Live muziek & optredens

2 ander soort vraagjes:

De tram van de P+R Melsele of Linekeroever naar Sportpaleis, is die gratis ?

Is daar ooit parking tekort ?

Gaat specifiek over Tool deze vrijdag in het Sportpaleis.

Er staat meestal op je ticket dat je dit kunt gebruiken als combiticket voor metro/tram (vanonder ergens)

Wij staan meestal op het Frederik van Eedenplein, net bij de ingang van die metro. Altijd wel nog enkele plaatsjes vrij.

@DwightSchrute P&R linkeroever is denk ik je beste optie. Kost is 1 euro. Tenzij het stad verder verhuisd naar linkeroever zie ik die enkel met een evenement dat zich zou afspelen in Linkeroever zelve eens volstaan. Totnutoe in het weekend altijd meer dan genoeg plek.
Frederik van Eedenplein
Met de recente werken daar toch alweer pakken drukker, mezelf vorige maand nog aan mispakt op ne vrijdagavond :p

Is de parking van sportpaleis nog altijd zo rampzalig om weg te rijden na het optreden qua aanschuiven?

Tijdens het Fear Inoculum drieluik van Tool na de intermission kan je naar huis rijden.
Dan ben je de grote massa voor.:coolbrows:

Is de parking van sportpaleis nog altijd zo rampzalig om weg te rijden na het optreden qua aanschuiven?
Ja en er zijn nu ook wegenwerken in de buurt...

Ik gebruik de P&R van Melsele maandelijks en nooit vol. Voordeel is ook dat de tram leeg vertrekt. Op Van Eeden zit dat spel al afgeladen vol als er iemand in het Sportpaleis speelt.

Ik heb trouwens de setlist voor Tool eens bekeken, geen fan van om eerlijk te zijn. Soit we zien vrijdag wel.

T'is de Fear Inoculum tour dus ja veel songs uit dat album wat imo de setlist inderdaad niet ten goede komt.

Ik ben wel happy met die grote indrukwekkende park and ride op Linkeroever. Met de 10 miles was het even een klein stresske, maar dat ding is zo indrukwekkend groot dat je met Melsele en Linkeroever nu al rap aan een 1865 park and ride parkeerplaatsen zit in die omgeving.

Binnenkort gaan ze Melsele trouwens uitbreiden en dan gaat het vlotjes boven de 2000.

Hou er wel rekening mee dat het echt een overvolle hel gaat zijn op die tramlijnen na het concert. Tool in het Sportpaleis en Arsenal in de Lotto zijn beiden nagenoeg uitverkocht en lijken op dit moment quasi tegelijk gedaan.

Ik wil niet eens bedenken hoe lang het aanschuiven gaat worden om van parking Slachthuis te geraken...das pure chaos daar.

Ik ben wel happy met die grote indrukwekkende park and ride op Linkeroever. Met de 10 miles was het even een klein stresske, maar dat ding is zo indrukwekkend groot dat je met Melsele en Linkeroever nu al rap aan een 1865 park and ride parkeerplaatsen zit in die omgeving.

Binnenkort gaan ze Melsele trouwens uitbreiden en dan gaat het vlotjes boven de 2000.

Hou er wel rekening mee dat het echt een overvolle hel gaat zijn op die tramlijnen na het concert. Tool in het Sportpaleis en Arsenal in de Lotto zijn beiden nagenoeg uitverkocht en lijken op dit moment quasi tegelijk gedaan.

Ik wil niet eens bedenken hoe lang het aanschuiven gaat worden om van parking Slachthuis te geraken...das pure chaos daar.
Ooit hetzelfde meegemaakt na Metallica. Dua Lipa speelde toen in de Lotto, hebben er anderhalf uur over gedaan om van de parking naar de autostrade te gaan.

Wat wel hielp na de XDR15 show die toen samen met een concert van Niels despatader viel: neem niet de eerste oprit van de autostrade maar rij eerst richting de decathlon en metropolis en neem daar de dichtstbijzijnde oprit, dan omzeilt ge heel die file

Ja en er zijn nu ook wegenwerken in de buurt...

Ik gebruik de P&R van Melsele maandelijks en nooit vol. Voordeel is ook dat de tram leeg vertrekt. Op Van Eeden zit dat spel al afgeladen vol als er iemand in het Sportpaleis speelt.

Ik heb trouwens de setlist voor Tool eens bekeken, geen fan van om eerlijk te zijn. Soit we zien vrijdag wel.
Waarvan ben je geen fan ?

1. Fear Inoculum
2. Opiate of Sober
3. The Pot
4. Pushit
5. Pneuma
6. The Grudge
7. Right in Two of Eon Blue Apocalypse
8. The Patient
9. Descending
10. Hooker With a Penis of Ticks & Leeches

----

11. Chocolate Chip Trip
12. Culling Voices
13. Invincible

---

Zelf hoop ik enorm hard op Ticks & Leeches.
Dat ze The Grudge en The Patient ook nog spelen is toch perfect ?

Nog altijd aan het twijfelen om donderdag al dan niet af te zakken naar Rijsel voor Peter Hook te zien spelen (speelt Unknown Pleasures en Closer)

Ik meen mij te herinneren dat er op 9lives een grote topic bestond over oordoppen en ik vind met de search niets op BG dus bij deze.... :)

Ik zou graag kijken voor op maat gemaakte oordoppen voor optredens en concerts enzo.

Waar zou ik best gaan of zeker niet? Zaken waar ik op moet lettten? Bijkomende tips?

Ik heb wel al doende geleerd dat er een enorm verschil is tussen hoe schrijft ge dat exact, of iets luid staat of hard.
Met dezelfde soort techno kan het aan 100db met weinig lage tonen veeeeel te luid doen klinken, terwijl met wat tweaken het veel harder kan klinken/voelen aan pakweg 94db.
Beste voorbeeld daarvan is voor toch nog altijd berghain. Ga daar binnen, alles gaat loeihard, nooit last aan de oren en ge kunt nog met mekaar praten zonder te moeten roepen.
De decibel meter is één ding, maar ook niet alles.

Iemand ervaring bij de Bond Moyson en met welk merk ze gebruiken? Ze werken ook met een korting als je ze bestelt via hun zorgwinkel (Zorg&Meer heet het nu blijkbaar)

een jammer dat bij mij dit besef pas is gekomen nadat er schade was gekomen…

Hier ook een soort tinnitus door eerst een wondje op m'n trommelvlies te hebben en vervolgens naar een optreden van Electric Wizard gaan kijken zonder oordopjes, domweg vergeten en niet terug naar de auto willen stappen onder het motto "voor ene keer kan dat geen kwaad" :wallbash:

Laatst bewerkt:
Dinsdag naar Russian Circles geweest. Eerste post covid optreden voor mij.
Deed enorm veel deugd. Russian Circles was ook snoeihard, goeie show! Ook aangenaam verrast door Helms Alee.

Hier ook een soort tinnitus door eerst een wondje op m'n trommelvlies te hebben en vervolgens naar een optreden van Electric Wizard gaan kijken zonder oordopjes, domweg vergeten en niet terug naar de auto willen stappen onder het motto "voor ene keer kan dat geen kwaad" :wallbash:
Zelfs bij akoestische concerten gaan ze in… al meer dan eens meegemaakt dat diegene die achter de knoppen zit toch een flinke draai naar rechts doet.
(nooit geweten dat een akoestische gitaar zo luid kan klinken als bij het concert van Nouvelle Vague in Het Depot trouwens…)

Net tickets kunnen scoren voor Springsteen in Parijs.
Voor Landgraaf waren er 75.000 wachtenden voor me in de rij :D

Mijne maat heeft tickets voor het 2e Parijse concert en ik voor het eerste. Vanavond dus eens overleggen met de madam of we er gaan verkopen of we gewoon 2 keer gaan.

Mijn vrouw en ik gaan regelmatig naar de Muziekgieterij in Maastricht. Goede prijzen, goed geluid en vaak leuke bands. Afgelopen zondag naar Wolfmother geweest en het was top. Kende niet veel van ze, maar vond het echt goed.

Mijn vrouw en ik gaan regelmatig naar de Muziekgieterij in Maastricht. Goede prijzen, goed geluid en vaak leuke bands. Afgelopen zondag naar Wolfmother geweest en het was top. Kende niet veel van ze, maar vond het echt goed.
Daar ben ik ook al een paar keer geweest, fijne zaal maar jammer genoeg komt hun programmatie niet heel erg overeen met mijn smaak, af en toe wel eens een ietsje grotere internationale naam. Valt ook op dat er erg veel Belgische bands geprogrammeerd staan.

Binnen enkele weken speelt Rotting Christ er, misschien ook iets voor u en uw vrouw.

Terug
Bovenaan