nog zulke matchen mogen aanschouwen, en niet enkel van die 0-0 snertmatchen waar niks te beleven valt. Reclame voor het voetbal dit! Heerlijk.

Tjah, zoals enkele weken al gezegd: deze verdediging is te zwak en te dun. Spileers is het echt niet, ook geen juist type om naast Mechele te zetten. Ik snap nog altijd niet dat ze niemand gekocht hebben. Als Onyedika dan nog eens uitvalt..

Spileers zou eigenlijk in de leerschool moeten gaan bij een lagere ploeg genre Mechelen, Westerlo, OHL. GEwoon een volledig seizoen dag in dag uit in de basis, bikkelen.

Bij Brugge is er te weinig ruimte om met matig talent op te groeien.

Spileers zou eigenlijk in de leerschool moeten gaan bij een lagere ploeg genre Mechelen, Westerlo, OHL. GEwoon een volledig seizoen dag in dag uit in de basis, bikkelen.

Bij Brugge is er te weinig ruimte om met matig talent op te groeien.
Inderdaad, Spileers doet me denken aan de Mechele die ze toen ook hebben doorgestuurd.

Terug
Bovenaan