Jupiler Pro League 2025-2026

Tbh, ik vraag me ook af wat sommige journalisten gepaft hebben als ze die stemformulieren invullen.
Bij Het Nieuwsblad zag ik bij sommigen Seys, Khalaili en Ito in die top 3 staan.
Populariteitswedstrijd, gaat zelden echt om kwaliteit. Ziet ge ook aan het feit dat fucking Schrijvers en Verlinden van ons drie en twee stemmen hebben opgepikt. En Leysen, die echt al twee jaar op een waanzinnig hoog niveau keept, krijgt er nul.

Love Love Love Hans maar alsof die afgelopen half jaar de beste speler was in België.

TWEEDE RONDE
1. Hans Vanaken • Club Brugge 220
2. Christos Tzolis • Club Brugge 199
3. Adem Zorgane • Union 167
4. Nathan De Cat • Anderlecht 55
5. Ryotaro Ito • Sint-Truiden 49
6. Promise David • Union 33
7. Kos Karetsas • KRC Genk 32
8. Kevin Mac Allister • Union 29
9. Brandon Mechele • Club Brugge 24
10. Zakaria El Ouahdi • KRC Genk 21
11. Jeppe Erenbjerg • Zulte Waregem 13
Christian Burgess • Union 13
13. Bryan Heynen • KRC Genk 10
Anan Khalaili • Union 10
Nilson Angulo • Anderlecht 10
16. Thorgan Hazard • Anderlecht 9
17. Romeo Vermant • Club Brugge 7
Carlos Forbs • Club Brugge 7
Aleksandar Stankovic • Club Brugge 7
20. Joaquin Seys • Club Brugge 5
Daan Heymans • KRC Genk 5
Marco Kana • Anderlecht 5
Rihito Yamamoto • Sint-Truiden 5
24. Raphael Onyedika • Club Brugge 4
Raul Florucz • Union 4
Kevin Rodríguez • Union 4
Nicolò Tresoldi • Club Brugge 4
Colin Coosemans • Anderlecht 4
29. Atsuki Ito • KAA Gent 3
Nacho Mirás • KV Mechelen 3
Keisuke Goto • Sint-Truiden 3
Alessio Castro-Montes • Union 3
Adriano Bertaccini • Anderlecht 3
34. Mathis Servais • KV Mechelen 2
Killian Sardella • Anderlecht 2
Anouar Ait El Hadj • Union 2
Charles Vanhoutte • Union 2
Joel Ordónez • Club Brugge 2
Kasper Dolberg • Anderlecht 2
Senne Lammens • Antwerp FC 2
Sofiane Boufal • Union 2
Tristan Degreef • Anderlecht 2
43. Tolu Arokodare • KRC Genk 1
Rein Van Helden • Sint-Truiden 1
Daam Foulon • Antwerp FC 1
Gary Magnée • Cercle Brugge 1
Rafiki Saïd • Standard 1
Ibe Hautekiet • Standard 1
Marcos Peano • La Louvière 1
Mario Stroeykens • Anderlecht 1

Dit he, er is daar echt geen reden om dit niet op het einde van het seizoen te doen.

Inderdaad, er is al een Profvoetballer van het Jaar over een gans seizoen, dat ze daar eens meer aandacht aan geven.

Profvoetballer van het jaar noemt die trofee. En dat gaat echt over de beste voetballer van het seizoen. Een prijs winnen op een half jaar is gewoon waanzin
Ge kunt geen gala organiseren als elke voetballer op't einde van't seizoen cocktails ligt te drinken op Ibiza.
Vandaar dat er altijd zo'n erg droge Profvoetballer van't jaar verkiezing is op't einde van een seizoen. Aankondiging van wie de winnaars zijn en daarmee basta.
Een Gouden Schoen organisator kan zich dat niet veroorloven omdat dan de 'grandeur' van zo'n show/gala/wat het ooit was... niet overeind blijft.

Ik hoorde ergens dat Jashari ook in aanmerking kwam voor belofte voor het jaar jaar maar daar heeft hij dan geen enkel punt gekregen? Sadiki heeft ook meer punten voor de schoen dan voor de beste belofte. Lukaku beste Belg in het buitenland is toch ook lachwekkend met wat Courtois en Doku allemaal doen.

Ik vind nu persoonlijk beste belofte ook zo vreemd als je al naar de Premier League en Serie A verkast bent. De belofte is imo dan al waargemaakt.
De Cat is wel de verdiende winnaar op dat vlak.

Eigenlijk hebben de meeste prijzen geen terechte winnaar gekregen imo.
Goal van het jaar -> nope
Trainer van het jaar -> terecht
Belofte van het jaar -> terecht
Keeper van het jaar -> nope
Beste Belg in het buitenland -> nope
Gouden Schoen -> imo, niet echt

Absurd dat Vanaken die tweede stemronde wint. De Cat als 4de daar is natuurlijk ook belachelijk. Tzolis zal wel opgelapt geraken. Aan hem om club kampioen te maken en te plaatsen voor volgende ronde cl. Dan kan hij volgend jaar de gouden schoen komen 'stelen'.

Volgens Sporza is Tzolis meteen na de bekendmaking vertrokken. Dat gaat serieus oplapwerk geven, als die al niet wilt vertrekken nu
Waarom zou die nu plots willen vertrekken? Situatie is toch niet anders dan een paar uur geleden?

Ontgoocheld ja omdat ie een journalistenprijs niet krijgt, kan ik inkomen. Maar dat is toch geen reden om nu plots te zeggen, ik ben hier weg?

Ja lijkt mij ook heel raar. Tbh, waarom zou hij niet teleurgesteld zijn en daar willen blijven voor een feestje.
Zijn broer en zijn mama waren mee, gedoodverfde favoriet, gekke cijfers dit jaar.

Ben er zeker van dat als hij voor de RD had gekozen Karetsas gewoon belofte van het jaar was geweest :) Speelde sowieso een beter jaar als De Cat, die natuurlijk wel een goede voetballer is.

Waarom zou die nu plots willen vertrekken? Situatie is toch niet anders dan een paar uur geleden?

Ontgoocheld ja omdat ie een journalistenprijs niet krijgt, kan ik inkomen. Maar dat is toch geen reden om nu plots te zeggen, ik ben hier weg?
Frustratie en ontgoocheling is een raar beestje, zeker deze weken nu de transferwindow open is hè

Staat ook gewoon op de foto met Jashari van Club. Het is ook gewoon match dinsdag dus dat ze allemaal maar naar huis gaan :unsure:

Ideaal. Ze wilde mijn theorie ontkrachten. Maar sowieso dat het al geweten was, want anders had die hier nooit zijn prijs komen halen.

Dus nu wint Club eigenlijk niks , want het is een speler van Milan die het nu haalt op een half seizoen. Wat een grap deze trofee. Blij dat ik daar niet meer naar kijk
Die zal gehoord hebben dat hij een grote kans maakte. Anders zou Tzolis ook niet zo ontgoocheld zijn geweest als het al bekend was. Alderweireld heeft zelf ook al bevestigd dat je het niet op voorhand weet.

Gij moet wel een gelukkige mens zijn, met al die programma's waar je niet meer naar kijkt :laugh: .

Die zal gehoord hebben dat hij een grote kans maakte. Anders zou Tzolis ook niet zo ontgoocheld zijn geweest als het al bekend was. Alderweireld heeft zelf ook al bevestigd dat je het niet op voorhand weet.

Gij moet wel een gelukkige mens zijn, met al die programma's waar je niet meer naar kijkt :laugh: .
No way dat die speciaal naar hier zou afzakken voor een lagere plaats. Dat zou ik echt niet kunnen begrijpen. Tzolis enzo zullen het nog niet weten, maar om die andere uit Milan op een wedstrijddag van AC Milan ( heeft gisteren een uur meegespeeld) hier te krijgen, gaan ze echt gezegd hebben dat die gewonnen heeft. Daar ben ik van overtuigd.

No way dat die speciaal naar hier zou afzakken voor een lagere plaats. Dat zou ik echt niet kunnen begrijpen. Tzolis enzo zullen het nog niet weten, maar om die andere uit Milan op een wedstrijddag van AC Milan ( heeft gisteren een uur meegespeeld) hier te krijgen, gaan ze echt gezegd hebben dat die gewonnen heeft. Daar ben ik van overtuigd.
Blijkbaar wist hij het al eind december.

Terug
Bovenaan