Live muziek & optredens

Tickets voor Wardruna in augustus in het Openlucht Theater Rivierenhof gekocht. Ik denk wel dat ze bijna 20 euro duurder zijn als 3 jaar geleden.

11 nieuwe namen

Op dinsdag sluiten Melvins, Helmet, Envy en Amenra zich aan bij Gojira
Op maandag komen The Damned en Sex Pistols ft Frank Carter
Blij dat de punkdag terug is. Dat was elk jaar wel heel leuk. Geen Sex Pistols fan dus ik wacht nog ff op wat er bij komt van punkrock.
Dinsdag kan ik nu wel skippen. Wou Gojira nog wel eens zien maar geen enkele band is zo goed om er AmenRa voor bij te pakken.

Blij dat de punkdag terug is. Dat was elk jaar wel heel leuk. Geen Sex Pistols fan dus ik wacht nog ff op wat er bij komt van punkrock.
Dinsdag kan ik nu wel skippen. Wou Gojira nog wel eens zien maar geen enkele band is zo goed om er AmenRa voor bij te pakken.
Ik denk dat ze Amenra gaan laten afsluiten, zoiets te vroeg op de avond bij licht werkt volgens mij niet. Gewoon een iets kortere avond voor mij dan al is het wel cheap om volk te lokken met Gojira en dan af te sluiten met het gezaag van Colin Van Eeckhout en de monotone brol van Amenra.

En anders ja ne mens moet nekeer eten en paardeworst is echt wel iets goe. Zo kan ik Amenra ook overbruggen, 3 jaar geleden heb ik zo ook Kreator geskipt.

Laatst bewerkt:
Ik wou ook gaan voor Gojira maar de rest ken ik niet of trekt me niet aan (Amenra dus)
Misschien afwachten welke set Gorija brengt in Birmingham :D

Juij, dit worden 3 dagen Lokerse Feesten voor mij dit jaar ..

Zondag: Electric Callboy en Bizkit Park. Tijdens Brutus even tijd om wat te eten en een wandelingetje te doen op de kermis. Pendulum wel eens benieuwd naar.

Maandag: Wel eens benieuwd naar Sexy Pistols, maar zoals @Sond zegt hoop ik ook dat er nog wat leuks bijkomt.

Dinsdag: Gojira enkele jaren geleden al eens gezien en die bliezen me omver. Dus die wil ik zeker nog eens zien. In tegenstelling tot de algemene sfeer hier ben ik wel fan van Amenra. Vorige keer op de LF was het wel een enorme leegloop en veel gezaagd, maar toen stonden ze na Within Temptation. Dat contrast was veel te groot.

En anders ja ne mens moet nekeer eten en paardeworst is echt wel iets goe. Zo kan ik Amenra ook overbruggen, 3 jaar geleden heb ik zo ook Kreator geskipt.

Ik wil niet opscheppen, maar mijn huisbereide paardenworsten zijn lekkerder ;)

En ik weet niet of het lag, maar als er iemand nog een ticket zoekt voor Paleface Swiss straks: Ticketswap

Graspop, Lokerse Feesten, Alcatraz en zaterdag dan toch ook 2 combi tickets gekocht voor PKP.
Gelukkig niet te lang getwijfeld. Pukkelpop op 5 uren tijd uitverkocht.

Ik dacht dat die rush om terug te feesten na corona na een 2-tal jaar terug ging gaan liggen, zeker omwille van de heel hoge prijzen. Maar 't is precies andersom.

Graspop, Lokerse Feesten, Alcatraz en zaterdag dan toch ook 2 combi tickets gekocht voor PKP.
Gelukkig niet te lang getwijfeld. Pukkelpop op 5 uren tijd uitverkocht.

Ik dacht dat die rush om terug te feesten na corona na een 2-tal jaar terug ging gaan liggen, zeker omwille van de heel hoge prijzen. Maar 't is precies andersom.
Hier voorlopig ook combi Graspop, Alcatraz en 2 dagen LF. Voor de rest zal ik me beperken tot optredens in het Brugse en DVG.

Zaterdag Marduk en Ancient Rites, ben eens benieuwd. Al van mijn 16 of 17 naar Marduk aan het luisteren maar om een of andere reden heb ik die dus nog nooit live gezien.

Zaterdag Marduk en Ancient Rites, ben eens benieuwd. Al van mijn 16 of 17 naar Marduk aan het luisteren maar om een of andere reden heb ik die dus nog nooit live gezien.
Voor mij is Marduk wat hit or miss. Op Thronefest een jaar of 2 geleden was ik wat teleurgesteld. Sindsdien heb ik ze nog enkele keren gezien en waren ze wel beter.

Qua genre is het natuurlijk wat het is, rechtoe, rechtaan black metal.

Ik ben zelf helaas op reis, anders stond ik er ook!

Voor mij is Marduk wat hit or miss. Op Thronefest een jaar of 2 geleden was ik wat teleurgesteld. Sindsdien heb ik ze nog enkele keren gezien en waren ze wel beter.

Qua genre is het natuurlijk wat het is, rechtoe, rechtaan black metal.

Ik ben zelf helaas op reis, anders stond ik er ook!
Daniel Rosten is een van de betere BM-zangers, zeker bij Funeral Mist (Salvation!). Dus alleszins zeer benieuwd. Hun laatste nieuwe album vond ik ook wel behoorlijk sterk.

Afgelopen zondag naar de AB afgezakt om Opeth nog eens te checken.

Zo rond Heritage ben ik ze wat minder intensief beginnen volgen. Elke plaat wel gecheckt maar 't duurde toch tot In Cauda Venenum tot ze nog iets maakten wat de moeite was. Hun laatste nieuwe ging weer wat meer richting hij oudere werk.

Dringend tijd om ze nog eens live te bewonderen dus.

Conclusie: goeie setlist, de nieuwe nummers werken ook live heel goed, ondanks de vele wissels in de bezetting doorheen de jaren, blijft het een heel sterke band en Akerfeldt blijft een goeie frontman met gevatte, droge opmerkingen.

Blij dat ik ze nog eens gezien heb!

Hoogte punt was toch afsluiter Deliverance.
Dat was trouwens het nummer waardoor ik Opeth heb leren kennen. Na er over te hebben gelezen op de voorganger van dit forum (ik weet ni meer of het 9lives was of zelfs nog op Telenet games).

Dinsdag: Gojira enkele jaren geleden al eens gezien en die bliezen me omver. Dus die wil ik zeker nog eens zien. In tegenstelling tot de algemene sfeer hier ben ik wel fan van Amenra. Vorige keer op de LF was het wel een enorme leegloop en veel gezaagd, maar toen stonden ze na Within Temptation. Dat contrast was veel te groot.

Ik vond die leegloop ook wel frappant toen, en onterecht, maar het had zijn voordelen. Je kon vlak voor het podium staan en iedereen die daar stond, die was ook echt wel mee.in het verhaal.

Ik kan echt snappen dat Amenra niet iedereens kopje thee is, maar zo een nummer als A Solitary Reign blijft een bloedmooie pletwals live. Het gekke is ook...ik heb nu al drie keer Amenra gezien met mijn dochter, en die wordt steeds heel erg emotioneel bij dat nummer. Dat maakt echt iets los. Elke band die je op zo een manier iets kan laten voelen, is een straffe.

Ik vond die leegloop ook wel frappant toen, en onterecht, maar het had zijn voordelen. Je kon vlak voor het podium staan en iedereen die daar stond, die was ook echt wel mee.in het verhaal.

Ik kan echt snappen dat Amenra niet iedereens kopje thee is, maar zo een nummer als A Solitary Reign blijft een bloedmooie pletwals live. Het gekke is ook...ik heb nu al drie keer Amenra gezien met mijn dochter, en die wordt steeds heel erg emotioneel bij dat nummer. Dat maakt echt iets los. Elke band die je op zo een manier iets kan laten voelen, is een straffe.
Ik was ook een van de mensen die vroegtijdig wegging. Als ik het me goed herinner, was het een koude, natte, winderige dag en waren we gewoon moe. Dat zal ook bij veel mensen meegespeeld hebben. Mn vrienden wouden al een halfuur eerder door, dus blij dat ik ee iets van gezien had. Blij met de herkansing dit jaar.

Ik denk dat Within Temptation en Amenra ook een heel erg kleine gemeenschappelijke deler hebben wat de fanbase betreft 😅
De programmatie daar heeft mij al vaker mijn wenkbrauwen doen fronsen.
Anyway, ik hoop dat Amenra ook deze keer mag afsluiten, dan kan ik op het gemakje door na Gojira samen met de andere mensen met smaak.

Terug
Bovenaan