Kredietkaart en veiligheid

Voor Amazon heb ik ook nog nooit een 2-stap moeten doen, ook niet voor grote bedragen. Maar bij Bol altijd, zelfs voor het minste bedrag. Maakt allemaal zero sense. Het is duidelijk dat de handelaar ook iets te bepalen heeft inzake, of dat Amazon bepaalde trucken toepast om niet aan de PSD2 te moeten voldoen.

Voor Uber evenmin ooit een 2-stap moeten doen. Bij die merk ik wel dat de charge descriptor altijd "Uber San Francisco CA" bevat, dus dat zal wel de reden zijn, betaling verwerken ze technisch op hun Amerikaanse POS, dus buiten de EER (ook al wordt ze in EUR aangerekend).

Ik vraag me af of Amazon hun betalingen al dan niet selectief (op basis van uw geschiedenis bij hen) ook omleidt via de VS om aan PSD2 te ontsnappen. Of dat "eerst proberen zonder authenticatie" zoals Yogi zegt, betekent dat ze eerst de betaling proberen op een Amerikaanse POS, en als dat niet lukt ze vervolgens op een Europese POS proberen (waar ze dan wel met PSD2 zitten, en ze de klant mogelijks nog eens moeten terugroepen voor de tweede stap). Ik zie, itt Uber, wel geen locatie staan op hun charge descriptors, alleen maar "Amzn Mktp De Amazon.De" oid.

Laatst bewerkt:
Echt nog nooit voor gehad, zeker geen mail. Ook met nieuwe kaarten na de strengere betalingsregels.
Gisteren nog vanuit NL nog iets besteld (dus "vreemde" locatie voor mijn account zelfs).
Amazon heeft volgens mij een heel hoog "trusted" gehalte, en zullen dus liever de kosten voor frauduleuze transacties zelf dragen dan daar een payment provider voor aan te spreken.
Dan krijg je een mail als het volgende.
Hallo,
Wij informeren je dat de betaling voor deze bestelling is afgewezen.

De bank van uitgifte kan een betaling met kaart weigeren als de naam, vervaldatum of postcode die je hebt ingevoerd niet met de gegevens van de bank overeenkomen.

Om door te gaan met je bestelling en annulering te voorkomen, vragen wij je vriendelijk om je betaalmethode binnen 5 dagen te wijzigen in een creditcard.*

om je betaalmethode binnen 5 dagen te wijzigen in een creditcard
Da's omdat je dan met Bancontact oid betaalt? Gezien ze vragen om "te wijzigen in een creditcard".

Bancontact gaan ze wel niet vanuit hun Amerikaanse POS kunnen runnen (technisch wel, maar zonder PSD2 gaat wel niet pakken).

Zelf betaal ik altijd met kredietkaart, en nog nooit 2-stap gehad, net zoals hierboven werd beschreven door de andere poster.

Da's omdat je dan met Bancontact oid betaalt? Gezien ze vragen om "te wijzigen in een creditcard".

Bancontact gaan ze wel niet vanuit hun Amerikaanse POS kunnen runnen (technisch wel, maar zonder PSD2 gaat wel niet pakken).

Zelf betaal ik altijd met kredietkaart, en nog nooit 2-stap gehad, net zoals hierboven werd beschreven door de andere poster.
Nee, dat was effectief met een Mastercard betaald. Ik denk dat dat gewoon een standaard mail is.

Bancontact is tevens altijd mét authenticatie, ze laten dat niet zonder toe.

Terug
Bovenaan