Jupiler Pro League 2025-2026

Beetje vreemde opmerking gezien Mignolet meer dan de helft van de matchen heeft gemist. Toevallig, heb het nagekeken, heeft Club geen enkel puntenverlies opgelopen wanneer hij de volle 90 minuten meedeed.
Daarnaast flatert jullie verdediging vaak, ook Ordonez, en is jullie aanval gewoon niet goed genoeg. Jullie hebben bijna elke match de beste kansen, maar ze worden niet omgezet in doelpunten. De statistieken van Hans spreken voor zich, heeft die ooit na de helft van het seizoen zo weinig assists gegeven? Het zijn er 0 tot dusver he. Tresoldi heeft ocharme 4 goaltjes gescoord in 17 matchen. Forbs is teleurstellend in de competitie en ook Tzolis acteert niet op hetzelfde niveau als vorig jaar.
Ik denk dat sommige supporters de kwaliteit van hun aanvallend compartiment overschatten.

Maar misschien doet Tresoldi onder Leko een Thiagootje en begint die er plots 1 of 2 elke wedstrijd binnen te pingelen, dat kan ook.
Maar dat is toch net het punt dat ik maak: Puur op basis van kwaliteit zijn al die spelers echt wel toppers in de JPL maar dit seizoen komt het er niet (meer) uit. Dan is het niet meer dan logisch dat je naar de trainer gaat kijken.

Vanaken, Tozlis en Forbs: waarom scoren die nu zo moeilijk? Dat zijn niet plots slechtere voetballers geworden hé, dan ligt het misschien aan het systeem? de looplijnen van de andere spelers? de taktiek van de coach?

Sorry maar diene Baro van Gent is toch gewoon een dikke leugenaar?? Hij heeft het ontslag van Hayen via de pers moeten vernemen? Nee hé: Leko had hem VOORDiEN persoonlijk op de hoogte gebracht en had er tegen Club persoonlijk op gestaan om dit zelf te doen.

Dus wat hij hier zegt klopt voor een deel niet:
uit het Nieuwsblad:

"Zelfs voorzitter-eigenaar Sam Baro wist van niets. Hij werd één minuut voor het nieuws de buitenwereld bereikte, op de hoogte gebracht door de Kroaat. Daar stond Leko zelf op."

Laat ons eerlijk zijn, tegen dat Leko gezegd had "hey Sam, 't is hier den Ivan éh, alles goed?" was het nieuws waarschijnlijk naar buiten gebracht.. Nu, één minuut of vijf minuten maakt niet uit, als het afgetikt is informeer je gewoon je werkgever.

Tzou proper zijn dat ik 's morgens bel naar mijn werkgever om 8u59 om te zeggen dat ik om 9u ergens anders start, alléja..

Als je én Mignolet én Ordonez én Onyedika én Vanaken én Tzolis in je kern hebt, dat moet je gewoon 1e staan in de competitie, zonder excuses in een jaar waarin de concurrent ook allesbehalve constant op hoog niveau presteren.
Ons niveau is vaak erbarmelijk maar we zijn nog maar 2x verloren dit seizoen. Op anderlecht en op Brugge. Playoffs waren 28/30. Als Castro Montes die bal daar niet binnenschoot op jan Breydel waren jullie simpelweg kampioen opnieuw. Ik vind dat wij niet constant op niveau presteren maar het is een feit dat we constant punten pakken.

Ivm Brugge en ontslag van Hayen: Ik denk dat het eerder aan het spelniveau ligt. Maar waarom ligt dat zo laag? Zonder grote spits (a la Thiago), zonder spelmaker in vorm, zonder een echte aanjager à la vormer en met Mignolet geblesseerd is gewoon een groot deel van Brugge DNA van de laatste jaren verdwenen. Tegelijkertijd in de zomer uw grootste talent sinds vele jaren voor veel geld (terecht) laten gaan. Dat kan je moeilijk oplossen met alleen maar jonkies.

Persoonlijk vind ik dat NH vaak de juiste tactische keuzes maakte. Maar de kern is tijdelijk gewoon van een minder niveau als eerder. Hij is volgens mij dus wel echt onder de bus gesmeten. In januari komt er wat kwaliteit bij, wat geblesseerden terug, wat spelers opnieuw in vorm en is Leko de tovenaar...

uit het Nieuwsblad:

"Zelfs voorzitter-eigenaar Sam Baro wist van niets. Hij werd één minuut voor het nieuws de buitenwereld bereikte, op de hoogte gebracht door de Kroaat. Daar stond Leko zelf op."

Laat ons eerlijk zijn, tegen dat Leko gezegd had "hey Sam, 't is hier den Ivan éh, alles goed?" was het nieuws waarschijnlijk naar buiten gebracht.. Nu, één minuut of vijf minuten maakt niet uit, als het afgetikt is informeer je gewoon je werkgever.

Tzou proper zijn dat ik 's morgens bel naar mijn werkgever om 8u59 om te zeggen dat ik om 9u ergens anders start, alléja..
OK, proper is iets anders, maar als Leko tegen Club zegt dat hij zelf als eerste het nieuws aan Gent/Baro wil overbrengen en dat ook doet, weliswaar rijkelijk laat, dat is maar kleintjes van Baro om te zeggen dat hij het ontslag van Hayen ook via de pers heeft moeten vernemen, wat dus pertinent onwaar is.

Verder denk ik ook wel dat het ego van Bart Verhaeghe het niet geapprecieerd heeft dat Baro met de voorzitters van rsca, genk en union naar de pro league is gestapt achter de rug van Club om om het terugdraaien van het format te bepleiten. Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren lijkt me.

OK, proper is iets anders, maar als Leko tegen Club zegt dat hij zelf als eerste het nieuws aan Gent/Baro wil overbrengen en dat ook doet, weliswaar rijkelijk laat, dat is maar kleintjes van Baro om te zeggen dat hij het ontslag van Hayen ook via de pers heeft moeten vernemen, wat dus pertinent onwaar is.

Verder denk ik ook wel dat het ego van Bart Verhaeghe het niet geapprecieerd heeft dat Baro met de voorzitters van rsca, genk en union naar de pro league is gestapt achter de rug van Club om om het terugdraaien van het format te bepleiten. Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren lijkt me.
Sowieso, Het zou me ook niet verbazen als deze move solo slim is van Bart Verhaeghe zelf.

Het zou van een onvoorstelbaar amateurisme getuigen om een trainer te kiezen op basis van welke club je haat.
Ik mag hopen dat ze toch wat andere parameters hanteren dan dat?

Het zou van een onvoorstelbaar amateurisme getuigen om een trainer te kiezen op basis van welke club je haat.
Zou me niet verbazen, want ik sluit mij aan bij wat Sportinggboy zei:
Ik begrijp alleen niet dat Leko in de tijd bij Brugge is moeten vertrekken wegens de heisa rond operatie propere handen ( waar hij nog steeds een verdachte is en zijn zaak niet heeft kunnen afkopen en dus nog schorsing vreest) en ze dat nu dan toch maar naast zich neerleggen bij Club. Bizarre wending.
Dit is gewoon steekvlampolitiek. Het draait inderdaad niet zoals het hoort, maar kijk ook even in eigen boezem als bestuur. Er zijn een paar spelers gehaald die niet renderen (Diakhon bvb.), maar je zit ook met heel veel matchen (JPL, CL, Internationals) en bijhorende blessures. Andere ploegen zijn ook sterker (Union, STVV, Anderlecht op muizenvoeten,..).

Voor hetzelfde geld verliest Club morgen van Arsenal met droog 6-0 en wat zeg je dan als bestuur? Het ligt niet aan de trainer?

Ik heb het eerder op het feit dat Club het niet netjes heeft gespeeld en niet eerst Gent persoonlijk heeft gecontacteerd -> daar moet je volgens mij als oorzaak de vete Baro - Verhaeghe in rekening brengen.

De keuze van Leko staat los van enige vete of club(voorzitter), als die nu trainer van Standard was geweest was Club die wel daar gaan halen volgens mij. Leko heeft een veel strengere aanpak dan Hayen, dan vermoedelijk vindt het Club-bestuur dat dat is wat de groep nu nodig heeft.

Time will tell ... maar te hopen voor het bestuur dat de resultaten idd gaan verbeteren want Hayen is zeer populair (en terecht) bij de fans.

Maar dat is toch net het punt dat ik maak: Puur op basis van kwaliteit zijn al die spelers echt wel toppers in de JPL maar dit seizoen komt het er niet (meer) uit. Dan is het niet meer dan logisch dat je naar de trainer gaat kijken.

Vanaken, Tozlis en Forbs: waarom scoren die nu zo moeilijk? Dat zijn niet plots slechtere voetballers geworden hé, dan ligt het misschien aan het systeem? de looplijnen van de andere spelers? de taktiek van de coach?

Ik zeg dat de gehaalde spelers allesbehalve toppers zijn. Een Forbs, Diakhon, Tresoldi, dat zijn voorlopig geen toppers. Club heeft veel geld uitgegeven maar niemand gehaald met een onmiddellijke impact.

Ik zeg dat de gehaalde spelers allesbehalve toppers zijn. Een Forbs, Diakhon, Tresoldi, dat zijn voorlopig geen toppers. Club heeft veel geld uitgegeven maar niemand gehaald met een onmiddellijke impact.
Als ge Forbs zag knallen tegen Barcelona, dan weet ik niet wat uw definitie is van 'onmiddellijke impact' :unsure:

Klopt, en vooral daar ligt het grote probleem. De vertrekkers haalden een pak hoger niveau dan de nieuwkomers. We zullen zien of Leko hier beter mee kan doen. Maar als Leko in de winter een paar nieuwe transfers krijgt; gaat dat vergelijk niet op natuurlijk. We weten natuurlijk ook niet wat het hele verhaal is , voor hetzelfde geld is er ook een clash geweest tussen Hayen en Verhaeghe ofzo.

Klopt, en vooral daar ligt het grote probleem. De vertrekkers haalden een pak hoger niveau dan de nieuwkomers. We zullen zien of Leko hier beter mee kan doen. Maar als Leko in de winter een paar nieuwe transfers krijgt; gaat dat vergelijk niet op natuurlijk. We weten natuurlijk ook niet wat het hele verhaal is , voor hetzelfde geld is er ook een clash geweest tussen Hayen en Verhaeghe ofzo.
De Cuyper <> Seys
Jashari <> Stankovic
Jutgla <> Tresoldi
Talbi <> Forbs

Geen idee wat je ervan denkt, maar ik zie hier enkel Jashari als absolute meerwaarde. En dan nog is Stankovic eigenlijk gewoon een heel degelijke speler.

1. dit is het huidige verdienmodel en strategie van Club -> zeer jong halen en proberen voor héél veel geld door te verkopen
2. Diakhon heeft duidelijk aanpassingsproblemen, Forbs en Tresoldi zijn toch wel voldoende voor JPL niveau om bovenin mee te draaien
3. Stankovic vind ik er wel 'boenk' op
4. Reis heeft vooral pech met blessure, al zou die toch geen basisplaats hebben zolang Onyedika speelt

Maar again, als je 5 echte toppers hebt op JPL niveau, en de nieuwkomers zijn geen prutsers maar dan moet je echt wel beter doen dan de helft van de punten, en vooral het gebrek aan motivatie mag je de coach aanwrijven voor mijn part.

De Cuyper <> Seys
Jashari <> Stankovic
Jutgla <> Tresoldi
Talbi <> Forbs

Geen idee wat je ervan denkt, maar ik zie hier enkel Jashari als absolute meerwaarde. En dan nog is Stankovic eigenlijk gewoon een heel degelijke speler.
De Cuyper was toch wel heel belangrijk imo

Als ge Forbs zag knallen tegen Barcelona, dan weet ik niet wat uw definitie is van 'onmiddellijke impact' :unsure:

Meer dan 2 doelpunten in de JPL :unsure:

Forbs is het type speler dat boven zichzelf kan uitstijgen in de topwedstrijden, zoals we zien in de CL, maar voor de rest van de wedstrijden te weinig focus en ernst aan de dag legt. Dat wisten ze bij Ajax en dat zien ze nu onder de Club-supporters ook, afgaande op de reacties hier en elders elke JPL match.

Dat Mannaert sportief een krak was, akkoord.

Maar wat zou er niet waar geweest zijn? Een trainer-miscast? Zoals Leekens, Deila, Hoefkens, Parker of Garrido?
Of een trainer achter de rug om weghalen, zoals bij Leekens of Deila?

Ik denk dat Mannaert op dat vlak ook niet heilig was.
Inderdaad de ene stronttrainer na de andere aangesteld.

Meer dan 2 doelpunten in de JPL :unsure:

Forbs is het type speler dat boven zichzelf kan uitstijgen in de topwedstrijden, zoals we zien in de CL, maar voor de rest van de wedstrijden te weinig focus en ernst aan de dag legt. Dat wisten ze bij Ajax en dat zien ze nu onder de Club-supporters ook, afgaande op de reacties hier en elders elke JPL match.
Is een speler die met zijn snelheid voornamelijk in de omschakeling belangrijk is. In een match in de jupkesleague waar de tegenstander Club opwacht heeft die het veel moeilijker. Daarmee dat die veel meer in the picture komt in de CL.

Terug
Bovenaan