Live muziek & optredens

Al een tijdje geleden dat ik Pothamus nog gezien heb, maar ik kan die altijd waarderen. Live komt die muziek en sfeer voor mij verrassend goed binnen, ook al is de muziek aan de lichtere kant - het geheel werkt echt wel.
Op 23/10 in Club Wintercircus in Gent, met een 360° immersive show!

jeu-tripping.gif

Wordt echt een ramp voor de prijzen van festivals als live nation alles in handen krijgt.
Alsof het nu al goedkoop was :D

Pukkelpop = €129 per dag
Camping = €35 per dag
Pintje = €3,8

LIVE NATION
Werchter = €137 per dag
Camping = €42 per dag
Pintje = €3,8

Ik zie weinig verschil. Of ik nu €250 kwijt ben of €260, maakt niet veel uit. Ik ga gewoon niet meer.

Elder was zeker goed gisteren, maar ik heb ze al beter weten klinken. Wellicht omdat ze de support deden. Catastasis ftw.

All Them Witches was weeral fenomenaal. Hun setlist bevatte toch wel een heleboel nummers die ik niet kende, tijd om die vroegste albums in te duiken dus. Ook wat nieuw spul, dat klonk eveneens zeer goed. Jammer genoeg te weinig centjes om mij aan de merch te laten gaan. Sparen voor wat platen op Desertfest te kopen, weet je wel.

Elder was zeker goed gisteren, maar ik heb ze al beter weten klinken. Wellicht omdat ze de support deden. Catastasis ftw.

All Them Witches was weeral fenomenaal. Hun setlist bevatte toch wel een heleboel nummers die ik niet kende, tijd om die vroegste albums in te duiken dus. Ook wat nieuw spul, dat klonk eveneens zeer goed. Jammer genoeg te weinig centjes om mij aan de merch te laten gaan. Sparen voor wat platen op Desertfest te kopen, weet je wel.
Set staat al online:

Genoten van ATW, Elder is voor mij toch iets teveel van hetzelfde met paar uitschieters.

La Jungle op vrijdag was wel een energiebommetje :)

Zaterdag Helloween hun 40-jarig bestaan gaan vieren in de 013. Het is dat ik dit jaar al veel memorabele dingen gezien heb of dit had los op 1 gekunnen. Dik 2u gespeeld, setlist die zo goed als elk album bevatte en een band van 7 man (3 gitaristen waaronder Kaj Hansen en Andi Deris en Michael Kiske vaak samen op zang) die met enorm veel goesting speelde.

Voor mijn part zet Alcatraz Slaughter to Prevail in een tent waar ze thuis horen en laten ze deze jongens die festivaldag headlinen.

Ik zat gisteren in Gent in de Handelsbeurs voor Flying Horseman. Was ook heeeeeel goed, fantastische muzikanten. Alleen beetje jammer dat het concert best kort was, en in de eerste helft gewoon de nummers van het laatste album in volgorde was. Ik had gehoopt op wat meer variatie met zo'n catalogus. Dit werd dan toch een beetje goedgemaakt in de tweede helft, met zalige uitvoeringen van Wild Colours en Faithfully Yours vanop het weergaloze Night is Long. Ook mooie toevoeging van Planets uit Ghosts, de onderbelichte plaat van het Bert Dockx Band project, twee jaar geleden.

Graag volgende keer nog een uur langer

En was dat 360 immersive gedoe nu een meerwaarde?

Ik weet ook niet goed wat ik mij erbij moet voorstellen
Voor zij die er nog niet geweest zijn: de zaal is een cirkel, en de wanden zijn voorzien van projectieschermen + er zijn rondom ook speakers voorzien, als aanvulling op de line-arrays aan het podium, hetgeen bij momenten een soort surround ervaring geeft.
Gisteren werd er artwork geprojecteerd rondom. De bewegende projecties op de backdrop vond ik erg knap, hetgeen rondom werd geprojecteerd voegde voor mij niet zo veel toe maar creëert wel meer sfeer dan gewoon kale muren.

Op het einde van dit filmpje kun je het een beetje zien:

Laatst bewerkt:
Hypocrisy + Abbath + Vomitory + Vreid op dinsdag 28 april in de Trix.
Ik laat zelden een kans liggen op een serenade door Peter Tägtgren, dus evident aanwezig. De rest is allemaal bijzaak.

Deze week ook tickets voor kopen. Peter + Vomitory is dikke winst.
Vreid zorgt ervoor dat ik nog opt gemak thuis kan eten en Abbath is op zich nog wel komisch dus wordt wel een leuke avond.

Deze week ook tickets voor kopen. Peter + Vomitory is dikke winst.
Vreid zorgt ervoor dat ik nog opt gemak thuis kan eten en Abbath is op zich nog wel komisch dus wordt wel een leuke avond.
Wat gaat Abbath spelen? Immortal of eigen werk (waar ook wel enkele goeie nummers tussen zitten).

Vanavond Queens of the Stone Age, ik ben benieuwd. Ik verwacht een rustige set maar zou het wel grappig vinden als ze in volle glorie Song for the Dead knallen in de Elizabethzaal.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan