Lente & zomer 2025

Tis gebeurd. Met ondertussen ruim 171u zonneschijn zit maart boven het gemiddelde qua zonneschijnduur, de derde te zonnige maand op rij! En er resten ons nog 11 dagen deze maand.

Ik heb nu al evenveel zonneproductie als vorig jaar op heel de maand april, en nog een derde van de maand te gaan.

Als we dan toch over iets mogen zagen: het mag wel eens wat warmer worden :giggle:. Hier gaat de verwarming nog steeds op 's morgens en 's avonds. Eind april ooit al anders geweten (maar ook al kouder tbh)

Als we dan toch over iets mogen zagen: het mag wel eens wat warmer worden :giggle:. Hier gaat de verwarming nog steeds op 's morgens en 's avonds. Eind april ooit al anders geweten (maar ook al kouder tbh)
Ik heb het nog weten sneeuwen in de paasvakantie. April kan alle kanten uit. Tot nu toe echt niet te klagen gehad van de lente.

Het beetje regen is wel goed voor de aanplantingen en nieuw bezaaide grasvelden in mijn tuin, maar het is maar weinig en er lijkt weinig aan te komen dus ik zal het wel zien aan de waterfactuur.

Als iemand die last heeft van de pollen zeker.
Vorig jaar was op dat vlak top, ik was al vergeten hoe ellendig het is.
Zijn daar geen pilletjes tegen tegenwoordig? Al die cetirizine-derivaten moeten helpen want da's toch gewoon een allergie in feite.

Die zonnige dagen hebben als keerzijde van de medaille dat het eigenlijk vooral 's nachts nog zeer fris wordt, tot eergisteren zat ik hier toch met minima van 5 °C. Die relatieve koude remt vooral de groei van de planten, zeker in combinatie met het gebrek aan regen.

Terug
Bovenaan