Het plan is goedgekeurd door alle ploegen op de daarvoor bestemde vergadering. Nu tijdens het seizoen willen terugkrabbelen omdat de uitslag je niet zint en nog aanpassingen willen met gevolg voor het komende seizoen en dit enkel bespreken met een deel van die ploegen. Ook het bommetje droppen in de media is niet perongeluk natuurlijk.
Je had hiervoor alle tijd voor de stemming plaatsvond en laten we ook niet zot doen en geloven dat hij zoiets doet voor het voetbal, dat is ook te gek. Iedereen in het wereldje heeft zijn eigen agenda die ze willen pushen.
Ik ga geen ranglijst maken van wie nu het ergste handelt, ik wil gewoon het “wij zijn wel ethisch” counteren en belachelijk vinden. Niemand handelt ethisch als er te winnen valt, iedereen zegt het wel te doen als ze verliezen.
Edit: Ik vind dus beide afspraken (gentleman's agreement over transfers en competitieformat) niet nagaan even belachelijk en een teken van hoe kinderlijk heel het voetbalgebeuren is, net zoals er dan opeens nood is om de ene terecht te wijzen maar de andere goed te praten.
Het is ook niet JPL specifiek maar een internationaal gegeven als je kijkt naar de Fifa en we ze zien als vrede ambassadeur.