Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Speciale stat: van de 6 KO wedstrijden tot nu toe gespeeld is telkens de thuisploeg doorgegaan. Openingspost is aangepast.

Op basis van wat ga je zo'n 2 man bondscoach maken? Allè, dat kun je toch gewoon niet menen mag ik hopen?
Op badis van wat is Tedesco bondscoach?

Ooit 2de geworden in de Bundesliga maar daarna snel ontslagen. Daarna eens een beker gewonnen maar opnieuw snel ontslagen.

Zelfs Hugo Broos kan betere referenties voorleggen dan een Tedesco.

Ik ben zelf zeker geen fan van Tedesco en ik zou ook liever hebben dat hij vertrekt. Maar als je hem ontslaat moet je er natuurlijk ook wel zeker van zijn dat er iemand beter is die de job WIL doen. Velen gaan er precies vanuit dat het zo gemakkelijk is om een goede trainer aan te trekken, maar het loon dat onze Belgische bond kan aanbieden is misschien ook niet hoog genoeg voor een toptrainer aan te trekken. En welke toptrainer wilt bondscoach worden van deze groep spelers? We hebben heel veel kwaliteit, genoeg om naar EKs en WKs te gaan, maar om winnen niet, zelfs niet met een toptrainer. Dus misschien was/is Tedesco wel het beste wat we kunnen krijgen? Hij is ook nog jong, hij kan misschien nog meegroeien met deze groep spelers.

En juist omdat je een goede analyst bent, wilt nog niet zeggen dat je een goede coach bent. De mensen die nu op Hein zitten te roepen, doen dat vooral omdat ze het eens zijn met zijn analyses. Maar dat wil nog niet zeggen dat je een groep kan coachen, je tactiek kan overbrengen op de groep...

Ik vind ook wel dat we eens naar de spelers moeten kijken. Als je kijkt naar hoe andere kleinere landen spelen... die zijn trots dat ze daar staan, vechten voor elke bal,... dat zit er in ons team precies niet in. Misschien kunnen/willen ze gewoon niet beter.

Dat jullie Lukaku nog willen verdedigen daar kan ik niet bij:

Romelu Lukaku’s stats v France:
0/1 Successful dribble
0 Goals
0 Assists
1 Shot
2/10 Duels won (20%)
7 Accurate passes
20 Touches (Fewest of any player)
54% Pass accuracy

Gisteren aanwezig in het stadion, top sfeer en onze supporters waren wel degelijk voltallig aanwezig en bemoedigend.
Echter was de wedstrijd weer een continuiteit van frustratie en ergernis ... die fucking Tedesco man...

• Het was pijnlijk duidelijk dat onze verdediging geen idee heeft van opbouwen. Het spel viel daar telkens dood door hun gebrek aan inzicht. Onze backs kennen doorgaans maar twee opties: achteruit spelen of een lange bal geven, wat meestal resulteert in balverlies.
  • Ons middenveld was ook een ramp: Onana deed een EK in choking in en KDB stond praktisch in ons doel.
  • En dan Lukaku... die vent doet geen stap extra en was gisteren ver onder niveau. Het was tenenkrullend om te zien dat hij zijn speeltijd mag volmaken.
  • Standaard brainfart wissels ... hoeveel meer signalen moet je als coach nog krijgen om te zien EN horen dat dit niet werkt?
  • Pressure en druk zetten? Niet belangrijk voor Tedesco en onze spelers, laat die Fransen maar begaan ...
We kunnen veel zagen over Doku, maar tis tenminse een strijdend duracel konijn ... als je ziet met wat voor gretigheid die speelt vergeef ik hem zijn zonden (al is er een limiet)

Union heeft al jaren geen topcoach en ook niet de duurste kern, maar speelt wel top.

Union heeft ook de druk niet. Van de Rode Duivels verwachten we iets, Bij Union is er tot nu nauwelijks druk behalve wanneer ze in de eindronde zitten.

En:
Blessin Is een Duitser, geen Belg.
Mazzu is buitengesmeten bij echte topclubs.
Karel Geraerts is toch maar een lichtgewicht op dit moment. Zou ook totaal niet interessant zijn voor zijn carrière op dit moment.

Moet ook eerlijk zijn, de topclubs van de pintjesliga hebben ook meestal een buitenlandse coach. Nicky Hayen zal de uitzondering zijn.

Martinez liet in de Portugese media optekenen dat hij heel tevreden was met de overwinning gisteren tegen Slovenie en dat zo'n penaltyoverwinning beter is voor het team dan winnen met 2 of 3 goals verschil :laugh:
Die coaches :laugh: , geloven die eigenlijk alles wat ze zelf zeggen? Of is dit gewoon Jacky Matthijssen gewijs wat dollen met de pers?

We zijn een bende losers. Als het erop aankomt, waren we in 2018 veel te laf, en vandaag zijn we het in het kwadraat.

Dat had onze wereldkeeper overigens al voor het tornooi opgemerkt.

Maar de rest van onze ploeg zet ook geen druk. Dan loop je u al spits gewoon stikdood voor niks.

En onze ploeg heeft ook nooit de intentie gegeven van te willen opschuiven, gezien hoe laag we telkens stonden?
Die goal van Tielemans komt er wel op bijsluiten+ Lukaku die de bal afschermt en goed terugspeelt
In de eerste match zag je die pressing wel van onze voorhoede maar toen liep Lukaku ook al niet mee. Maar het was voor mij vooral ergerlijk als de Fransen balbezit hadden op het middenveld en Lukaka aan het stappen was richting de tegenstander in balbezit. Zet daar eens je lijf van 100kg tegen, recupereer die bal, pass naar teammaat en loop zelf diep.

UGH

Doku rendeert onvoldoende, mede door het gebrek aan ondersteunining: Theate die niet overlapt en te weinig mensen in de box. Maar ik snap de keuze wel ergens want verdedigend is Doku toch ook altijd een risico. Maar als het aanvallend niets bijbrengt wissel je hem dan niet best en laat je hem eens op de bank als supersub?

Op badis van wat is Tedesco bondscoach?

Ooit 2de geworden in de Bundesliga maar daarna snel ontslagen. Daarna eens een beker gewonnen maar opnieuw snel ontslagen.

Zelfs Hugo Broos kan betere referenties voorleggen dan een Tedesco.
Ah, met dat schitterend argument zijn Sonck en Verheyen natuurlijk de ideale kandidaat om bondscoach te worden.

Ik denk niet dat de bond Tedesco gaat ontslaan. Dat heeft dan deels met geld te maken, en deels met gezichtsverlies (want ja, ze hadden hem voor de start van het EK nog verlengd). En ze kunnen zwaaien met het feit dat ze hier van het grote Frankrijk zijn verloren, niet van pakweg Georgië... Het hangt er natuurlijk nog wat vanaf wat jongens als De Bruyne, Lukaku, ... achter de schermen vertellen.

Als ik Tedesco was, zou ik de eer wel aan mezelf houden. Je hebt het al verkorven bij de fans, je hebt het verkorven bij een groot deel van de analisten en journalisten. Geen goede basis om te starten aan de kwalificatie voor het WK. Er gaat meteen vanaf de eerste wedstrijd een grote druk liggen en als je in die wedstrijd dan niet meteen goed speelt...

Los van de resultaten en het geleverde spel zijn er toch wat zaken die hij raar of slecht heeft aangepakt. Uiteraard is er het debacle met de aanvoerdersband/Courtois. Daarna neemt hij maar 25 ipv 26 spelers mee, ondanks het blessureleed in de defensie. Hij laat De Cuyper beide oefenwedstrijden spelen, om hem daarna in de eerste wedstrijd meteen te vervangen door iemand die geen linksback is. Hij vervangt de geblesseerde Meunier niet. Hij vist plots Witsel terug op om één of andere reden (die dan ook de ganse tijd geblesseerd is).

Sommigen verhieven hier Tedesco 2 jaar geleden meteen tot een godenstatus (en 100x beter dan Martinez en bla bla bla). Zo positief was ik niet, maar hij was wel goed begonnen en de Belgen speelden die eerste wedstrijden tegen Duitsland, Zweden, ... best wel goed, en brachten positief voetbal. Daar bleef nu bitter weinig tot niets van over. Vreemd... en geeft weinig vertrouwen voor de toekomst. In plaats van progressie richting het WK, was het degressie.

Veel spelers gaven ook niet thuis, dat moet ook gezegd worden (al dan niet gedeelde verantwoordelijkheid met de trainer). Lukaku presteerde niet goed genoeg. Doku had weinig tot geen efficiëntie. De Bruyne was niet slecht, maar toch ook niet scherp/zuiver genoeg bij momenten. Trossard was vrij dramatisch. Carrasco, tja... enz

Nu afwachten wat Lukaku en De Bruyne gaan doen. Ik vrees toch nog altijd dat ze gaan stoppen...

Zou Casteels nu toch geen spijt hebben dat hij vóór het EK al een contract tekende in de woestijn? Ik zou denken dat een paar deftige ploegen in Europa toch een contractje zouden hebben klaarliggen.

Ook dat laatste is niet positief natuurlijk. Casteels al naar SA. Carrasco zat daar al. De Bruyne misschien? Wat doet Lukaku?

Ah, met dat schitterend argument zijn Sonck en Verheyen natuurlijk de ideale kandidaat om bondscoach te worden.
En ze zouden dat niet eens zelf zien zitten. Sonck wil toch het liefst met de jeugd werken als je hem bezig hoort, en hij lijkt mij daar ook zeer geschikt voor. Verheyen wil misschien dàt zelfs niet eens meer. Denk dat ze allebei zeer tevreden zijn met hun job al analist.

Ik hoop echt dat een journalist eens vraagt waarom hij Lukaku nooit wisselt. Lukaku moet die kerel toch afpersen met iets...
Lukaku ooit eens binnen gewandeld in de douche waar Mangala en Tedesco stonden...
Kan niet anders gezien het aantal speeltijd Mangala kreeg

Terug
Bovenaan