Kan iemand mij dan eens concreet uitleggen hoe een vergelijkbaar land als Nederland 115 miljoen tv-geld binnenhengelt in een gewoon format met 18 clubs? Ik beweer trouwens nergens dat minder geld beter is, ik beweer wel dat meer tv-geld krijgen voor een competitieformat dat uw kleinere clubs eigenlijk minder en minder kansen geeft op uitschieters op lange termijn nefast is voor het niveau ervan.Meer geld is niet per se beter nee als je het niet goed gebruikt. Maar kan jij mij dan eens uitleggen waarom minder geld beter zou zijn?
Zie ook niet in waarom er 2 ploegen uit 1 b bijhalen uw competitie niet verzwakt.
Over de playoffs is hier al genoeg gezegd. Denk niet dat er hier veel mensen nog van mening zullen veranderen. Maar in Mid Mid heel wat argumenten waarom het afschaffen niet goed is voor het algemene niveau. En ja, daar speelt geld een heel grote rol in.
Een competitie is maar zo sterk als die kleinste clubs, trouwens. Al die voorstellen van playoffs, minder ploegen en weet ik veel wat nog allemaal gaan ten koste van die kleine clubs. Er is maar een select groepje dat daar beter van wordt.