Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Omdat er weinig Belgische coaches zijn die zich hier willen aan verbranden of met die vedetten kunnen om gaan? Eigenlijk zouden ze Tedesco nu koste wat kost moeten buiten zetten en onmiddellijk Hein aanstellen.
Eigelijk zouden ze niet Hein moeten aanstellen maar gewoon mezelf, ik ben niet duur en ik laat de wereldbeker 100% zeker naar België afkomen.

Omdat er weinig Belgische coaches zijn die zich hier willen aan verbranden of met die vedetten kunnen om gaan? Eigenlijk zouden ze Tedesco nu koste wat kost moeten buiten zetten en onmiddellijk Hein aanstellen.
Hein die geflopt is bij Genk en Anderlecht, de hofleveranciers van onze nationale ploeg? 😎

Jammer, dit was het dan. Ik geef grif toe dat ik niet eens ontgoocheld was meteen na de wedstrijd. Kan haast ook niet anders na drie absolute brolwedstrijden en quasi 0,0 hoop. Mocht je nu nog een sprankelende groepsfase hebben gespeeld en je gaat er dan op deze manier uit, da's iets anders.

We mogen de Fransen bedanken dat hun vizier niet wat scherper stond want ze hebben toch genoeg halve kansjes gehad om een doelpunt te maken. Ik snap overigens dat je wat defensiever start tegen Frankrijk, maar dat was toch ook echt angsthazenvoetbal van de bovenste plank. Zelfs na de 1-0 heb ik volgens mij meer passes breed of achteruit gezien dan vooruit. Als dit Duitsland of Spanje was geweest, dan was het los 5-0 hoor.

Ik was op zich positief verbaast met de combo Openda - Lukaku, maar waarom dan Carrasco aan de aftrap moet verschijnen is mij toch compleet onduidelijk. Ik had die man zelfs niet eens opgeroepen en die maakt hier gewoon meer minuten dan CDK, Bakayoko of Lukebasio (zelfs te samen?). We hebben de voorbije wedstrijden gezien dat die veel counters om zeep helpt en dan breng je hem aan de aftrap. Brainfart van jewelste imo.

Ik kan maar één ding concluderen na dit tornooi en dat zal geen verrassing zijn, maar Tedesco = out.

Zwitserland heeft ook spelers van city, Arsenal, ..
Oostenrijk hebben we tegen gespeeld in kwalificaties
Akanji zit bij City, maar wij hebben daar Doku en patron van de ploeg KDB. Bij Arsenal hebben ze bij mijn weten niemand, en hebben wij Trossard.

Voor het overige de doelman van Inter, maar voor de rest toch allemaal geen toppers.

En bij Oostenrijk ben je na Sabitzer al uitgepraat.

Als we met een duts van een coach als Tedesco opgescheept blijven, sluit ik niets uit. Maar eigenlijk zijn dit soort posts gewoon gigantische onzin. Er zit nog meer dan genoeg talent in deze groep, en er loopt nog een heleboel potentiële (sub)toppers rond in ons land. Voor veel van de nieuwe jongens kwam dit toernooi te vroeg, maar dat was ook verwacht. Ze werden dan ook nog eens mismeesterd door deze bondscoach.

Met De Bruyne, Hazard, Lukaku en Courtois had je spelers waarmee je een wereldploeg en topfavoriet had. Dat is gedaan. Maar met een ietwat deftige coach moeten wij ons de komende 10 jaar nog altijd gemakkelijk plaatsen, en moeten wij net als verschillende andere kleinere landen de afgelopen jaren in staat zijn om mooie dingen te laten zien op toernooien.
Ik zeg niet dat ze terug gaan zakken tot een niveau 2006-2010, maar Europees zullen ze nu toch eerder terug richting top 10 vallen ipv top 5. Verschil met Spanje, Duitsland, Frankrijk, Portugal & Engeland zal komende jaren terug een pak groter zijn. Oostenrijk, Denemarken & Zwitserland staan ook hoger op dit moment. Nederland nog een beetje te bekijken hoe ze nog verder evolueren dit toernooi, maar barst wel van het talent. En dan heb je nog landen zoals Noorwegen en Zweden met leuke talenten in de pipeline. Ook een Tsjechië, Turkije of Oekraine zijn landen waar je niet zomaar overheen zal walsen. Maar oke, volgend WK is met 16 UEFA landen, zijn ze normaal altijd bij.

9b286a62-3673-4943-a11a-fcd8ddd39fbe.jpg

Heeft Tedesco toch wel niet 4 matchen lang de verkeerde Kevin op het veld gezet zeker.

Akanji zit bij City, maar wij hebben daar Doku en patron van de ploeg KDB. Bij Arsenal hebben ze bij mijn weten niemand, en hebben wij Trossard.

Voor het overige de doelman van Inter, maar voor de rest toch allemaal geen toppers.
Xhaxa is idd net weg bij Arsenal maar wel naar de kampioen van Duitsland

En Rodri is de patron van city en er speelt een Oostenrijker bij Real

En in al die andere landen vinden ze die dan wel? Of is het weer een typische Belgenmop waarom ze er hier geen kunnen vinden?

Wat een verademing Portugal tegen Slovenië. En respect voor het lef van Slovenië hoe ze de match ook aanpakken. Dan liever zo onderuit gaan dan zoals de Belgen.

Ik dacht "oef nu moet ik me niet meer teveel ergeren dit EK".

Maar dan zit ik hier te luisteren naar Joos die plots begint over God en Gaza tijdens Portugal - Slovenië. En élke beslissing van de scheidsrechter in twijfel trekken.

Graag samen met Tedesco afdanken.

Heeft onze brolcoach al een interview gegeven eigenlijk? Of met de staart tussen de benen afgedruipt?
A la Martinez na het verlies tegen Italie.. Hoe een zwak EK Roemloos ten onder, letterlijk enkel tegen Roemenie iets of wat deftig gespeeld. Tedesco buiten..
Triestige vertoning..

Het enige goeie aan dit toernooi is dat Casteels objectief de beste Rode Duivel was. Hopelijk wordt dat in het breed uitgesmeerd, zodat Thibauke z'n kas kan opfreten.

Hein wil een jaartje pauze inlassen voor zijn gezondheid. Waarom zou je die dan willen aanstellen? Ofwel hoopt die stiekem dat Tedesco toch eruitvliegt en zichzelf toch kan presenteren. :p

Voor de rest heb je toch geen bereidwillige Belgische trainers met panache? De twee waar ik zou aandenken hebben andere carriëreplannen (Kompany en Clement).
De rest is het vermelden (nog) niet waard.

Met Neerpede alleen win je niets, dat weet zelfs de voorzitter van Anderlecht. Hoe Lukaku hier gewoon 4 matchen mag ronddutsen is ongezien.

Terug
Bovenaan