Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Voor de rest heb je toch geen bereidwillige Belgische trainers met panache? De twee waar ik zou aandenken hebben andere carriëreplannen (Kompany en Clement).
De rest is het vermelden (nog) niet waard.

Union heeft al jaren geen topcoach en ook niet de duurste kern, maar speelt wel top.

Ik kan hier echt met de beste wil van de wereld niks, maar dan ook niks positief over Tedesco schrijven.

Op het eerste zicht zou je nog denken dat hij tactisch toch wel wat durft, door plots 4-4-2 te gaan spelen met 2 spitsen tegen Frankrijk. Ik kreeg zowaar een beetje hoop, dat hij toch wat flexibeler zou zijn dan gedacht.

Alleen bleef het ook bij die ene ingeving en ingreep. De rest van de ploeg waren gewoon opnieuw zijn favorietjes die het al een gans tornooi lieten afweten.

En dan moest het ergste nog komen. Gewoon opnieuw, op quasi exact hetzelfde moment in de wedstrijd, een aanvallende speler eruit voor Mangala. 60 minuten heeft Tedesco het volgehouden om eens wat flexibel te zijn en eens wat anders te proberen.

Op zich kan je een plotse andere tactische aanpak nog verdedigen. We lagen onder tegen de Fransen en kregen met moeite een kans bijeen gevoetbald, terwijl Frankrijk gewoon morste met de kansen. Maar haal er dan toch Lukaku af, die echt geen bal goed heeft geraakt de ganse wedstrijd. Of Carrasco, die duidelijk in de zandbak zijn scherpte en snelheid heeft achtergelaten. Of Theate, die gewoon zijn flank niet durft af te gaan (echt, op een bepaald moment laat zijn man de hele boulevard open en dan nog keerde hij terug om de bal breed te leggen naar Vertonghen). Nee, opnieuw diezelfde bekakte wissel op exact hetzelfde moment die hem en de Duivels tegen Oekraïne dat fluitconcert hebben opgeleverd.

En dan, wanneer het kalf verdronken is, dan mag een De Ketelaere eens opdraven. Echt, ik zou als CdK zijnde bijna gezegd hebben "kust mijn mooie geblondeerde kl*** beste heer Tedesco, los het nu zelf maar op". Had hij er nu op dat moment ook nog De Cuyper ingebracht, ik was morgen helemaal tot in Tubeke gereden om hem in het Italo-Duits eens goed mijn gedacht te zeggen.

Complete ramp die vent. En we zitten er nog mee tot na het WK. :cry:

Het wordt na deze pijnlijke uitschakeling ook tijd voor een definitieve evaluatie van deze gouden generatie. 6 toernooien, slechts 1 halve finale. Het zijn tegenvallende cijfers waarbij 2016, 2022 en 2024 flops van de eerste orde zijn geworden.

Hoe kan het toch dat er met dit materiaal zo weinig is klaargespeeld? Dat de topduels toch vrijwel altijd in België als underdog en verliezer resulteerden?

En dan moest het ergste nog komen. Gewoon opnieuw, op quasi exact hetzelfde moment in de wedstrijd, een aanvallende speler eruit voor Mangala. 60 minuten heeft Tedesco het volgehouden om eens wat flexibel te zijn en eens wat anders te proberen.
Lukaku krijgt wel een kans op pas van Mangala en De Bruyne krijgt ook een grote mogelijkheid

En Frankrijk scoort met puur geluk want volledig gekraakt schot dat afwijkt

Het wordt na deze pijnlijke uitschakeling ook tijd voor een definitieve evaluatie van deze gouden generatie. 6 toernooien, slechts 1 halve finale. Het zijn tegenvallende cijfers waarbij 2016, 2022 en 2024 flops van de eerste orde zijn geworden.

Hoe kan het toch dat er met dit materiaal zo weinig is klaargespeeld? Dat de topduels toch vrijwel altijd in België als underdog en verliezer resulteerden?
Keer op keer angsthazenvoetbal en onbegrijpelijke selecties en favorietjes bij de opstelling.

Verdorie, zelfs Mertens zou een selectie meer gerechtvaardigd hebben dan Carrasco, want die heeft er een heel goed seizoen op zitten.
(Niet dat ik vind dat die geselecteerd had moeten worden)

Keer op keer angsthazenvoetbal en onbegrijpelijke selecties en favorietjes bij de opstelling.

Verdorie, zelfs Mertens zou een selectie meer gerechtvaardigd hebben dan Carrasco, want die heeft er een heel goed seizoen op zitten.
(Niet dat ik vind dat die geselecteerd had moeten worden)
Dit toernooi werd al verloren tegen Oekraïne natuurlijk. Er was hier een calculator in het topic die dit allemaal exact had berekend maar het is eigenlijk onvoorstelbaar dat België zo'n slechte match tegen Oekraïne neerzette in aanvallend opzicht. Dat kon echt niet.

Omdat je al 10+ jaar zit opgescheept met trainers die 0,0 tactisch inzicht hebben, niet durven ingrijpen waar nodig als het om hun chouchous gaat en enkel vasthouden aan dezelfde wissels op dezelfde minuut ipv een wissel uit te voeren die een verschil kunnen maken.

Martinez heeft gewoon het geluk gehad dat hij die jaren met Courtois, Kompany, Hazard, De Bruyne en Lukaku op elke linie een van de, zo niet de beste speler ter wereld had lopen voor die specifieke positie.

Gaan we nu in die knock-out's allemaal 0-0 matchen krijgen tot het einde en dan beslissen? Beter de laatste 10 minuten inschakelen dan 🙃

Omdat je al 10+ jaar zit opgescheept met trainers die 0,0 tactisch inzicht hebben, niet durven ingrijpen waar nodig als het om hun chouchous gaat en enkel vasthouden aan dezelfde wissels op dezelfde minuut ipv een wissel uit te voeren die een verschil kunnen maken.

Martinez heeft gewoon het geluk gehad dat hij die jaren met Courtois, Kompany, Hazard, De Bruyne en Lukaku op elke linie een van de, zo niet de beste speler ter wereld had lopen voor die specifieke positie.
Aub he Lukaku beste speler ter wereld op die specifieke positie. Heeft nooit iets bewezen bij een absolute topclub. We zijn hier allemaal aan snel om Ronaldo bij Portugal in vraag te stellen als basisspeler maar Lukaku blijven we allemaal slikken.

Aub he Lukaku beste speler ter wereld op die specifieke positie. Heeft nooit iets bewezen bij een absolute topclub. We zijn hier allemaal aan snel om Ronaldo bij Portugal in vraag te stellen als basisspeler maar Lukaku blijven we allemaal slikken.
Ik zal nooit fan worden van Lukaku, maar in die periode prikte die er wel vrijwel elke match eentje binnen en behoorde toen wel tot een van de beste spitsen van de wereld. Nooit dé beste, maar toen wel nuttig en efficient.

Vandaag had die tijdens de rust gewoon binnen moeten blijven natuurlijk.

Ik ben zo gefrustreerd na deze wedstrijd, godverdikke!

Frankrijk was zwak en nog slagen wij erin nog zwakker te zijn. 88 minuten met dichtgeknepen billen gespeeld, bange schapen.

Weeral met een andere opstelling beginnen met godbetert Carasco weer in de ploeg.
Openda er terecht in, maar geen ballen hebben om Lukaku op de bank te zetten, dus de Fransen voldoende ruimte geven op de wingbacks om door te schuiven.

KDB mag ook wel in eigen boezem kijken, zijn EK was allesbehalve top te noemen.

En weer de verdediging die schrik had om aan te sluiten en zo het veld soms 70m lang wist te maken waardoor voetballen onmogelijk werd.

Dan gaan we Openda, die toch nog wat inzet toonde, eraf halen. Lukaku die toonde dat hij niet fit is, laten staan.
En dan in de 87/88ste minuut plots CDK tevoorschijn toveren om het wonder te volbrengen, maar hem in de groepsfase wel niks gunnen.

Tedesco is echt veel te licht gebleken, net zoals onze ploeg. Tedesco mag vertrekken en een paar spelers (die hopelijk de eer aan zichzelf gaan houden) meenemen.

Akanji zit bij City, maar wij hebben daar Doku en patron van de ploeg KDB. Bij Arsenal hebben ze bij mijn weten niemand, en hebben wij Trossard.

Voor het overige de doelman van Inter, maar voor de rest toch allemaal geen toppers.

En bij Oostenrijk ben je na Sabitzer al uitgepraat.
Arnautovic bij Inter.
Laimer bij Bayern en Baumgartner bij Leipzig.

Een bondscoach moet ook gewoon niet naar namen kijken, maar heeft gewoon de luxe om ruim naar posities en vorm te kijken. Als uw huidig beste aanvallend profiel bij Atalanta of Leipzig speelt zet die dan gewoon. Als uw beste linksback bij Brugge speelt zet die dan gewoon in plaats van een centrale verdediger daar uit positie te zetten. Zijn uw beste centrale verdedigers er 2 van Anderlecht dan is dat gewoon zo. ALS FOKKING MATTE SMETS DE PLAYOFFS VAN LEVEN SPEELT DAN MAG DIE EEN MAAND LATER OOK RODE DUIVEL ZIJN VAN MIJ.

Stop toch gewoon met naar namen kijken en zet uw elftal op basis van positie en vorm.

Als Lukaku en De Bruyne en Vertongen stoppen, mag het van mij Tedesco zijn. Met Hein of Clement of Kompany of … ga je zonder die mannen weinig punten pakken op het WK.

Een bondscoach moet ook gewoon niet naar namen kijken, maar heeft gewoon de luxe om ruim naar posities en vorm te kijken. Als uw huidig beste aanvallend profiel bij Atalanta of Leipzig speelt zet die dan gewoon. Als uw beste linksback bij Brugge speelt zet die dan gewoon in plaats van een centrale verdediger daar uit positie te zetten. Zijn uw beste centrale verdedigers er 2 van Anderlecht dan is dat gewoon zo. ALS FOKKING MATTE SMETS DE PLAYOFFS VAN LEVEN SPEELT DAN MAG DIE EEN MAAND LATER OOK RODE DUIVEL ZIJN VAN MIJ.

Stop toch gewoon met naar namen kijken en zet uw elftal op basis van positie en vorm.
Laat net die mannen dan ook het meest gemotiveerd zijn om voor hun land te mogen spelen ipv 1of andere vedette op retour uit de woestijn (ja Carrasco, gij).

Terug
Bovenaan