Ik snap de commotie eigenlijk niet zo goed.
In geen enkele andere sector zou een werkgever die een werknemer of freelancer ergens wil weghalen toch die huidige werkgever daarvan zelf op de hoogte brengen? Het is toch echt aan de werknemer om dat te doen en dan de opzegmodaliteiten te respecteren? Wel, hier is dat gebeurd, Club heeft betaald en Leko heeft Baro op de hoogte gebracht. Het ging allemaal snel, dat wel, maar op zich is er imo weinig verkeerd aan. In het voetbal komt dit nu eenmaal in de pers wanneer het gekend is, maar op zich is het "schokeffect" toch gewoon hetzelfde als in een andere sector? Ik ben vorig jaar zelf weggehaald, op geen enkel moment heeft mijn huidige opdrachtgever contact gehad met mijn oude. Ik heb mijn aangetekende zending verstuurd en heb meteen telefonisch mijn opdrachtgever op de hoogte gebracht. En een dag later kreeg die de brief. Zoals hier Leko gebeld heeft naar Baro en het vlak nadien in de pers kwam.
Ik vermoed toch niet dat Baro in zijn HR activiteiten elke werkgever op de hoogte brengt dat er een werknemer hen gaat verlaten die hij geheadhunt heeft?