Live muziek & optredens

Jullie klinken hier echt als een bende boomers. :unsure:
Wij hebben het dan ook nog meegemaakt 20 jaar geleden met meerdere top acts op 1 avond, voor ons was dat normaal

Werchter 2000 was REM, Lenny Kravitz, Faithless, Robbie Williams, Manic Street Preachers, Heather Nova, Stereophonics, Basement Jaxx, Green Velvet, … op 1 dag

Met die eerste 4 vullen ze tegenwoordig 4 dagen (ttz Faithless in zijn goede tijd, zoals toen in 2000) dus maar 1 per dag

De affiches van I Love Techno waren van hetzelfde kaliber. Meerdere top acts op 1 dag.

Ergens zoek ik de verklaring in het gebrek aan inkomsten van de cd’s. Spotify is ook geen goede betaler, en dus vragen de main acts zeer hoge fees als compensatie waardoor al de helft van jouw ticketprijs gespendeerd wordt aan 1 act.

Laatst bewerkt:
Wij hebben het dan ook nog meegemaakt 20 jaar geleden met meerdere top acts op 1 avond, voor ons was dat normaal

Werchter 2000 was REM, Lenny Kravitz, Faithless, Robbie Williams, Manic Street Preachers, Heather Nova, Stereophonics, Basement Jaxx, Green Velvet, … op 1 dag

Met die eerste 4 vullen ze tegenwoordig 4 dagen (ttz Faithless in zijn goede tijd, zoals toen in 2000) dus maar 1 per dag

De affiches van I Love Techno waren van hetzelfde kaliber. Meerdere top acts op 1 dag.

Ergens zoek ik de verklaring in het gebrek aan inkomsten van de cd’s. Spotify is ook geen goede betaler, en dus vragen de main acts zeer hoge fees als compensatie waardoor al de helft van jouw ticketprijs gespendeerd wordt aan 1 act.
Iedere generatie zijn artiesten zeker? Van de artiesten die ge opnoemt ken ik enkel de eerste 4 en wil ik enkel de eerste echt wel zien (ook al kan het niet meer).

En verklaring? Tijden veranderen gewoon en er is eigenlijk vrij lang geteerd op bands uit de 80's en 90's hier en daar aangevuld met wat 00's. Dat maakt dat de headliners relatief oud zijn geworden. Nu jonge en minder bekende artiesten boeken is dan ook noodzakelijk om niet binnen 10 jaar zonder grote headliner te zitten.

Over 20 jaar kijken veel mensen die nu jong zijn op dezelfde manier naar de huidige lineups hoor. Je wordt gewoon ouder. :unsure:

In 2001 (of was het 2000?) nog Queens of the stone age overdag op een zijpodium gezien. Met Nick Oliveri die geen kleren aanhad en tussendoor even over zijn fluit aan het wrijven was. Ook mijn enige pukkelpop trouwens.
Ik was daar toen ook. Complete chaos op de camping toen, met brandjes, politie-charges en zo... Was volgens mij 2000. Met Slipknot, Cypress Hill, Limburg Bizkit, Ween, Feeder, Underworld... En Eminem die cancelde en vervangen werd door k's choice.

ik mis gewoon de oude Castello / Chateau op PP. altijd de beste optredens daar gezien. Telkens in bloedhete tenten. Flying Lotus, Caribou, James Holden, Forest Swords, Alt-J, … zucht … ja nostalgie :) ben een oude zager.

Ik was daar toen ook. Complete chaos op de camping toen, met brandjes, politie-charges en zo... Was volgens mij 2000. Met Slipknot, Cypress Hill, Limburg Bizkit, Ween, Feeder, Underworld... En Eminem die cancelde en vervangen werd door k's choice.

Die camping was wel iets ja. Aangekomen daar, tentje opgezet, ruimte te over. Snachts terug naar de camping, stond heel die wei gewoon bomwel. De paden waren ook gewoon volgezet met tenten. Zou nu nooit meer kunnen gebeuren.
God weet hoe lang lopen zoeken achter onze tent, twintig keer de grond op gegaan door uitstekende koorden en haringen want smartphone's met straffe lichtjes hadden we toen natuurlijk niet.

Jullie klinken hier echt als een bende boomers. :unsure:
Dadde. Zo klagen en zagen. 't Staat iedereen vrij om ook gewoon niet te gaan é?

Sfeer op festivals vs. optreden in zaal is uiteraard verschillend. Maar ik hou van beiden. Elk heeft z'n charmes.

Op festivals ben ik niet iemand die een strakke planning volgt. Meestal wil ik wel een artiest of 2 zien, voor de rest is op 't moment zelf te zien.

Die camping was wel iets ja. Aangekomen daar, tentje opgezet, ruimte te over. Snachts terug naar de camping, stond heel die wei gewoon bomwel. De paden waren ook gewoon volgezet met tenten. Zou nu nooit meer kunnen gebeuren.
God weet hoe lang lopen zoeken achter onze tent, twintig keer de grond op gegaan door uitstekende koorden en haringen want smartphone's met straffe lichtjes hadden we toen natuurlijk niet.
Men allereerste Pukkelpop begin jaren 2000 was de camping nog waar nu boiler en dancehall zijn.
Toen is de brandweer ons komen wakker maken en weghalen omdat de camping en onze tentjes waren ondergelopen 😅

Good old times toen nog vanalles kon.
Of zoals men 1e Werchter, het laatste jaar dat ge nog met de auto op de camping mocht.
2 camionette met generator en bakfrigo's. Enen met bier en enen met vlees. Bbq mee en goe eten en drinken iedere dag.

Sommige dingen waren vroeger echt wel beter 🥲🤪

Dit weekend Genk On Stage. Nog niet zeker of ik wel ga gaan, doordat het gratis is zal het eerder de ingeving van het moment zijn.

Gisteren naar Arnhem geweest voor Spiritbox en Linkin Park. Qua verkeer een absolute ellende, 4 uur over gedaan om er te geraken en de eerste 2 songs van de set van Spiritbox gemist. Gelukkig de rest wel gewoon kunnen meepikken en weer volledig geblazen, zoals ik verwacht had. Ik ben natuurlijk een gigantische Spiritbox fan dus ben wel wat biased.

En dan Linkin Park: fan van het eerste uur, sinds ik 11 jaar was ofzo. Eerste keer dat ik naar een concert van hun ben geweest en absoluut memorabele. Zowat de volle 2 uur hebben die geknald, ambiance op stand 1000, Emily haar screams dan weer op stand terror met momenten. Die is toch echt geniaal goed ze. De hele band is live voor mij absoluut waanzin, wat een beleving ook. Niks op aan te merken wat mij betreft, maar ja biased eh :p

Terug
Bovenaan