Linkin Park - comeback met nieuwe zanger(es)

Dat nummer zonet eens beluisterd. Stem zit wel goed.
Dat ze zich bezighoud met "zever" als scientology zal mij persoonlijk worst wezen.
Persoonlijke meningen, opinies, levenstijlen,... zijn wat ze zijn, persoonlijk en staan los van de muziek.
Genoeg bands waar ik naar luister waar ik het zeker niet eens ben met de meningen, standpunten,... van leden maar waar de muziek en teksten gewoon goed zijn voor mij.

Begrijpbaar dat het gezien Chester wat vreemd lijkt, maar ik neem aan dat de bandleden daar van op de hoogte zijn en en een bewuste keuze gemaakt hebben.

Benieuwd of er een officiële reactie komt van de band.
Band zelf nog niet via hun kanalen hun management verwijst naar de reactie van Armstrong zelf.

Brad Delson blijft bij de band maar niet meer als live gitarist, schrijft nog mee, neemt nog mee op en werkt de shows uit maar het performen zelf laat hij aan iemand anders over.

Laatst bewerkt:
Jammer dat het door die smerige social media al direct weer die kant op moet gaan dat Emily zich al direct moet verantwoorden.... Maar ja, mensen moeten natuurlijk weer iets hebben om op te haten aangezien ze niet tegen verandering kunnen.

Ook wel spijtig dat Rob er niet meer bij is en dat Brad niet meer gaat touren, wat ik als Brad zijnde wel kan begrijpen na zoveel jaren.

Liveshow herbekeken en toch aangenaam verrast.
Had gevreesd dat ik er me niet ging kunnen overzetten dat de zang anders ging zijn - ook meestal niet zo'n fan van vrouwelijke zang in dergelijk genre, maar valt heel goed mee, straks nog eens opzetten.

Voelde toch als een afgesloten hoofdstuk voor mij na de dood van Chester, maar nu ben ik toch weer wat hyped :music:

Ik ben ook wel weer hyped, het blijft een van mijn meest beluisterde bands ooit en vooral een band van uit mijn jeugd. Tis nice dat ze voor een vrouw gekozen hebben. De liveshow vond ik ook wel goed, je merkte in het begin dat ze logischerwijs wel redelijk nerveus was en de screams zaten er soms een beetje naast maar naarmate de show vorderde vond ik Emily er wel volledig door komen, zeker op One Step Closer.

Jammer dat het door die smerige social media al direct weer die kant op moet gaan dat Emily zich al direct moet verantwoorden.... Maar ja, mensen moeten natuurlijk weer iets hebben om op te haten aangezien ze niet tegen verandering kunnen.
Waren ze nu afgekomen met 'tis een vrouw we luisteren niet meer' had ik u punt nog gesnapt maar dit is ook geen seksisme he. Ik snap ook wel dat mensen zich vragen stellen als iemand met haar achtergrond een nummer als "Crawling" moet zingen, want als Chester niet misbruikt was geweest had hij die tekst waarschijnlijk ook nooit geschreven. Maar goed ik begrijp haar argumenten in haar reactie ook wel.

Waren ze nu afgekomen met 'tis een vrouw we luisteren niet meer' had ik u punt nog gesnapt maar dit is ook geen seksisme he. Ik snap ook wel dat mensen zich vragen stellen als iemand met haar achtergrond een nummer als "Crawling" moet zingen, want als Chester niet misbruikt was geweest had hij die tekst waarschijnlijk ook nooit geschreven. Maar goed ik begrijp haar argumenten in haar reactie ook wel.
De reactie is voor mij wel duidelijk want ze distantieert zich van wat er gebeurd is. Dat praat het scientologygegeven niet goed maar het is toch een stap in de goede richting.

De reactie is voor mij wel duidelijk want ze distantieert zich van wat er gebeurd is. Dat praat het scientologygegeven niet goed maar het is toch een stap in de goede richting.
Voor mij ook wel nu zien hoe de rest van de wereld het opvat. En scientology is ze blijkbaar tweede generatie, in zoiets geboren worden maakt u soms ook wel slachtoffer en dader tegelijk

Hoe meer ik het hoor, hoe meer het blijft plakken wel.
Idem hier. Na enkele keren begin ik het eigenlijk echt nog goed te vinden.
Volgende week waarschijnlijk hotshot op stubru, aangezien ze er vrijdag niet veel over gepraat hebben. En na een weekje zit het helemaal OK.

Al die zever over de persoon Emily. Haar eerste show met LP moet"het moment" geweest zijn van haar leven. Alles zou positief moeten zijn en draaien daarrond. Rond de prestatie, muziek, .... En toch vinden mensen dat ze verantwoording moet afleggen voor een f*cking getuigenis van een verkeerd ingeschatte vriend. Welk geloof ze heeft etc. Laat alles toch achterwege en stop met ze te veroordelen hierop.

Eindeloos vergelijken met Chester hoeft ook niet. Chester was gewoon LP. Een van, misschien wel de beste zangers ter wereld in z'n genre. Maar na 7 jaar zullen de bandleden, zijn familie, ... echt wel genoeg gepraat en nagedacht hebben over hun toekomst. En waarom zouden ze niet weloverwogen mogen opnieuw starten? Waarom zouden ze hun liedjes niet terug live mogen brengen? Als je ziet hoe ze stralen op het podium, kan niemand daar toch iets op tegen hebben?

Ik ben vooral benieuwd naar het nieuwe album. En hoe Emily het verder zal doen met haar stem. Mij leek het alsof ze te hard haar best moest doen om dit anderhalf uur vol te houden. Op bepaalde momenten moest ze haar stem te zwaar belasten om te screamen dat het gewoon blokkeerde. Meermaals stem kwijt tijdens een optreden... Mij lijkt het dat ze ofwel zanglessen krijgt/zal krijgen om een andere techniek aan te leren, en dat ze bewust enkele liedjes wat zullen moeten aanpassen naar haar capaciteiten. Ze zullen echt het risico niet pakken stemproblemen te krijgen midden een tournee.
Maar wat ze daar deze week gebracht hebben, chapeau!

2025 in België laat ons hopen, dan kunnen we persoonlijk ons oordeel vellen!

Maar dit voelt voor mij niet meer aan als LP waar ik als tiener zot van was. Mike Shinoda alleen maakt het niet volwaardig voor mij. Maar het kan iets nieuws en iets tofs worden.

Emptyness Machine is nog wel een tof nummer, maar zoals gezien op het live concert laten ze de oude nummers beter voor wat het is. Dat lijkt imo nergens op met Emily, hoewel het wel een stukje beter werd naar het einde toe.

Voor live performance van die nummers kijk ik liever naar Hybrid Theory.

Idem hier. Na enkele keren begin ik het eigenlijk echt nog goed te vinden.
Volgende week waarschijnlijk hotshot op stubru, aangezien ze er vrijdag niet veel over gepraat hebben. En na een weekje zit het helemaal OK.

Al die zever over de persoon Emily. Haar eerste show met LP moet"het moment" geweest zijn van haar leven. Alles zou positief moeten zijn en draaien daarrond. Rond de prestatie, muziek, .... En toch vinden mensen dat ze verantwoording moet afleggen voor een f*cking getuigenis van een verkeerd ingeschatte vriend. Welk geloof ze heeft etc. Laat alles toch achterwege en stop met ze te veroordelen hierop.

Eindeloos vergelijken met Chester hoeft ook niet. Chester was gewoon LP. Een van, misschien wel de beste zangers ter wereld in z'n genre. Maar na 7 jaar zullen de bandleden, zijn familie, ... echt wel genoeg gepraat en nagedacht hebben over hun toekomst. En waarom zouden ze niet weloverwogen mogen opnieuw starten? Waarom zouden ze hun liedjes niet terug live mogen brengen? Als je ziet hoe ze stralen op het podium, kan niemand daar toch iets op tegen hebben?

Ik ben vooral benieuwd naar het nieuwe album. En hoe Emily het verder zal doen met haar stem. Mij leek het alsof ze te hard haar best moest doen om dit anderhalf uur vol te houden. Op bepaalde momenten moest ze haar stem te zwaar belasten om te screamen dat het gewoon blokkeerde. Meermaals stem kwijt tijdens een optreden... Mij lijkt het dat ze ofwel zanglessen krijgt/zal krijgen om een andere techniek aan te leren, en dat ze bewust enkele liedjes wat zullen moeten aanpassen naar haar capaciteiten. Ze zullen echt het risico niet pakken stemproblemen te krijgen midden een tournee.
Maar wat ze daar deze week gebracht hebben, chapeau!
Dat gevoel had ik ook wel, dat het te geforceerd was, dat kan voor de toekomst wel een probleem vormen lijkt me.
Al kan ik helemaal niet inschatten als dit echt geforceerd is, of gewoon limiet op het haar stem.

Ik zou toch aannemen dat ze zoiets wel vooraf gaan inschatten, want als je dit echt moet forceren zonder goeie techniek valt dat gewoon niet vol te houden.

Emptyness Machine is nog wel een tof nummer, maar zoals gezien op het live concert laten ze de oude nummers beter voor wat het is. Dat lijkt imo nergens op met Emily, hoewel het wel een stukje beter werd naar het einde toe.

Voor live performance van die nummers kijk ik liever naar Hybrid Theory.
Niet slecht eigenlijk, maar hoe in godsnaam kan iemand nu verwachten dat dit overtroffen kan worden, of zelfs iets "gelijkwaardig" kan zijn > (1552) One Step Closer - Linkin Park (Rock Am Ring 2004) - YouTube

Ik verwacht van het "nieuwe" LP dan ook geen gelijkwaardig iets, maar iets anders, want anders ga je altijd teleurgesteld zijn denk ik.

Niet slecht eigenlijk, maar hoe in godsnaam kan iemand nu verwachten dat dit overtroffen kan worden, of zelfs iets "gelijkwaardig" kan zijn > (1552) One Step Closer - Linkin Park (Rock Am Ring 2004) - YouTube

Ik verwacht van het "nieuwe" LP dan ook geen gelijkwaardig iets, maar iets anders, want anders ga je altijd teleurgesteld zijn denk ik.
Idd.
Zangers zijn vaak het moeilijkste te vervangen/veranderen vanwege specifieke kenmerken en het feit dat ze herkenbaar zijn.

Die liveshow kon me toch niet helemaal overtuigen. Stemgeluid neigt naar die van Chester, maar niet helemaal en vooral qua kracht niet goed genoeg. Dan ga je beter voor een stijlbreuk. Nu geeft het me bij de oude nummers met momenten zowat hetzelfde gevoel als wanneer ik de nieuwe Samson hoor, en da's niet positief.

De nieuwe single klinkt wel goed, al toont het wel aan dat Shinoda zich beter richt op achtergrond zand/rap of piano. Want het eerste vers dat hij alleen doet is eigenlijk niet om aan te horen. Er is een reden waarom album na album vrijwel alle zang door Chester werd uitgevoerd. Emily Armstrong is daarentegen wel sterk in die single, zeker aangezien ze hier haar eigen zanglijnen kan laten spreken ipv die van Chester te volgen.

Ik heb niet de volledige liveshow bekeken, wel even de hits (Crawling, In the End, One Step Closer) en eerlijk gezegd ik was niet onder de indruk. En dat lag niet enkel aan Emily. Het klonk alles behalve strak en er zat geen enkele punch in. Emily doet haar best, maar ze mist toch wel de kracht om bepaalde stukken echt goed over te brengen. Voornamelijk de stukken waar ze echt moet screamen en niet gewoon ruw zingen. Je hoort ook dat haar stem het op die stukken het regelmatig begeeft.

Sommige bands zijn onlosmakelijk verbonden aan hun zanger. Je hebt geen Nirvana zonder Kurt Cobain, je hebt geen Metallica zonder James Hetflied... En je hebt geen Linkin Park zonder Chester Bennington. Die verhief Linkin Park van een gewone rock band naar een van de meest invloedrijke bands in hun genre. En er mag dan wel gezegd worden dat je Emily niet mag vergelijken met Chester, maar die vergelijking gaat gemaakt worden. Dat kan je niet voorkomen en moet je accepteren. Als er ooit een nieuwe Iron Man komt zal die ook vergeleken worden met Robert Downey Jr.

Het is ook maar de vraag in hoeverre je hier nog echt over Linkin Park kan spreken. Chester is er niet meer, Rob is er mee gestopt en Brad wil enkel nog muziek schrijven maar niet meer optreden. Dat zijn natuurlijk hun keuzes en die moeten we respecteren, maar je krijgt er toch een beetje een Schip van Theseus gevoel bij.

Terug
Bovenaan