Live muziek & optredens

Volgens een tourlijst die kort op hun sociale media stond zouden Nick Cave & The Bads Seeds op 28 juni op Live is Live staan.

Indien het klopt, dan ben ik aanwezig.

Bon eerste avondje van Tumult Festival zit er op. Fijne sfeer weeral in de Botanique.

Alvast eerste indruk, Pothamus toch op eenzame hoogte. Toch een vette live band hoor :love:

zehr zehr gut
Pothamus

zehr gut
Hemelbestormer
Witch Club Satan

gut
Am Fost La Munte Si Mi-A Placut

ok
Møl
Klone

meh
Räum

wtf was dat?
Unholy Altar

Gisteren zonder verwachtingen naar McClusky gaan kijken in Brugge en zeer aangenaam verrast. Volgende show is Castle Rat in Lille. Zal vooral visueel een heel leuke show zijn. :p

Yungblud gisteren in Vorst. Op 1 nummer na heb ik op het middenplein eigenlijk weinig geluid in de soep horen draaien. Dat is al een goeie start.

Maar vooral, wat een performer. Man neemt je anderhalf uur mee op sleeptouw, krijgt het publiek op 2 minuten in zijn hand en laat ze pas weer los wanneer het gedaan is (nee niet alleen de bakvissen). Enige dat je kan zeggen is dat de nummers uit de vroege periode niet zo sterk zijn, maar niets dat een nieuwe plaat niet kan oplossen

Volgens een tourlijst die kort op hun sociale media stond zouden Nick Cave & The Bads Seeds op 28 juni op Live is Live staan.

Indien het klopt, dan ben ik aanwezig.
Staat er ergens op de LiL website dat het om een meerdagenfestival gaat? Was dat in het verleden ook zo? In ieder geval vind ik het allemaal wat misleidend, ze starten een (dure) ticketverkoop voor een festival terwijl er nog maar 1 naam bekend is gemaakt en dan hoor ik dat er misschien nog andere dagen aan dat festival gaan worden toegevoegd? Met Nick Fucking Cave als headliner?

Staat er ergens op de LiL website dat het om een meerdagenfestival gaat? Was dat in het verleden ook zo? In ieder geval vind ik het allemaal wat misleidend, ze starten een (dure) ticketverkoop voor een festival terwijl er nog maar 1 naam bekend is gemaakt en dan hoor ik dat er misschien nog andere dagen aan dat festival gaan worden toegevoegd? Met Nick Fucking Cave als headliner?
Vorige jaren 3 dagen in hetzelfde genre. Dit jaar 3 aparte dagen met elk hun genre. Het concept Lokerse Feesten, lijkt me.

Ok, dat klaart al heel wat op. Toch heel vreemd dat de overige data niet op de website staan vermeld, ook al zijn er nog geen bands bekendgemaakt.

Vind het ook wel vreemd dat je geen combiticket kan kopen, zoiets stem je toch af op de start van u verkoop? Nuja Nick Cave erbij wel cool vraag is wie wordt de derde en wanneer
Ook 125 euro, een pak geld als je de andere namen nog niet kent.
I know, right? Ik voel me echt afgeript eigenlijk. Ik ga me hoogst waarschijnlijk kostelijk amuseren met Maiden want ga met vrienden, en hoop op enkele deftige metalbands om het podium op te warmen. Maar... ze zijn oud, Nicko mcBrain is met pensioen, ik heb ze al 3x gezien... Moesten ze gewacht hebben met ticketverkoop had ik waarschijnlijk Nick Cave gedaan. Zijn passage op TW Classic enkele jaren geleden was gewoon goddelijk goed.

Het lijkt me eenzelfde aanpak als TW Classic: een duidelijke headliner waarvoor je dan een pak geld neerlegt en dan een rest van de festivaldag als veredeld voorprogramma. Nu, soms zitten daar ook wel aangename namen tussen.

Ik ben paar jaar geleden naar LiL naar the War on Drugs gaan kijken. Dat was wel top, en organisatie was ook gewoon goed.

Cave wil ik wel al een tijdje zien maar al ticket voor Maiden de dag erop dus ff temperen qua uitgaven.
Wordt hoogstwaarschijnlijk ticketswap de dag zelf. Ik sta daar toch op 20 minuten fietsen.

Woehoe, er zijn nog enkele tickets vrijgekomen voor All Them Witches deze zondag, wat ben ik blij om ze weer te kunnen zien. Hun show vorig jaar op Graspop was een van de beste concerten die ik ooit gezien heb. Echt elke gespeelde noot was on the money.

Bon eerste avondje van Tumult Festival zit er op. Fijne sfeer weeral in de Botanique.

Alvast eerste indruk, Pothamus toch op eenzame hoogte. Toch een vette live band hoor :love:

...

Al een tijdje geleden dat ik Pothamus nog gezien heb, maar ik kan die altijd waarderen. Live komt die muziek en sfeer voor mij verrassend goed binnen, ook al is de muziek aan de lichtere kant - het geheel werkt echt wel.

Terug
Bovenaan