NemesisBE
Well-known member
21.761 Aufrufe · 1.406 Reaktionen | Boodschap van onze coach. | North Fanatics 2013
Boodschap van onze coach.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, niemand weet waarom, maar Madou heeft ze hun plek terug gegeven.Bestaat NF13 dan nog?
Raar dat daar niet meer commotie over is geweest.Ja, niemand weet waarom, maar Madou heeft ze hun plek terug gegeven.
Welja, plots in alle stilte waren die terug. Bizar.Raar dat daar niet meer commotie over is geweest.
Vreemde move van Madou ook, gezien dit: https://www.nieuwsblad.be/sport/voe...-zo-een-gedrag-nooit-aanvaarden/26427416.html
Ik moet zeggen dat ik het wel zeer bizar vind dat nét gij hier zowat de enige sympathisant van deze beslissing lijkt te zijn (ook al vindt ge Leko niet de correcte vervanger). Timing allemaal geen probleem, Hayen had gewoon maar beter moeten doen met deze spelers, de voorzitter van de getroffen club Gent is hier de liegende kleine man en die moet vooral niet janken, ... alles om de clubbadge maar te verdedigen.In het begin gingen de spelers door het vuur voor hem en was er ook wel wat geluk zoals in de CL vorig jaar, maar nu het wat tegenzit en spelers uit vorm zijn heeft het lastig als trainer. Ik vind nog altijd dat we zelfs met onze huidige kern véél en véél beter hadden moeten doen, dus je wegsteken achter een verzwakte kern en geen schuld bij Hayen leggen is wat kortzichtig.
Als je én Mignolet én Ordonez én Onyedika én Vanaken én Tzolis in je kern hebt, dat moet je gewoon 1e staan in de competitie, zonder excuses in een jaar waarin de concurrent ook allesbehalve constant op hoog niveau presteren.
Allé Gavin, dat is toch gewoon scorebordjournalistiek dat je hier doet. (tegen ZWA late 1-0, had evengoed gelijk kunnen zijn, idem met vele andere 1-0's die seizoen -> staar je vooral niet blind op ons puntenaantal, kijk eerder naar hoe we ze gehaald hebben)Ik moet zeggen dat ik het wel zeer bizar vind dat nét gij hier zowat de enige sympathisant van deze beslissing lijkt te zijn (ook al vindt ge Leko niet de correcte vervanger). Timing allemaal geen probleem, Hayen had gewoon maar beter moeten doen met deze spelers, de voorzitter van de getroffen club Gent is hier de liegende kleine man en die moet vooral niet janken, ... alles om de clubbadge maar te verdedigen.
Nochtans klonk dat een paar maanden geleden anders: toen kon de mindere JPL niet losgezien worden van de Europese midweekbelasting en moest elk beetje kritiek weggezet worden als RSCA-supporterjaloezie. Brugge had vorig jaar na 17 speeldagen 34 punten en stond het 4 punten van de eerste plaats, dit jaar heeft Brugge amper 32 punten en staat het 5 punten van de leiding na hetzelfde aantal speeldagen, met toch een mindere kern dit seizoen en zelfs na een 3/12 crisis. Vorig seizoen trouwens ook rechtstreeks gekwalificeerd voor de CL terwijl dit jaar een dubbele voorronde moest gespeeld worden, telt die extra Europese belasting dan plots niet meer hier voor puntenverlies in de JPL?
Die CL, vorig jaar zeven punten na vijf matchen, dit jaar vier. Dat is minder, maar ook wel een minder gunstige loting met nog steeds enkele goede prestaties zoals de kwalificatiematchen, Monaco en Barcelona. Vorig jaar wordt er 1-0 gewonnen van Villa door de Mingsblunder en drie maanden later gaat datzelfde Brugge in datzelfde seizoen 6-1 aggregate de boot in tegen datzelfde Villa. Dat is de Champions League als kleine ploeg. Dan speelt ge eens stinkers zoals die 3-0 op Sporting, wat ook een hele andere loting is dan Sporting thuis vorig seizoen. Dat gebeurt. Zolang er geen acht stinkers gespeeld worden, of twaalf inclusief voorrondes, is dat allemaal volledig normaal. Vorig seizoen was een uitschieter, dit seizoen is een normale CL-campagne. Het lijkt me dat het Bruggebestuur zich daar mogelijk wat aan mispakt.
Punt is dat ik vorig jaar vond dat het niet genoeg was in de JPL gezien hun dominantie en dat blijkbaar het Bruggebestuur dat in juni ook heeft kenbaar gemaakt aan Hayen: "In juni al wees het sportieve management de Limburger op die uitdaging. Dat er nu eindelijk een lijn in de prestaties moest komen. Niet zoals afgelopen seizoen, toen de machine pas in de play-offs écht bolde (23 op 30), maar het in de reguliere competitie te vaak te weinig was. “Niet nog eens, Nicky.” Dat is Juni 2025 he, een week nadat gij mij als zure Anderlechtsupporter moest wegzetten omdat de badge koste wat het kost verdedigd moet worden terwijl ik hetzelfde zei. En nu enkele maanden later had Hayen maar beter moeten doen terwijl het qua resultaten eigenlijk gelijkloopt met wat ie vorig jaar kon voorleggen in mijn ogen, met een mindere kern maar ook met minder voetbal. De hudige beslissing en vooral de manier waarop in combinatie met welke sjoemelaar ze terughalen is moeilijk te begrijpen, maar rechtlijnig is het in elk geval wel. Zeker in vergelijking met wat ik van u hier als antwoord en vergoeilijking moest krijgen.
Deila en Hoefkens was ook drie keer niks toch? Deila kon je nog beetje begrijpen, die was een reputatie aan het opbouwen.
Qua trainers was het veel mismatchen. Die farce rond Leekens alleen al was waanzin.
Deila deed het goed bij Standard, dus die move kon ik nog begrijpen. Dat die dan uiteindelijk tegenviel als trainer bij Brugge kan gebeuren, maar dat weet je niet op voorhand. Dan vind ik zo'n aanstelling als Parker toch een stuk vreemder. Een Brit met 0,0 affiniteit met de Belgische competitie, dat is op voorhand eigenlijk al gedoemd om te mislukken. Al kan je hier natuurlijk ook weer de omgekeerde redenatie toepassen, dat dat toch verrassend goed kan uitpakken, maar imo zijn die kansen een stuk kleiner.Excuseer? Voor Hoefkens viel echt letterlijk niets te zeggen hé, dat was een gigantische brainfart.
Langs de andere kant is het ook een alcoholist die aggressief wordt als hij weer gezopen heeft. Ook niet bevorderlijk voor de sfeer.Mannaert is zeker niet perfect, maar die heeft ons wel grotendeels gebracht waar we nu staan.
De pijnlijke scène duurt niet lang, maar voor de aanwezigen illustreert ze een bekend fenomeen: Mannaerts opvliegende karakter wanneer hij gedronken heeft. Antwerp-CEO Sven Jaecques belt de chauffeur van Mannaert op en begeleidt hem alvast naar buiten. Voor Mannaert staat het vast: “Over my dead body dat we ooit op Anderlecht gaan spelen!”
Werk eens onder zo'n toxisch, agressief drankorgel zeg. Geen wonder dat velen het bij de bond daar voor bekeken houden.Langs de andere kant is het ook een alcoholist die aggressief wordt als hij weer gezopen heeft. Ook niet bevorderlijk voor de sfeer.
Ook nu weer:
oa:![]()
De balans na een jaar Vincent Mannaert bij de voetbalbond: ‘Ik hoop dat hij snel vertrekt, en dat de schade tegen die tijd niet te groot zal zijn’
Hij moest zijn drankprobleem aanpakken, anders zou de voetbalbond de samenwerking beëindigen. Maar een jaar na zijn aanstelling als sportdirecteur blijkt Vincent Mannaert (51) vooral anderen te hebben buitengewerkt. Intussen blijven de sportieve resultaten wankel. Hoeveel krediet heeft de...www.demorgen.be
Van Hoefkens viel er evenveel te zeggen om dan de materiaalman aan te stellen als coach. Zijn énige ervaring voor hij hoofdcoach werd, was 3 jaar eerder een seizoentje assistent spelen van De Mil bij de jeugd.
Vergelijk dat met een Hayen, die had voor hij hoofdcoach werd al dit CV:
Bekijk bijlage 46356
Correct, enkele zeer goede matchen in de UCL toen.Bwa, niet mee eens. Als het erin zit, zit het erin hé.
Guardiola is toch ook na, ik denk, 1 seizoen Barcelona B meteen aan de slag gegaan bij de hoofdploeg?
Kompany is zelfs meteen trainer (allé, eerst speler/trainer) geworden van de hoofdploeg van Anderlecht.
Ervaring als coach is niet onbelangrijk en kan zeker een troef zijn, maar alle bovengenoemde mensen zijn wel mensen die al heel hun leven met voetbal bezig waren, en ook op een hoog niveau hebben gespeeld. En voorbeelden genoeg hebben gehad van goede trainers.
Dus waarom niet Hoefkens destijds? Was zelfs eerst nog goed begonnen, als ik het me nog goed herinner. Voor hetzelfde geld vertrekt die trein en heb je een goede, jonge coach waar je enkele jaren mee verder kan.
Zijn 2 opvolgers, Parker en Deila, hebben het ook niet kunnen waarmaken. Dus als trainer moet je toch ook nog wel een beetje geluk hebben dat het allemaal wat samenvalt op het goede moment.
Mee eens, maar die garantie heb je nooit hé. Iemand kan 10 jaar lang hoofdcoach zijn in lagere regionen en regelmatig kampioen spelen, maar nooit slagen op het hoogste niveau. Je kan zelfs een bekwame, ervaren coach aanstellen, maar als het niet klikt met de spelersgroep, het bestuur of de kwaliteit van de spelers is op dat moment niet top, kan het evengoed verkeerd gaan.Het is niet omdat je zelf op een bal kon trappen, dat je daarom ook (meteen) een degelijke coach bent. Uitzonderingen zijn er altijd, maar ik vind het toch absurd dat je standaard voorkeur zou geven aan een trainer die amper tot geen ervaring heeft, maar de competitie kent, ten opzichte van een buitenlandse trainer mét ervaring maar zonder die kennis. Bij Anderlecht kon ik die gok met Kompany als absoluut clubicoon ook veel beter begrijpen (als speler ook wel een paar gradaties boven Hoefkens natuurlijk), maar Hoefkens?
Nee, ik versta dat echt nog altijd niet.
Hoefkens was een afschuwelijke keuze aangezien die inderdaad nihil ervaring had. Redelijke speler voor een paar seizoenen maar zijn meest noemenswaardige wapenfeiten waren het feit dat hij op Wolverine probeerde te lijken en zijn madam die de aandacht trok.Deila deed het goed bij Standard, dus die move kon ik nog begrijpen. Dat die dan uiteindelijk tegenviel als trainer bij Brugge kan gebeuren, maar dat weet je niet op voorhand. Dan vind ik zo'n aanstelling als Parker toch een stuk vreemder. Een Brit met 0,0 affiniteit met de Belgische competitie, dat is op voorhand eigenlijk al gedoemd om te mislukken. Al kan je hier natuurlijk ook weer de omgekeerde redenatie toepassen, dat dat toch verrassend goed kan uitpakken, maar imo zijn die kansen een stuk kleiner.
Waarom kan je trouwens over Hoefkens niets zeggen? Kende beter de club dan zo'n Parker of Garrido, dus waarom niet? Het is altijd een risico om zo'n profiel met weinig tot geen ervaring aan te stellen als hoofdtrainer. In dit geval is het ook helaas lelijk tegengevallen, dus dan is het achteraf makkelijk praten. Je moet ook altijd kijken naar de beschikbare mogelijkheden hè. Misschien waren die er wel niet, geen idee.
Hayen kon uiteindelijk ook lelijk tegenvallen, maar die heeft ons toch een paar fenomenale momenten bezorgd. Als ik vandaag moet kiezen tussen opnieuw een profiel a la Hoefkens of een coach met meer ervaring, maar die verder helemaal niets heeft met de Belgische competitie, dan zal ik opnieuw voor het eerste kiezen.