Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Als het verhaal klopt van de contractverlenging van Tedesco dat ze hem niet gratis konden ontslaan bij het overleven van de groepsfase, zou dat wel het angsthazenvoetbal (zeker tegen Oekraïne) verklaren. De man denkt enkel aan zijn eigen hachje.

Hm, had ergens gelezen dat ook Frankrijk onder de 1 zat. Ok, groot verschil inderdaad, al is zo een Carrasco alleen voor de keeper met de ultieme tackle van Hernandez natuurlijk gewoon een xG van 0, terwijl dat ei zo na de beste kans uit de wedstrijd was.
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens. De Fransen kwamen er niet echt goed doorheen alleen waren ze wel veel dreigender. Het was gewoon weer een brolwedstrijd.

Ik begrijp toch niet goed waarom er toch nog velen denken dat het gameplan gisteren en bij uitbreiding de andere matchen goed was.

We hebben niet meer de wereldploeg van weleer, maar shit, we zijn niet Georgië of Slovenië hé plots en hell zelfs daar heb je het gevoel dat ze er tenminste voor gaan.
We kunnen nog altijd voetballen, enkel willen vooral we niet voetballen blijkbaar, zonder lef, zonder overtuiging, bang om te verliezen.
Alsof bijvoorbeeld Zwitserland een betere ploeg heeft dan ons? Maar die voetballen tenminste, wij wachten op de tegengoal.

We verwijten de Fransen (terecht) arrogantie en cynisme, en wij dan? In zekere zin ook met een air van "de kansen zullen wel komen", of niet hé duidelijk, want in vele periodes hadden we niet eens overwicht itt Frankrijk die toch eigenlijk echt in controle was.

Het is enorm cliché, maar passie, grinta, lef,... Niets van dit alles hebben wij getoond.
Ik verlies liever met 0-3 terwijl je met lef en vooruit speelt dan met 0-1 en eigen bang bent om te verliezen, bah, degoutante mentaliteit vind ik dat.

Ik begrijp toch niet goed waarom er toch nog velen denken dat het gameplan gisteren en bij uitbreiding de andere matchen goed was.

We hebben niet meer de wereldploeg van weleer, maar shit, we zijn niet Georgië of Slovenië hé plots en hell zelfs daar heb je het gevoel dat ze er tenminste voor gaan.
We kunnen nog altijd voetballen, enkel willen vooral we niet voetballen blijkbaar, zonder lef, zonder overtuiging, bang om te verliezen.
Alsof bijvoorbeeld Zwitserland een betere ploeg heeft dan ons? Maar die voetballen tenminste, wij wachten op de tegengoal.

We verwijten de Fransen (terecht) arrogantie en cynisme, en wij dan? In zekere zin ook met een air van "de kansen zullen wel komen", of niet hé duidelijk, want in vele periodes hadden we niet eens overwicht itt Frankrijk die toch eigenlijk echt in controle was.

Het is enorm cliché, maar passie, grinta, lef,... Niets van dit alles hebben wij getoond.
Ik verlies liever met 0-3 terwijl je met lef en vooruit speelt dan met 0-1 en eigen bang bent om te verliezen, bah, degoutante mentaliteit vind ik dat.
Er is toch letterlijk niemand die het gameplan in de groepsronde goed vond?

Daarom ook de "bij uitbreiding" :biglaugh:
Ok, dat is mss niet correct... maar focus van mijn post lag/ligt op gisteren.
Bwa, dit Frankrijk wilt natuurlijk dat je vol voor je kans gaat om dan toe te slaan. Ik begrijp de terughoudendheid eigenlijk wel. Het is niet dat we de kwaliteit hebben om Frankrijk weg te spelen (tenzij alles meezit). Ik vond gisteren ook het probleem niet (niet dat alles perfect was voor de duidelijkheid, verre van). Het probleem is dat we in de groepsfase na lieten om te voetballen en daardoor uitkwamen tegen Frankrijk.

Hm, had ergens gelezen dat ook Frankrijk onder de 1 zat. Ok, groot verschil inderdaad, al is zo een Carrasco alleen voor de keeper met de ultieme tackle van Hernandez natuurlijk gewoon een xG van 0, terwijl dat ei zo na de beste kans uit de wedstrijd was.

Nu, ik zat in het stadion dus beleef de match misschien wat gekleurder dan voor tv.
Sonck sprak over 0,94xG gisteren... dat allemaal die loeiers van 20m afstand (en even ver over doel) niet veel doen voor xG wil ik zeker geloven maar de Fransen hebben toch ook een aantal goeie kansen gehad waaronder 2 kopbalkansen voor Thuram en een paar hete standjes in de kleine rechthoek.

Bwa, dit Frankrijk wilt natuurlijk dat je vol voor je kans gaat om dan toe te slaan. Ik begrijp de terughoudendheid eigenlijk wel. Het is niet dat we de kwaliteit hebben om Frankrijk weg te spelen (tenzij alles meezit). Ik vond gisteren ook het probleem niet (niet dat alles perfect was voor de duidelijkheid, verre van). Het probleem is dat we in de groepsfase na lieten om te voetballen en daardoor uitkwamen tegen Frankrijk.
Mjah, op de tegenaanval deden we ook niets, en gewoon wachten op die goal die valt, die er toch onvermijdelijk zat aan te komen? Alsof we dat nog eens een half uur gingen volhouden.
Waarom we in zo'n egelstelling kruipen snap ik niet, en dat je wat terughoudener bent tot daar aan toe, zorg dan tenminste dat je een middenveld hebt, zodat er op de tegenaanval aansluiting is naar de spitsen, want nu was het gewoon "hopen", dat is geen tactiek imo.

Opnieuw, we komen voetballen met de mentaliteit van een klein land, en dat zijn we momenteel echt niet op voetbalgebied, als je ziet we we allemaal lopen hebben.

Mjah, op de tegenaanval deden we ook niets, en gewoon wachten op die goal die valt, die er toch onvermijdelijk zat aan te komen? Alsof we dat nog eens een half uur gingen volhouden.
Waarom we in zo'n egelstelling kruipen snap ik niet, en dat je wat terughoudener bent tot daar aan toe, zorg dan tenminste dat je een middenveld hebt, zodat er op de tegenaanval aansluiting is naar de spitsen, want nu was het gewoon "hopen", dat is geen tactiek imo.

Opnieuw, we komen voetballen met de mentaliteit van een klein land, en dat zijn we momenteel echt niet op voetbalgebied, als je ziet we we allemaal lopen hebben.
Dat de omschakeling niet goed gebeurde, daar ben ik het volledig mee eens, maar vaak was dat het gevolg van een slechte pas of keuze imo.

Die goal was ook maar een ongelukkig moment. Die Fransen gingen in de verlengingen nog minder risico's nemen. Allè, ze waren misschien iets gevaarlijker, maar om nu te zeggen dat het allemaal onhoudbaar was, vind ik ook wat overdreven.

Schot Debruyne, schot Lukaku en getreuzel Carrasco. Allemaal op de tegenaanval

vs Thuram en Mbappe vol voor de aanval kiezen, met onze verdediging?
Na 15 minuten 3-0 op de counter en boeken toe en kunnen we hier weer wat lullen

Er is het hele toernooi geen aansluiting naar de spits geweest. Zelfs niet van onze flankaanvallers

Schot Debruyne, schot Lukaku en getreuzel Carrasco. Allemaal op de tegenaanval

vs Thuram en Mbappe vol voor de aanval kiezen, met onze verdediging?
Na 15 minuten 3-0 op de counter en boeken toe en kunnen we hier weer wat lullen

Er is het hele toernooi geen aansluiting naar de spits geweest. Zelfs niet van onze flankaanvallers
Vol voor de aanval, dat zeg ik ook niet, maar quasi letterlijk de bus parkeren, dat is mentaliteit van een kleine ploeg gewoon.
Soit, ik kan me gewoon niet vereenzelvigen met dit soort angsthazen voetbal, zelfs tegen een ploeg die zeker op papier beter is dan ons.

94 goals in 42 wedstrijden. 2,24 goals per wedstrijd waarvan 10 own goals. Als je die own goals nog aftrekt kom je op slechts 2 goals per wedstrijd, dat is ongekend laag.

Nog lager dan in 2016. Het is gewoon een zeer matig toernooi tot nu toe.

Mja, ik vond zoals gezegd die tactiek echt niet slecht. We hebben al zo vaak geprobeerd het spel te maken, ook tegen toplanden, om dan het deksel op de neus te krijgen. Zelf ook, zoals Frankrijk nu, tig (halve) kansen creëren om dan uiteindelijk geen goal te maken.

Nu vond ik het idee om Frankrijk te laten komen en zelf op de tegenaanval iets trachten te doen zeker niet slecht. Alleen, op die tegenaanval waren we vaak gewoon dramatisch slecht. Carrasco gewoon te traag en nergens, zeker in de afwerking, Lukaku echt één van zijn slechtste wedstrijden ooit zien spelen (waar die normaal sterk in is, aanname of kaatsen met een verdediger in de rug zodat de rest kan aansluiten en dan zelf op snelheid naar de goal om mee de aanval af te rond is gewoon 0 keer gelukt, integendeel, elke bal naar hem was instant balverlies), de flankverdedigers en dan vooral Theate die niet kon of mocht meegaan in de aanval,... en dan, ipv daaraan iets te doen en je systeem te behouden, Tedesco die in minuut 60 Mangala erin brengt voor Openda. En dan voor andere aanvallende wissels wacht tot minuut 88 wanneer het kalf al verdronken is.

Nee, de tactiek vond ik nog best ok, de uitvoering, wissels en oplossingen nadien van de trainer waren het probleem.

Ligt het alleen aan de coach? Tuurlijk niet.
U verdediging is te zwak (deels te onervaren, deels versleten en deels gewoon rommel)
U centraal middenveld is Onana en een hoop bankzitters zonder matchritme
De Bruyne rendeert blijkbaar enkel bij City
Lukaku was onfit, zonder matchritme en bij momenten gewoon abominabel
Doku zijn rendement tegen een verdediger van een degelijk niveau is ook gewoon 0,0 zolang hij niet leert zijn bal af te geven.
Trossard heeft vrees ik 2 weken met diarree gezeten en Bakayoko kan nog niet scoren in een lege goal.

Met deze kern heb je met pakweg Klopp ook maar 35/65 kans tegen Frankrijk.
En in hindsight, als Lukaku die 1e erin legt tegen Slovakije of als Doku daar al niet de fout van het toernooi maakt verlies je die match nooit en speel je vanavond tegen Nederland ipv gisteren tegen Frankrijk.

Maar dat neemt niet weg dat je in 4 matchen ocharme een 60-tal minuten offensief voetbal hebt gebracht en die 60 minuten was je veruit de betere ploeg. En dat is wél op de conto van de trainer. Traag, inspiratieloos voetbal, geen aansluiting tussen verdediging en middenveld, Lukaku op een eiland. Trossard en Carrasco die kans na kans krijgen, terwijl ze op een positie spelen waar je een hele bank van vol hebt. En dan zwijg ik nog over Mangala (mijn buren dachten wss dat ik iets op mijn teen fzo had laten vallen door mijn gebrul tijdens die wissel gisteren)
De tijd dat je eender wie ons kon laten coachen is voorbij, deze kern is te zwak voor laissez-faire maar heeft een idee nodig om van te vertrekken. En Tedesco's idee, als het er al een is, staat me niet aan.

Soit, Vertongen en Witsel stoppen er nu mee, Carrasco hopelijk ook, misschien zelfs nog een paar (Lukaku? KDB?) dus tijd voor een nieuwe wind. De bond heeft zijn vertrouwen uitgesproken in Tedesco omwille van zijn verjonging. Laat hem dan maar verder verjongen zeker? Wie weet werkt het binnen 2 jaar wel, als onze 8 (of dat nu Mangala, Vermeeren, Vranckx, Lavia of Sambi is) tegen dan wel matchritme heeft en stappen heeft kunnen zetten. En als zowel Debast als De Cuyper, Theate als Sabbe en Sardella hun niveau hebben kunnen opkrikken. Als tegen dan CDK ook nog eens evolueert tot een meer dan degelijke 10 en Openda zijn killer instinct van bij Leipzig kan overdragen naar de RD zit er nog wel iets in.

We zullen dan ineens zien of Domenico tegen dan wél vertrouwen heeft in zichzelf en zijn elftal.

94 goals in 42 wedstrijden. 2,24 goals per wedstrijd waarvan 10 own goals. Als je die own goals nog aftrekt kom je op slechts 2 goals per wedstrijd, dat is ongekend laag.

Nog lager dan in 2016. Het is gewoon een zeer matig toernooi tot nu toe.

Heeft denk ik ook te maken met die 4 derde plaatsen dat doorgingen? Of was dat vorige tornooien ook zo?
Daardoor is er geen intentie om risico's te nemen.

Tedesco vond van wel.

Eigenlijk is die Tedesco toch gewoon een PlayStation coach. Ik zou in FC24 misschien ook Carrasco op LB zetten omdat De Cuyper zijn rating te laag is.

Southgate hetzelfde - ik heb een paar maanden geleden zelfs letterlijk Alexander-Arnold omgevormd tot middenvelder in mijn career mode, want die zijn stats in FC24 zijn perfect als CM.

Op de playstation werkt dat allemaal perfect!

Terug
Bovenaan