Kleine Beursfeiten

Pitch onwaardig wat puur meesurfen op hype en dus kleine positie

Deze trouwens ook, maar ik zal hem toch delen. Gisteren Centrus Energy gekocht.

Tot op heden de enige US enricher van uranium. 60% eraf van de piek sinds BWX die aankondigt ook enrichment te willen doen. Genoeg gezakt om te kopen voor mij:

1/Minstens 9 jaar tussen willen en effectief mogen opstarten, als ze al approval krijgen
2/BWX mag enkel defensie doen, niet commercial, waar de meeste $$$ zitten
3/2.7B$ award van DOE om nucleaire supply chain op te krikken, waarvan $900M award aan Centrus

Dramatisch duur, maar dat is ook niet hoe je naar een stock als deze moet kijken. Eerder de vraag: is 4B$ (= huidige MC) een aanvaardbare rarity premium voor dit monopolie wetende dat US admin dollars smijt om een hand te hebben in alle kritische sectoren? Ik denk dat dat een pak meer waard zal zijn dan 4B$ binnen 5 jaar. Maar er kan ook 90% af :)

Kleine (moonshot)positie dus want de financials zijn niet te harden voor alle duidelijkheid, maar wel LT hold.

Laatst bewerkt:
Ik zie BDW voor mij die roept: 'ZET DIE PLOAT AF'
Voor die keer dat ik van zo’n mooie plaat kan genieten 😉. Zal hem afzetten, maar vond het tot nu toe toch een zeer mooie 🤔. Er valt toch niet te ontkennen dat mijn timing hieromtrent wel een schot in de roos is / was (tot nu toe). En als ik daardoor (al is het maar sommige) BG-lezers heb kunnen behoeden om al eerder aan hogere prijzen te kopen, is dat op zich ook al een mooie meerwaarde geweest, lijkt mij. Daar draait het uiteindelijk allemaal om: het cijfertje waaraan je aankoopt en het cijfertje waaraan je verkoopt.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Na een top en een felle daling komt er meestal een herstel van 50% of wat meer van de bodem tov de top 🤷‍♂️. Binnenkort weer iedereen “tijdelijk” euforisch. Buy the dip. Netflix naar 106$ of zo, maar al aan 95$ verkocht. Ben vlug tevreden 🤷‍♂️.
Netflix voorbeurs flink omlaag na Q2-missers en opstap van co-founder. Bijkomend heeft er, zoals hierboven vermeld, inderdaad een herstel van iets meer dan 50% plaats gevonden tussen top (134,12$) en bodem (75,01$). Ben benieuwd naar het vervolg...

Pfff, nog even en ik ga gewoon blind wat aankopen doen van een hoop aandelen of ETF's, cashberg wordt gewoon te groot, politieke situatie, echt goedkoop zijn de markten niet, gewoon niet makkelijk wat te vinden - had 3 vislijnen uitgezet voor Meli, Solvay en D'ieteren maar niet genoeg doorgezakt - te gierig geweest.

Mss toch die Autoinvest erbij nemen - eigenlijk is dat een luxe om wat geld te investeren zonder inspanning en stress - geen idee of ik de enige ben die dat ervaart

Mss toch die Autoinvest erbij nemen - eigenlijk is dat een luxe om wat geld te investeren zonder inspanning en stress - geen idee of ik de enige ben die dat ervaart
Ik probeer te kopen als ik het meeste stress ervaar of zie dat er hier veel stress heerst, en te verkopen als er teveel euforie is.

Applied Optoelectronics en Soitec. Hoogst speculatieve side bets. Big 3 memory vormt momenteel het gros van m'n AI buildout blootstelling. $MU rechtstreeks en de 2 Aziatische spelers via een Korea tracker.

Op X heb je een aantal interessante accounts die rapporteren over de AI supply chain en beneficiaries en daarbij verder kijken dan het klassiek lijstje van Nvidia, AMD en de hyperscalers.
@Jukan05 en @zephyr_z9 bijvoorbeeld. En voor meer concrete trade tips in dezelfde sector heb je oa. Serenity @aleabitoreddit en Gaetano @crux_capital_
Photonics posities Soitec en Applied Optoelectronics sinds deze post 3 weken geleden +75 en 85%.
Kuddegedrag blijft toch iets geks.
Ook big 3 mem +25-40%.

Ik probeer te kopen als ik het meeste stress ervaar of zie dat er hier veel stress heerst, en te verkopen als er teveel euforie is.
Maar als de prijzen hoog staan zonder dat het fundamenteel goed gaat met de economie, dan is dat toch ook een reden tot zorg?
Je hoort dat het slecht gaat met de job market in de US, en toch zijn de aandelen ATH's aan het printen.
Het is zo dat bubbels ontstaan, doordat de aandelenprijzen te ver vooruitlopen op de economie.

Maar als de prijzen hoog staan zonder dat het fundamenteel goed gaat met de economie, dan is dat toch ook een reden tot zorg?
Je hoort dat het slecht gaat met de job market in de US, en toch zijn de aandelen ATH's aan het printen.
Het is zo dat bubbels ontstaan, doordat de aandelenprijzen te ver vooruitlopen op de economie.
Daarom de laatste meltup opdat de grote partijen kunnen afbouwen en retail kunnen opzadelen met de shit 🤷‍♂️. Die ETF’s met maandelijkse aankopen zijn daar ideaal voor.

Terug
Bovenaan