Jupiler Pro League 2025-2026

Je hebt zo van die spelers waarvan je kan zeggen 'klote speler om tegen te spelen maar je hebt hem graag in de eigen ploeg' zoals een Burgess bijvoorbeeld maar er zijn er toch weinig die fan waren van een Verstraete toen ie in de eigen ploeg stond.

Is alvast ook mijn eigen ervaring als KVK supporter met hem.

Feit, we moeten nog wat meer eieren onder de heren voetballers hun gat leggen. Zeg er astublieft geen provocerend woordje tegen want we gaan toch niet verwachten dat ze zich kunnen beheersen als ze uitgedaagd worden zeker.

Blijft hallucinant hoe mensen omdat het voetballers van hun eigen ploeg betreft, geweldig asociaal en boertig gedrag proberen te rechtvaardigen.

Jamaja, Verstraeten heeft daar wel iets gezegd he!!!

Ten eerste maakt Dean daar een vuile overtreding.

correct hoor
Ten tweede krijgt hij een terechte rode kaart, maar gaat hij fulmineren als een gek en doen alsof hij die niet verdient.
gaan we nu echt doen alsof dat de allereerste keer ooit is dat we dat zien op een voetbalveld, en dat hij daar al een extra speeldag schorsing voor moet krijgen?
Je weet niet eens wat Verstraete gezegd heeft. Kan gewoon zo simpel geweest zijn als "smerige overtreding, stel u niet zo aan, 't is terecht rood."

Kan ook zijn dat hij iets zei in de trent van "allez, kunt ge nog wat gaan oefenen op penaltiekes te trappen."
denkt ge nu echt dat Dean voor zoiets zó gaat reageren? dat is pas spelers zitten verdedigen. Wat Verstraete daar zegt, gaan we idd nooit weten, maar dat het iets braaf was, geloof ik geen seconde.
en die moet Dean daar helemaal niet meer uitdagen he. Dean heeft al rood, match is ver gedaan, ge hebt er verder niks aan om een reactie uit te lokken. ge moet die gewoon van't veld laten lopen, en u verder niet moeien.

Feit, we moeten nog wat meer eieren onder de heren voetballers hun gat leggen. Zeg er astublieft geen provocerend woordje tegen want we gaan toch niet verwachten dat ze zich kunnen beheersen als ze uitgedaagd worden zeker.
dat zegt toch niemand? Dean gaat over de schreef met zijn fout en krijgt terecht rood. En ie moet ook niet zo extreem reageren op Birger maar daar doet Birger de actie en is de reactie van Dean, indien Birger zich daar gewoon niet gaat moeien komt die reactie er ook niet van Dean

Het feit dat dat uitgerekend Birger fucking Verstraete is die daar zich komt moeien, dat zegt toch voldoende zeker. Iedereen die dat figuur een beetje kent weet dan al voldoende.

gaan we nu echt doen alsof dat de allereerste keer ooit is dat we dat zien op een voetbalveld, en dat hij daar al een extra speeldag schorsing voor moet krijgen?

denkt ge nu echt dat Dean voor zoiets zó gaat reageren? dat is pas spelers zitten verdedigen. Wat Verstraete daar zegt, gaan we idd nooit weten, maar dat het iets braaf was, geloof ik geen seconde.
en die moet Dean daar helemaal niet meer uitdagen he. Dean heeft al rood, match is ver gedaan, ge hebt er verder niks aan om een reactie uit te lokken. ge moet die gewoon van't veld laten lopen, en u verder niet moeien.

Heb ik gezegd dan dat hij een extra speeldag schorsing voor moet krijgen? Ik zeg enkel dat zijn gedrag op geen enkele manier vergoeilijkt dient te worden, en de hele tijd wijzen naar "jamaja Verstraete heeft het wel uitgelokt he" is vergoeilijken want hiermee ontneem je Dean zijn verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag. Hij is het die beslist heeft om zo te reageren, niemand anders.

Jij stelt overigens dat Verstraete daar aan het uitdagen was, maar dat zijn wederom aannames waar je geen weet van hebt. Ja, het is zeer waarschijnlijk, maar 100% zeker ben je niet. Wat we wel weten, is dat Dean als een idioot woest reageerde en met grote moeite door collega's bedaard moet worden.

dat zegt toch niemand? Dean gaat over de schreef met zijn fout en krijgt terecht rood. En ie moet ook niet zo extreem reageren op Birger maar daar doet Birger de actie en is de reactie van Dean, indien Birger zich daar gewoon niet gaat moeien komt die reactie er ook niet van Dean

Dat is de mening van iedereen die afkomt met "Birger Verstraete heeft het uitgelokt."/ "Birger Verstraete mag daar niks zeggen." / "Birger Verstraete is ne stoute jongen."
Ge zijt allemaal excuuskes aan't zoeken voor Dean zijn belachelijke reactie, en het is weer typisch dat dit enkel onder voetballers en voetbalsupporters gebeurt. Laat dit elders gebeuren, op straat of in een andere sport, en iedereen zal dat unaniem afkeuren. Nu zie ik hier meer focus op wat voor een eikel dat Verstraete is, dan de reactie van Dean.

Die actie reactie logica is ook ridicuul natuurlijk. Doet Dean die smerige tackle niet, zal er geen reactie van Verstraete opkomen, waardoor Dean zich niet wéér als een bullebak dient te gedragen. Mist Dean die penalty niet zal hij ook niet zo opgefokt rondlopen. Etcetera.

Mocht Birger een onbeschreven blad zijn op dat vlak ... maar het feit dat het net weer hem is die zoiets uitlokt :sick:

En actie reactie logica is helemaal niet ridicuul. Birger heeft niets te maken met die eerdere acties van Dean dus hoeft ie daar ook niet zoals een zielig ventje te gaan provoceren. Zo'n zaken moeten gewoon ook uit het voetbal (net zoals de REactie van Dean er ook uit moet) want dat heeft niets met het spelletje te maken.

Ik vind Birger Verstraete een onwaarschijnlijke eikel, maar moest iemand één van mijn ploeggenoten op zo'n manier langs achter en met de studs op kniehoogte onderuit kegelen uit pure frustratie ga ik ook verhaal halen bij de dude die de fout maakt hoor.

Het lijkt precies de eerste keer dat na een walgelijke overtreding de medespelers van het slachtoffer verhaal komen halen bij de tegenspeler.

Het zal wel aan mij liggen maar ik kan Verstraete zijn reactie echt wel plaatsen als er net iemand op zo'n debiele manier een van uw ploegmaats (die jaren geplaagd is door zware blessures) bijna het ziekenhuis in trapt. En dan nog moeten Dean zijn stoppen zo niet springen, als ze hem niet tegenhouden slaat hij Verstraete gewoon op zijn gezicht. En dan langs de lijn nog wat ambras gaan maken met de hele Leuvense bank ook, knettergek.

Ik zal nog maar wat komen supporteren zeker @Puni 🤘🏻😬🤯🤩
Zeker welkom :D

Soit, resultaat overdreven maar wel een hele complete prestatie met twee hele mooie doelpunten: Die van Lakomy hoe hij hem fantastisch binnentrapt (voor mij misschien de beste linker vanop afstand in 1A trouwens), en de laatste is echt wel prachtig opgebouwd, alles in 1-2 tijden. En het mocht ook eens meezitten. Ik herinner mij nog hoe we vorig jaar met 3-0 verliezen in Gent, waar beide ploegen een xG hadden van +- 0,5.

Lardot die ook nog eens zegt dat die eerste goal van Union nooit had mogen vallen. Duidelijke beelden waarop Dhondt die bal raakt. Ik snap oprecht niet dat die daar dus blijft zeggen dat hij die bal niet geraakt heeft. Dat is op z'n minst zeer bedenkelijk en doet zelfs denken aan matchfixing. Ik zou niet weten waarom hij anders niet gewoon meteen stillegt als hij die bal tegen z'n rechterbeen voelt. Absurd gewoon.

Lardot die ook nog eens zegt dat die eerste goal van Union nooit had mogen vallen. Duidelijke beelden waarop Dhondt die bal raakt. Ik snap oprecht niet dat die daar dus blijft zeggen dat hij die bal niet geraakt heeft. Dat is op z'n minst zeer bedenkelijk en doet zelfs denken aan matchfixing. Ik zou niet weten waarom hij anders niet gewoon meteen stillegt als hij die bal tegen z'n rechterbeen voelt. Absurd gewoon.
Het is wel iets genuanceerder dan dat. Op papier heeft de ref gewoon de correcte beslissing genomen. En Lardot zegt zelf ook dat de ref de bal niet raakt.

Maar ik zou me ook gesjareld voelen als ik zo'n goal tegenkrijg

Lardot houdt wel nog altijd vol dat het niet duidelijk is dat Dhondt de bal raakt (wat gewoon wel het geval was). Dat gezegd zijnde kan ik mij wel voorstellen dat Dhondt dat niet gevoeld heeft, bal rolt over zijn schoen. En VAR mag niet tussenkomen want bal gaat van Zultespeler naar Zultespeler.

Los van het feit dat iemand met gezond verstand inderdaad gewoon direct het spel stillegt, is Lardot zijn uitleg ook wel belachelijk. De enige week is het 'ik verwacht dat de regels gevolgd worden' en nu de regels eigenlijk gevolgd worden moeten refs ineens 'hun gezond verstand gebruiken'.

Lardot houdt wel nog altijd vol dat het niet duidelijk is dat Dhondt de bal raakt (wat gewoon wel het geval was). Dat gezegd zijnde kan ik mij wel voorstellen dat Dhondt dat niet gevoeld heeft, bal rolt over zijn schoen. En VAR mag niet tussenkomen want bal gaat van Zultespeler naar Zultespeler.

Los van het feit dat iemand met gezond verstand inderdaad gewoon direct het spel stillegt, is Lardot zijn uitleg ook wel belachelijk. De enige week is het 'ik verwacht dat de regels gevolgd worden' en nu de regels eigenlijk gevolgd worden moeten refs ineens 'hun gezond verstand gebruiken'.
Maar de beelden zijn toch overduidelijk. Hij raakt die bal. https://sporza.be/nl/2025/11/03/raz...94789/?utm_source=bluetooth&utm_medium=social

Ik zeg ook maar wat Lardot beweert. :)

Voor alle duidelijkheid, de ref moet het spel niet stilleggen wanneer hij de bal raakt en de bal bij hetzelfde team blijft. Alleen beïnvloedt hij wel de gemiste controle, en dan is het reglement eigenlijk niet duidelijk meer.. Zoals gezegd, hij had gewoon moeten stilleggen maar ik vraag mij af of hij het überhaupt gevoeld had.

Dat gezegd zijnde mogen ze bij Zulte zich ook wel eens afvragen hoe het kan dat ge na balverlies met een simpele pass helemaal uit verband gespeeld zijt.

Ik zeg ook maar wat Lardot beweert. :)

Voor alle duidelijkheid, de ref moet het spel niet stilleggen wanneer hij de bal raakt en de bal bij hetzelfde team blijft. Alleen beïnvloedt hij wel de gemiste controle, en dan is het reglement eigenlijk niet duidelijk meer.. Zoals gezegd, hij had gewoon moeten stilleggen maar ik vraag mij af of hij het überhaupt gevoeld had.

Dat gezegd zijnde mogen ze bij Zulte zich ook wel eens afvragen hoe het kan dat ge na balverlies met een simpele pass helemaal uit verband gespeeld zijt.
Jij doet alsof de regels onduidelijk zijn, maar dat zijn ze niet. De regel is zeer helder in het reglement;
Als de scheids de bal raakt en dit heeft invloed op het spel, dan wordt het spel onderbroken en hervat met een scheidsrechterbal.

Alles wat daarna komt in je post is dus compleet irrelevant want D'hondt raakt de bal duidelijk met zijn rechtervoet.

Zoals Puni zegt is dit niet het geval.

De Ref moet het spel stilleggen indien hij de bal raakt EN
- een ploeg start een veelbelovende aanval daardoor of
- de bal vliegt direct in de goal of
- de ploeg in balbezit verandert.

In deze kan je discussieren over de ploeg in balbezit verandert want de bal ging naar een Zulte speler (die de bal wel niet kan controleren).

Maar in de geest van het spel fluit je hier af maar volgens de letter hoeft het niet en is ook hier niet gebeurd.

Terug
Bovenaan