Jupiler Pro League 2025-2026

1. Die gaat nooit voor 40 miljoen weggaan tenzij op 31/08 ofzo. Dat is hij (nog) niet waard. Europees nog niets laten zien.
2. 1 contractjaar
3. Anderlecht heeft het geld nodig.
Gaan ze hem meteen al een Hazardachtig contract geven net nu ze hun salarisbasis hebben verlaagd? Hij speelt omdat hij onmisbaar is praktisch elke wedstrijd. Vroeg of laat wreekt zich dat in een blessure. Zeker bij Anderlecht hun medische staf

Het is in vele opzichten vergelijkbaar met Vermeeren bij Antwerp (financieel en sportief). Volledig opgehemeld hier zelfs opgeroepen bij de Rode Duivels. Hopen voor hem dat zijn sportieve ontwikkeling beter is dan bij Artur. Een jaartje op huurbasis bij Anderlecht is denk ik wel dromen. Niemand legt zoveel geld, om hem dan ergens anders nog te stallen. Tenzij je een satellietclub bent à la Strasbourg.
Daarom zeg ik ook dat het mooi zou zijn. Waarschijnlijk/realistisch is inderdaad iets anders.

Zou mooi zijn moest Bayern hem kopen voor een miljoen of 40, nog een jaartje bij Anderlecht laat rijpen, om daarna onder Kompany de stap naar de top te zetten.
Mist hij niet wat "body" om in de Bundesliga mee te kunnen doen? Als hij het hier al maar 60 minuten volhoudt, wat gaat dat dan geven in Duitsland?

Mist hij niet wat "body" om in de Bundesliga mee te kunnen doen? Als hij het hier al maar 60 minuten volhoudt, wat gaat dat dan geven in Duitsland?
Die jongen is 17, en heeft dus nog tijd genoeg om meer body te kweken?

Het feit dat hij het hier "maar" 60 minuten volhoudt is omdat hij gewoon elke wedstrijd moet spelen omdat hij er ondanks zijn leeftijd in de huidige ploeg al met kop en schouders bovenuit steekt met zijn klasse.

Laatst bewerkt:
Die jongen is 17, en heeft dus nog tijd genoeg om meer body te kweken?

Het feit dat hij het hier "maar" 60 minuten volhoudt is omdat hij gewoon elke wedstrijd moet spelen omdat hij er ondanks zijn leeftijd in de huidige ploeg al met kop en schouders bovenuit steekt met zijn klasse.
Tuurlijk, maar dan moet je hem nu nog niet naar de Bundesliga sturen hé ;-)

Van de 36 wedstrijden dit seizoen heeft hij er 17 de volle 90' gespeeld. Enkele wedstrijden vroegtijdig uitgevallen door blessure en enkele wedstrijden half fit gespeeld maar dan komt hij nog een gemiddelde speeltijd van 75'. Beetje kritiek geven om kritiek te geven niet?
Tuurlijk, maar dan moet je hem nu nog niet naar de Bundesliga sturen hé ;-)
Om meer body te kweken heeft hij nog tijd genoeg. Dit wil niet zeggen dat hij momenteel geen body heeft om in de Bundesliga mee te doen?

Van de 36 wedstrijden dit seizoen heeft hij er 17 de volle 90' gespeeld. Enkele wedstrijden vroegtijdig uitgevallen door blessure en enkele wedstrijden half fit gespeeld maar dan komt hij nog een gemiddelde speeltijd van 75'. Beetje kritiek geven om kritiek te geven niet?
Helemaal niet als kritiek bedoeld nochtans -> Als ik zie dat hij tegen ons maar 60 min kan meedoen dan vraag ik me af welke Europese (sub)topper hem direct zal kunnen gebruiken. En dan al zeker niet in de Bundesliga waar er toch meer gelopen wordt en het meer fysiek aan toe gaat.

Dus een constructie waar hij gekocht wordt en terug uitgeleend wordt zou ik wel logisch vinden -> terug uitlenen aan rsca zal volgens mij enkel gebeuren als rsca zich kan kwalificeren voor Europa.

Ik begrijp echt niet dat zulke gasten op die leeftijd al naar het buitenland willen.

Die lijken niet te beseffen dat ze daar bijna van nul moeten beginnen. Hier heeft zo een De Cat opgebouwd naar een basisplaats, door zijn prestaties bij de jeugd en de reserven, door zijn reputatie die hij daarin heeft opgebouwd, door de opvolging die er jarenlang is geweest,...

Gaat die naar een topclub in het buitenland, daar is hij gewoon die nieuwe jonge speler uit België die nog alles te bewijzen heeft. Daar is hij echt niet "De Cat, het grootste talent dat we hier de laatste jaren hebben gezien die meteen in de basis moet". Want voor zijn talent lopen er in de jeugd van die clubs 10 anderen rond die aanspraak maken op een plaats in de eerste ploeg.

Dan kan het best zijn dat hij 1 of 2 jaar moet wachten op een deftige kans, als hij die al krijgt. Terwijl je hier in België, bij een deftige club een quasi gegarandeerde basisplaats hebt en kan groeien.

Je zou nu toch denken dat er ondertussen voldoende voorbeelden zijn hoe het niet moet.

Ik begrijp echt niet dat zulke gasten op die leeftijd al naar het buitenland willen.

Die lijken niet te beseffen dat ze daar bijna van nul moeten beginnen. Hier heeft zo een De Cat opgebouwd naar een basisplaats, door zijn prestaties bij de jeugd en de reserven, door zijn reputatie die hij daarin heeft opgebouwd, door de opvolging die er jarenlang is geweest,...

Gaat die naar een topclub in het buitenland, daar is hij gewoon die nieuwe jonge speler uit België die nog alles te bewijzen heeft. Daar is hij echt niet "De Cat, het grootste talent dat we hier de laatste jaren hebben gezien die meteen in de basis moet". Want voor zijn talent lopen er in de jeugd van die clubs 10 anderen rond die aanspraak maken op een plaats in de eerste ploeg.

Dan kan het best zijn dat hij 1 of 2 jaar moet wachten op een deftige kans, als hij die al krijgt. Terwijl je hier in België, bij een deftige club een quasi gegarandeerde basisplaats hebt en kan groeien.

Je zou nu toch denken dat er ondertussen voldoende voorbeelden zijn hoe het niet moet.

Alternatief is blijven bij Anderlecht. Dat is anno 2026 toch een no-brainer?

Helemaal niet als kritiek bedoeld nochtans -> Als ik zie dat hij tegen ons maar 60 min kan meedoen dan vraag ik me af welke Europese (sub)topper hem direct zal kunnen gebruiken. En dan al zeker niet in de Bundesliga waar er toch meer gelopen wordt en het meer fysiek aan toe gaat.

Dus een constructie waar hij gekocht wordt en terug uitgeleend wordt zou ik wel logisch vinden -> terug uitlenen aan rsca zal volgens mij enkel gebeuren als rsca zich kan kwalificeren voor Europa.
Zijn lichaam moet nog tot volle wasdom komen. Hij heeft ook al wat blessures opgelopen en enkele weken terug met getapete knie gestart en men heeft hem voortijdig moeten vervangen. Dus ik snap wel dat ze er voorzichtig mee zijn. Momenteel doet De Cat de ploeg wel draaien.

Kan natuurlijk ook perfect groeien als een topclub die koopt en uitleent aan een mindere ploeg in een betere competitie, zoals men met Lavia heeft gedaan.

Kan hij imo in bepaalde gevallen meer aan hebben dan nog een jaar blijven bij een vierkant draaiend Anderlecht.

Staat ook een goed kopke op, dus nogal kort door de bocht om te denken dat die niet zou beseffen dat hij daar terug van 0 moet beginnen. Kan imo ook net helpen om een speler mentaal weerbaarder te maken.

Bon, is een uitzonderlijk talent, dus dat komt wel goed als hij zware blessures kan vermijden de komende jaren.

Kan natuurlijk ook perfect groeien als een topclub die koopt en uitleent aan een mindere ploeg in een betere competitie, zoals men met Lavia heeft gedaan.

Kan hij imo in bepaalde gevallen meer aan hebben dan nog een jaar blijven bij een vierkant draaiend Anderlecht.

Staat ook een goed kopke op, dus nogal kort door de bocht om te denken dat die niet zou beseffen dat hij daar terug van 0 moet beginnen. Kan imo ook net helpen om een speler mentaal weerbaarder te maken.

Bon, is een uitzonderlijk talent, dus dat komt wel goed als hij zware blessures kan vermijden de komende jaren.
Gekocht door een buitenlandse club en uitgeleend aan Club of Union :p.

Ja, goed voorbeeld inderdaad...

Ik postte gisteren al dat ik het spijtig vind dat Genk zen stadion niet vol kreeg voor een europese wedstrijd maar wat te zeggen van deze ultra belachelijke opkomst in Gent in een belangrijke wedstrijd voor PO1? 20:45 op een vrijdagavond, het wordt er met de jaren erger toch, wat een trieste bedoeling? Ze hebben wel een knappe tifo zie ik.
Onze stadions moeten echt eens wat voller komen en zeker voor clubs die pretenderen topclubs te zijn.

Laatst bewerkt:
Zit toch redelijk vol?
Veel file nog op weg naar t stadion ook...
Maar nu zelfs met wachten op de aftrap nog veel volk in de tribune

Zat wel degelijk goed gevuld, zij het met aantal gratis kaarten (heb een abo, maar zat er zelf met een paar tiental mensen van onze jeugdclub bvb)
Ondanks dat het nu ook weer niet zo flitsend was, denk wel dat ze weer wat zieltjes aan't winnen zijn met de laatste twee overwinningen. Zeker met de lokale jongens op het veld
Hopelijk verprutsen ze het volgende week niet

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan